Montere Westfalia interiør/hevetak?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Harald
-
-
Posts: 612
Joined: 10 Jun 2009, 01:37
Location: Vestfold

Montere Westfalia interiør/hevetak?

Post by Harald »

Jeg har hentet meg en T4a Westfalia, men den var rusten og fæl. Planen er å montere over komplett interiør og hevetak til min T4b Caravelle. Noen som har gjort dette før? På forhånd takk :)
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
erlingjo
-
-
Posts: 211
Joined: 06 Feb 2007, 22:45
Car: T5 på jobb.T4 California exlusive hjemme
Phone: 950 59597
Location: Bærgen

Re: Montere Westfalia interiør/hevetak?

Post by erlingjo »

Jeg har demontert min Californina og satt den sammen i gjen. Så jeg kan si deg at du får MYE jobb.

Tre ting som jeg vil trekke fram. Hull til vann og luft. Skinnene som baksetet skal gå på. Samt kutte taket og få på de forsterkingene langs kanten.Det siste har jeg sett en PDF på hvordan det utføres.

erlingjo
danglund
Posts: 38
Joined: 11 Oct 2014, 18:01
Car: T4

Re: Montere Westfalia interiør/hevetak?

Post by danglund »

Har du tenkt på EU-godkjenning av dette? Jeg vet det er store utfordringer å få godkjent ettermonterte tak. Mulig det er lettere med løsninger som er levert originalt?
--
2003 T4 Multivan
D-Sync
Posts: 23
Joined: 07 Jun 2006, 21:17
Car: T3 kran, T4 tdi Syncro "multivan"
Location: Tronheim

Re: Montere Westfalia interiør/hevetak?

Post by D-Sync »

Been there done that :D gjorde dette 2 uker før ferien i fjor(træg trønder) mantra mål 3 ganger før du kutter eller borer !! Det gikk greit, mye jobb men taket var tett både i oppslått og nedslått på motorvei i styrtregn :D :D har tatt masse bilder i prosessen så kanskje en stille stund i påsken roter jeg meg til etablere en prosjekt tråd på kinderegget 98 acv Syncro sperre hevetak "twinslider"multivan 2.5t heng.vekt (akkurat Den kombinasjon JEG ville ha).God påske så lenge!!
bent lervik
Post Reply