Hylse for å montere simring
Hylse for å montere simring
Noen som har denne? Innser at jeg må ha VAG verktøyet for å installere simringen på veiva på 2.5 TDI. Er umulig å få indre leppe over kanten på veivakselen uten noen form for kon 
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
Re: Hylse for å montere simring
Er den stor nok til at du kan skjære toppen av ei brusflaske? Det har jeg gjort før da jeg hadde et tilsvarende problem.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
God idé! Simringen er nokså liten: 35x48x10. Må nesten prøve og se.
-
Runewilliam_Mercury1952
- -

- Car: T4 2000 APL, 1952 Mercury
Jeg har alltid satt den på skjevt, presset den til siden og lirket den på plass. Eneste unntaket er hvis den allerede er montert i oljepumpa.
Sent fra min S50 via Tapatalk
Sent fra min S50 via Tapatalk
Trikset var å først sette simringen bakvendt på akselen. Den går ikke på andre veien fordi den er for trang, men montert feil vei peker leppa utover og det er da mulig å lirke den på. Simringen blir videre av å stå en stund på akselen...
en kan rotere den litt og dra litt i den så den går greit på riktig vei etterpå.
Og som Rune sier må den settes på litt skjevt og lirkes på plass. Jeg trengte ikke å lage noe kon for å tre på simringen. Når det gjelder leppa på veiva så var min løsning å teipe opp veiva med elektrikertape. Det var knotete å få tapekanten helt inn til leppa ettersom oljepumpehuset er litt i veien. Og tapen må strekkes hele veien og hele veien unngå få en rynke.
El. tapen fant deretter enda et nytt bruksområde:

Har her trimmet ut pappen i senter for å gå rundt akselen da jeg skulle tre inn simringen. Simringen skulle litt over 2 mm innenfor kanten så da var det bare å rulle av en del runder tape til verktøyet passet igjen
Og som Rune sier må den settes på litt skjevt og lirkes på plass. Jeg trengte ikke å lage noe kon for å tre på simringen. Når det gjelder leppa på veiva så var min løsning å teipe opp veiva med elektrikertape. Det var knotete å få tapekanten helt inn til leppa ettersom oljepumpehuset er litt i veien. Og tapen må strekkes hele veien og hele veien unngå få en rynke.
El. tapen fant deretter enda et nytt bruksområde:

Har her trimmet ut pappen i senter for å gå rundt akselen da jeg skulle tre inn simringen. Simringen skulle litt over 2 mm innenfor kanten så da var det bare å rulle av en del runder tape til verktøyet passet igjen