Instrument feil ?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
StigAre
-
-
Posts: 146
Joined: 03 Apr 2016, 08:15
Car: 2000 Caravelle T4 2.5tdi kort
Phone: 95161609

Instrument feil ?

Post by StigAre »

Jeg har idag ryddet opp etter forrige eiers katastrofale stereo montering, hvor det var klipt org ISO og erstattet med ettermarkedsiso som var tvinnet og teipet osv.... Nå er det org ISO igjen, og radio fungerer.

MEN, skulle ut å kjøre nå i sted og da var plutselig turteller død, og når jeg starter bil piper den tre ganger ogsp blinker oljenivå/trykkslampa.
Jeg har nok olje på motor, og oljetrykk. Har kjørt bilen uten noe ulyder fra motor eller rar gange eller andre ting som skal tilsi mangel på oljetrykk.

Så jeg plugger inn feilkodeleser og får opp en feil, nemlig 18058, noe som er
18058/P1650/005712 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 650/005712

Skjønner ikke så mye av det igrunn...

MEN, ifølge en gammel kvittering fra Møller verksted finner jeg følgende:
"Bil piper v/oppstart og lampe blinker. Kunde har peilet olje og det er nok olje på den.
Kontrollert bil - funnet defekt instrumentbrett, skiftet instrumentbrett og kodet det nye.
Etter bytte av instrumentbrettet blinker lampe for oljenivå 4-5 ganger ved oppstart - ligger feil i oljenivåføler eller ledningsnett"

Den orange oljelampa har blinket ved oppstart tidligere og slukket. Etter den er ferdig å blinke orange nå går den over i blink rødt hele tiden.

Antar at jeg nå er borti noe av samme feilen igjen ?

Dette kom rett etter jeg var inne i dashbordet og fikset stereo ledninger, kan dog ikke skjønne at jeg har fått vært borti noe til instrumentet eller oljelampa ?

Er det noen som har noen tips her ?

Gjelder forøvrig en 2000model 2.5tdi
Post Reply