den nye jobben min...

T2-Prosjekter (Transporter 1968-1979)
Post Reply
REZER
Posts: 14
Joined: 02 Apr 2006, 13:05
Location: fredrikstad

den nye jobben min...

Post by REZER »

Image
REZER
Posts: 14
Joined: 02 Apr 2006, 13:05
Location: fredrikstad

Post by REZER »

Image
Bjørnar
-
-
Posts: 656
Joined: 06 Dec 2003, 22:12
Car: Div type 2
Location: Byåsen Trondheim

Post by Bjørnar »

Ja denne har potensialet til å bli den ultimate "treffwagen"! 8)
REZER
Posts: 14
Joined: 02 Apr 2006, 13:05
Location: fredrikstad

Post by REZER »

Image
REZER
Posts: 14
Joined: 02 Apr 2006, 13:05
Location: fredrikstad

Post by REZER »

ja jeg håper det er den vert 8000?
REZER
Posts: 14
Joined: 02 Apr 2006, 13:05
Location: fredrikstad

Post by REZER »

Image
Bjørnar
-
-
Posts: 656
Joined: 06 Dec 2003, 22:12
Car: Div type 2
Location: Byåsen Trondheim

Post by Bjørnar »

REZER wrote:ja jeg håper det er den vert 8000?
Når du nå har betalt 8k for denne bilen så er den i dine øyne verd prisen. Tror ikke du skal få store problemer med å få igjen pengene hvis du skulle bli lei av buss'n. Er den i rimelig bra stand så er det ingen upris, men hvis det er bare "kjeks" i gulvet på'n så er det jo litt arbeid før du er "ferdig". Uansett så er det en tøff bil!
REZER
Posts: 14
Joined: 02 Apr 2006, 13:05
Location: fredrikstad

Post by REZER »

hvordan er det å lakke bilen selv eller male den blir det idet hele tatt bra...


Image
Bjørnar
-
-
Posts: 656
Joined: 06 Dec 2003, 22:12
Car: Div type 2
Location: Byåsen Trondheim

Post by Bjørnar »

kommer helt ann på hva du syns er "bra"! Kurant å lakke selv, kommer jo litt ann på hvor høyt du legger lista, men å male, det ville ikke JEG gjort!
REZER
Posts: 14
Joined: 02 Apr 2006, 13:05
Location: fredrikstad

Post by REZER »

har du noen gode råd når det gjelder å lakke bilen selv. skal ha den opp på bukk til uken og da merker vi vel fort hvor mye kjeks det er i gulvet...hva gjør jeg da må ikke hele gulvet eller iallefall der det er hull sveises og da må vel alt av innredning ut mm..jeg merket også at det er utrolig dårlig bremser er det røra som må byttes eller?
Bjørnar
-
-
Posts: 656
Joined: 06 Dec 2003, 22:12
Car: Div type 2
Location: Byåsen Trondheim

Post by Bjørnar »

Er ikke i nærheten av å være noen lakk/grunnarbeid ekspert, men hvis buss'n har vært malt med "husmaling" tidligere, så må denne malingen helt bort før du lakker med "bil-lakk". Pusser du helt ned til bart metall bør du grunne med syregrunning relativt kjapt etter pussingen ( kommer litt ann på hvordan buss'n står lagret) Dette er det mange her på forumet som vet bedre enn meg... Ang. bremser, bremsene blir ikke dårligere av rustne bremserør så lenge de holder tett, hvis det ikke er "gravrust" holder det med å pusse bort rusta og ha på no guffe. Er det derimot litt mer seriøst rustangrep må du bytte rør. Har buss'n stått lenge kan det være greit å gå over bremsene og rengjøre/smøre/bytte
REZER
Posts: 14
Joined: 02 Apr 2006, 13:05
Location: fredrikstad

pris

Post by REZER »

Fikk bilen ned til 5000,-. sånå er jeg virkelig happy:) skal ha den på verksted kl 15 i dag for å gå over bilen.blir morro tok ut alt inni i går lå noen spon plater der ..bløte.. og det var noen rust hull 10cm fra skyve døren og bak frem hjula. det største hullet hvar vel 20*20 cm trur ikke det er noe problem å fixe.
Espen
-
-
Posts: 1144
Joined: 04 Nov 2003, 21:11
Phone: 95216652
Location: Drammen
Contact:

Post by Espen »

Å bytte rør er uansett gjort unna på noen timer, og er det rust er det ikke noe å lure på! Koster deg ikke mer en et par hundrelapper for rør til hele bilen heller, jeg byttet alt på min i fjor våres... og ja! Det var utrolig lurt. Husket jeg å gratulere?
Espen

Post Reply