ca 900 kg...lovligpigland wrote:Høythengene luftfilterinntak er jo kjekt når elva/bekken skal forseres. Står det i noen instruksjonsboka eller andre steder hvor dypt den kan gå?
Hva blir nyttelast hvis du får den under 3.500 kg?
LT 4x4
-
- -
- Posts: 4498
- Joined: 17 Jan 2009, 22:27
- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
- Location: Treungen Telemark
Re: LT 4x4
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
- -
- Posts: 4498
- Joined: 17 Jan 2009, 22:27
- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
- Location: Treungen Telemark
Re: LT 4x4
Hvis den ikke er helt tortur å kjøre, med litt større hjul og bedre lydisolering er det ikke umulig at det blir ei camperkasse bakpå der etterhvert, var et skap til salgs for litt siden på finn som hadde passa perfekt til en sånn ombygging, men tid og plass stoppa meg.Needforspace wrote:Blir ikke mye av hagerusket som når destinasjon.
Stimulere bil med fantastiske muligheter. Om du setter en passelig camper oppå der får du større enn han andre....
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Re: LT 4x4
Det ligger mange fine ekspedisjonscampere på nettet som baserer seg på MAN 8.136... Samme hytta som du har, og selv om alt under er mye grovere er det mye fin inspirasjon å hente:
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 4498
- Joined: 17 Jan 2009, 22:27
- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
- Location: Treungen Telemark
Re: LT 4x4
Mektig den der
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: LT 4x4
Rått. Go for it!
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 4498
- Joined: 17 Jan 2009, 22:27
- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
- Location: Treungen Telemark
Re: LT 4x4
Da har vi kjørt litt, bare en kilometer eller to, var opp på biltilsynet for å klasse ned, papirarbeidet ble gjort, men før jeg kan klasse ned må den først eu-godkjennes som tung , 1850,- kr pluss moms koster en sånn kontroll
Ellers er status:
Suger litt luft inn i inntaket på dieselpumpa, nye skiver må til.
Turbo vil ikke spinne ordentlig, har spraya inn litt supersmøring og håper den løsner etter oljeskift med litt tilsettninsgsstoffer i.
Rattet lever sitt eget liv over 60 km/t, finner ikke noe slakk så satser på at det retter seg med nye dekk ( større dekk)
I første gear og med lavserien inne, kan jeg spasere forbi den når den har 2000 rpm
Har endelig fått sortert ut rele plassering og fått de rette bryterene på plass,
bremsene henger, i alle fall foran, håper det er en oppsmøring som skal til, har ikke tid til å begynne å lete etter deler, det er ikke en imponerende liste som kommer opp når bilextra søker på reg nr etter deler.
Den har "litt" stiv fjæring , håper det også retter seg når det kommer på nye dekk.
Ellers er status:
Suger litt luft inn i inntaket på dieselpumpa, nye skiver må til.
Turbo vil ikke spinne ordentlig, har spraya inn litt supersmøring og håper den løsner etter oljeskift med litt tilsettninsgsstoffer i.
Rattet lever sitt eget liv over 60 km/t, finner ikke noe slakk så satser på at det retter seg med nye dekk ( større dekk)
I første gear og med lavserien inne, kan jeg spasere forbi den når den har 2000 rpm
Har endelig fått sortert ut rele plassering og fått de rette bryterene på plass,
bremsene henger, i alle fall foran, håper det er en oppsmøring som skal til, har ikke tid til å begynne å lete etter deler, det er ikke en imponerende liste som kommer opp når bilextra søker på reg nr etter deler.
Den har "litt" stiv fjæring , håper det også retter seg når det kommer på nye dekk.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Re: LT 4x4
Du får vurdere ctis ala Hummer. Hadde ikke Arctic Trucks også noe sånnt?
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 4498
- Joined: 17 Jan 2009, 22:27
- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
- Location: Treungen Telemark
Re: LT 4x4
Dekktrøbbel.
Leverte hjul og Toyo open country dekka til Vianor for omlegging i dag. Før dette hadde jeg selv klart å spa opp 4 slanger i 9.00x16 med vinklet lang ventil, det klarte nemlig ikke vianor. polakken som åpnet bakdørene på bilen kom med noen polske fraser som jeg er glad for at jeg ikke forstod da han så orginalhjula med eldgamle dekk og klemringer. Han ristet på hodet, sukket og stønnet. Jeg kjørte og etter en stund ringer dem og sier at det ikke går, jeg stikker opp igjen og han forklarer at det er fordi kanten på dekkene som er slangeløse ikke er dyp nok til felgene. Jeg var litt skeptisk da jeg har sett bilder av andre biler med off road dekk på klemringfelgene. lastet dekk og hjul inn igjen og kjørte til Dekkmann, der møtte jeg en helt annen holdning, positive kastet en mann seg over oppgaven, men også han måtte gi opp, felgkantbeskyttelsen på dekkene går ned under kanten på felgene.
Dekkmann mannen fikk så i oppgave av meg å prøve å skaffe 5 stk felger fra Mefro for slangeløse dekk, jeg har funnet disse felgene hos polske, Tyske, Danske forhandlere, men ikke hos noen Norske, så får vi se, men det spøker for EU på onsdagen
Ellers har kvelden i dag gått med til å lage ett nytt bremserør, kødda med bremserørmuttere som ikke ville løsne og en luftenippel som også var vrang, Det sitter 4 stempla Perrot calipere med ikke mindre enn 3 luftenippler pr caliper. jeg fikk løsnet alle stempler på høyre side, på venstre brakk bremserøret før jeg kom i gang med det.
Leverte hjul og Toyo open country dekka til Vianor for omlegging i dag. Før dette hadde jeg selv klart å spa opp 4 slanger i 9.00x16 med vinklet lang ventil, det klarte nemlig ikke vianor. polakken som åpnet bakdørene på bilen kom med noen polske fraser som jeg er glad for at jeg ikke forstod da han så orginalhjula med eldgamle dekk og klemringer. Han ristet på hodet, sukket og stønnet. Jeg kjørte og etter en stund ringer dem og sier at det ikke går, jeg stikker opp igjen og han forklarer at det er fordi kanten på dekkene som er slangeløse ikke er dyp nok til felgene. Jeg var litt skeptisk da jeg har sett bilder av andre biler med off road dekk på klemringfelgene. lastet dekk og hjul inn igjen og kjørte til Dekkmann, der møtte jeg en helt annen holdning, positive kastet en mann seg over oppgaven, men også han måtte gi opp, felgkantbeskyttelsen på dekkene går ned under kanten på felgene.
Dekkmann mannen fikk så i oppgave av meg å prøve å skaffe 5 stk felger fra Mefro for slangeløse dekk, jeg har funnet disse felgene hos polske, Tyske, Danske forhandlere, men ikke hos noen Norske, så får vi se, men det spøker for EU på onsdagen
Ellers har kvelden i dag gått med til å lage ett nytt bremserør, kødda med bremserørmuttere som ikke ville løsne og en luftenippel som også var vrang, Det sitter 4 stempla Perrot calipere med ikke mindre enn 3 luftenippler pr caliper. jeg fikk løsnet alle stempler på høyre side, på venstre brakk bremserøret før jeg kom i gang med det.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
- -
- Posts: 4498
- Joined: 17 Jan 2009, 22:27
- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
- Location: Treungen Telemark
Re: LT 4x4
Så klarte jeg å komme inn på forumet igjen med tapa. Venstre bakhjul var ikke veldig samarbeidsvillig, måtte stort verktøy til
Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
- -
- Posts: 4498
- Joined: 17 Jan 2009, 22:27
- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
- Location: Treungen Telemark
Re: LT 4x4
Bremsegjenomgang.
Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
- -
- Posts: 4498
- Joined: 17 Jan 2009, 22:27
- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
- Location: Treungen Telemark
Re: LT 4x4
Kvick fix tanklufting.
Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
- -
- Posts: 4498
- Joined: 17 Jan 2009, 22:27
- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
- Location: Treungen Telemark
Re: LT 4x4
Doblet antall "bærebjelker"
Og så 15mm forskalingsplater.
Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
Og så 15mm forskalingsplater.
Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
- -
- Posts: 4498
- Joined: 17 Jan 2009, 22:27
- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
- Location: Treungen Telemark
Re: LT 4x4
I kveld fikk den 10 liter med ny olje på aksler og gearkasse, 2,5 liter på fordelingskassa og flushing av motor samt ny olje og filter der også.
Stakk opp på dekkmann igjen i dag for å hente dekk og felger. Der hadde det gått en faen i mannen på verkstedet og han hadde klart å montere på dekkene, de hadde holdt på i tre timer med rustpussing osv. Happy slang jeg hjula inn i bilen og kjørte ned til verkstedet. Fikk ut to hjul før det ene av de to som lå igjen bestemte seg for å slippe ut 40 bar med luft veldig fort. Holdt pinadø på å gjøre i buksa. Opp igjen og leverte hjulet, da så ikke mannen på verkstedet veldig fornøyd ut . Jeg kommer uanstt til å forsøke å få tak i mefrofelger. Det ser ikke ut til at dekket sitter godt nok nedi felgen, men kanskje det holder fram til andre felger er på plass.
Stakk opp på dekkmann igjen i dag for å hente dekk og felger. Der hadde det gått en faen i mannen på verkstedet og han hadde klart å montere på dekkene, de hadde holdt på i tre timer med rustpussing osv. Happy slang jeg hjula inn i bilen og kjørte ned til verkstedet. Fikk ut to hjul før det ene av de to som lå igjen bestemte seg for å slippe ut 40 bar med luft veldig fort. Holdt pinadø på å gjøre i buksa. Opp igjen og leverte hjulet, da så ikke mannen på verkstedet veldig fornøyd ut . Jeg kommer uanstt til å forsøke å få tak i mefrofelger. Det ser ikke ut til at dekket sitter godt nok nedi felgen, men kanskje det holder fram til andre felger er på plass.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: LT 4x4
Du har å styre med, det får en si.
Men 40 bar blir vel litt hardt å kjøre på?
Men 40 bar blir vel litt hardt å kjøre på?
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
- -
- Posts: 1917
- Joined: 04 Jan 2011, 14:49
- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
- Location: Lommedalen i Bærum
Re: LT 4x4
Jeg har nå lest litt på LT-freunde forumet. Det ser ut til at siste samlebestilling derfra var i 2012. Men en eller annen hadde visst fått kjøpt dem hos: http://www.kiefergmbh.de/
Har du ellers vurdert å syredyppe, eller sandblåse disse felgene og så pulver lakkere dem? Itno er som originalt vet du...
Hva er egentlig mål og dimensjoner på disse felgene som som satt på da den var ny?
Ellers leser jeg at enn del etterlyser originalfelger for å få H på skiltet, noe som sparer avgift og lar dem kjøre i miljøsoner, men om det gjelder alle byer eller bare noen få, der man kan kjøre med H, er jeg ikke sikker på. I Køln fant jeg at alle biler, fra alle europeiske land, godkjente som veteranbil fikk kjøre i miljøsonen. Nå har jo ikke vi tilsvarende veteranbil godkjennelse, så jeg bare tok sjansen. selv om min LT er registrert første gang i 89. I Bonn klarte jeg ikke finne noe om utenlandske biler og etter det har jeg ikke vært i en slik by, annet en i Utrecht i Nederland og her har jeg ikke fått sjeket opp noe.
Har du ellers vurdert å syredyppe, eller sandblåse disse felgene og så pulver lakkere dem? Itno er som originalt vet du...
Hva er egentlig mål og dimensjoner på disse felgene som som satt på da den var ny?
Ellers leser jeg at enn del etterlyser originalfelger for å få H på skiltet, noe som sparer avgift og lar dem kjøre i miljøsoner, men om det gjelder alle byer eller bare noen få, der man kan kjøre med H, er jeg ikke sikker på. I Køln fant jeg at alle biler, fra alle europeiske land, godkjente som veteranbil fikk kjøre i miljøsonen. Nå har jo ikke vi tilsvarende veteranbil godkjennelse, så jeg bare tok sjansen. selv om min LT er registrert første gang i 89. I Bonn klarte jeg ikke finne noe om utenlandske biler og etter det har jeg ikke vært i en slik by, annet en i Utrecht i Nederland og her har jeg ikke fått sjeket opp noe.
LT 4x4
Godkjent som veteranbil kan tolkes som at den må ha påskriften "bevaringsverdig kjøretøy" i vognkortet, men for oss resto-moddere er det uaktuelt. Men det de ikke vet kan jo ikke skade dem...
Med en bil på paragraf 1-9 skal ting være originalt, selv om tidsriktig modifikasjon og trim oftest sklir gjennom.
Med en bil på paragraf 1-9 skal ting være originalt, selv om tidsriktig modifikasjon og trim oftest sklir gjennom.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Re: LT 4x4
Vår klassifisering "Bevaringsverdig kjøretøy" er vel tilnærmet det samme som tyskernes H-zulassung, uten at jeg har satt meg veldig godt inn i det tyske regelverket. Men det er strenge krav til originalitet og tilstand. Vet dog ikke om de har samme bruksbegrensning som vi har.
Last edited by OddN on 18 Jul 2017, 14:54, edited 1 time in total.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: LT 4x4
Men vi har ikke krav til tilstand utover EU-kontroll.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
-
- -
- Posts: 4498
- Joined: 17 Jan 2009, 22:27
- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
- Location: Treungen Telemark
Re: LT 4x4
Klemringfelgene skal vekk hvis jeg skal beholde bilen, det er kun millitærdekk å oppdrive som egentlig passer og den er pinadø stiv nok som den er. Felgene er 16x6 med boltsirkel på 205x6 med 161 senterhull, noen få sprintere og unimog som har samme. Skal egentlig på Eu i dag og fikk prøvekjørt litt i natt, ser ut til at hjulet som ble fikset sist lekker luftBuss Marius wrote:Jeg har nå lest litt på LT-freunde forumet. Det ser ut til at siste samlebestilling derfra var i 2012. Men en eller annen hadde visst fått kjøpt dem hos: http://www.kiefergmbh.de/
Har du ellers vurdert å syredyppe, eller sandblåse disse felgene og så pulver lakkere dem? Itno er som originalt vet du...
Hva er egentlig mål og dimensjoner på disse felgene som som satt på da den var ny?
Ellers leser jeg at enn del etterlyser originalfelger for å få H på skiltet, noe som sparer avgift og lar dem kjøre i miljøsoner, men om det gjelder alle byer eller bare noen få, der man kan kjøre med H, er jeg ikke sikker på. I Køln fant jeg at alle biler, fra alle europeiske land, godkjente som veteranbil fikk kjøre i miljøsonen. Nå har jo ikke vi tilsvarende veteranbil godkjennelse, så jeg bare tok sjansen. selv om min LT er registrert første gang i 89. I Bonn klarte jeg ikke finne noe om utenlandske biler og etter det har jeg ikke vært i en slik by, annet en i Utrecht i Nederland og her har jeg ikke fått sjeket opp noe.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
- -
- Posts: 4498
- Joined: 17 Jan 2009, 22:27
- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
- Location: Treungen Telemark
Re: LT 4x4
EU-kontroll på Scania i Drammen, jeg harket meg opp på verkstedet, bremsene var ikke akkurat bastante og den ryker godt ved pådrag, feit svart dieselrøyk. Jeg håpet på en eldre erfaren mekaniker som synes det var tøfft med en Lt fra 80 tallet, ut kom det ei søt snelle som nok ikke var mye over 25 år, Lt en og dama forsvant inn i hallen og ble borte i en og en halv time. Dommen var: dårlige bremser bak, et stag til å holde håndbrekkwire på plass var løst, bare spyling i ei dyse på frontruta, manglende skiltlys, og en 2 er fordi førerdøra ikke kan låses med nøkkel ???
Jeg må innrømme at jeg er en smule i sjokk, hadde sett for meg en myyye lenger liste.
Hjulet som lekker luft gjør det fra ventilen, så den er grei. Jeg har et diesel tilførsels problem. Dieselen renner tilbake fra pumpa og jeg må kinne lenge hver gang for å få dieselen fram igjen, av og til mister jeg motorkraft når jeg slipper den ned på turtall og da må jeg sitte og jobbe litt med gasspedalen før jeg klarer å få turtall igjen, var ikke gøy å kjøre i gjennom Drammen i rushen med det fenomenet. Det som er litt merkelig er at når jeg stopper motoren får jeg øyeblikkelig skumming og luft i plastrøret mellom pumpe og siste dieselfilter, det tyder på at jeg har et kraftig undertrykk i dieselsystemet når motoren forsøker å suge til seg diesel. Får prøve å rense systemet, det er bare noe dritt at det ikke er drenering på tranken og den dieselen har vært der siden i allefall 2009. Filterene er nye.
Jeg må innrømme at jeg er en smule i sjokk, hadde sett for meg en myyye lenger liste.
Hjulet som lekker luft gjør det fra ventilen, så den er grei. Jeg har et diesel tilførsels problem. Dieselen renner tilbake fra pumpa og jeg må kinne lenge hver gang for å få dieselen fram igjen, av og til mister jeg motorkraft når jeg slipper den ned på turtall og da må jeg sitte og jobbe litt med gasspedalen før jeg klarer å få turtall igjen, var ikke gøy å kjøre i gjennom Drammen i rushen med det fenomenet. Det som er litt merkelig er at når jeg stopper motoren får jeg øyeblikkelig skumming og luft i plastrøret mellom pumpe og siste dieselfilter, det tyder på at jeg har et kraftig undertrykk i dieselsystemet når motoren forsøker å suge til seg diesel. Får prøve å rense systemet, det er bare noe dritt at det ikke er drenering på tranken og den dieselen har vært der siden i allefall 2009. Filterene er nye.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
- -
- Posts: 4498
- Joined: 17 Jan 2009, 22:27
- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
- Location: Treungen Telemark
Re: LT 4x4
Dieselproblem: Fant ut at banjonippel inn til primærfilter var nesten tett av noe som lignet malingflak, hvis det kommer fra innsiden av tanken er det nok ikke første gang dette skjer, tenker jeg bytter ut den plastikkledningen med en gummislange og setter inn et engangsfilter på et lett synlig sted.
Bakre bremser: begge bremsesylinderene hadde lekasje Håper jeg får tak i nye kjapt.
Bakre bremser: begge bremsesylinderene hadde lekasje Håper jeg får tak i nye kjapt.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.