'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
-
- -
- Posts: 956
- Joined: 26 Sep 2016, 12:23
- Car: T3 1986 1,9 AAZ (TDK) AAS sperrediff
- Phone: 93211119
- Location: Molde
- Contact:
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Gode nyheter det
Følg meg på https://www.facebook.com/norwayvanagon/
Min T3 camper prosjekt tråd: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=45156
Min youtube kanal: https://www.youtube.com/@Italjohn
Instagram: https://www.instagram.com/italjohn/
Min T3 camper prosjekt tråd: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=45156
Min youtube kanal: https://www.youtube.com/@Italjohn
Instagram: https://www.instagram.com/italjohn/
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Har nå tre like Recaro seter liggende jeg kan sjonglere med. Like som i samme grå/svarte trekkene som Recaro hadde tidlig på 90 tallet. Helt tidsriktig med andre ord. Alle tre har identisk rygg, såkalt LX, og ett av de har type A sittepute mens to har type C. Den ene C-puta har noe slitasje på ene sidevangen, så jeg får se hva jeg bruker. Gjør ikke noe mer med dette før jeg evt får tak i multivanstoff fra Günzl.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Har du noen formening om hva man må betale for å få trekt opp recarostoler?
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Aner ikke. Men kanskje noen andre vet...
Evt så får man utvide kunnskapsfeltet til også å innbefatte bruk av symaskin. Hvor vanskelig kan det egentlig være
Må kanskje bestille noen meter stoff ekstra fra Günzl da.
Evt så får man utvide kunnskapsfeltet til også å innbefatte bruk av symaskin. Hvor vanskelig kan det egentlig være
Må kanskje bestille noen meter stoff ekstra fra Günzl da.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Frambremsene er ferdige. Eller så ferdige som jeg kunne bli med det jeg hadde til rådighet. Skal bytte bremsebakplatene og de små rørene fra calipper til bremseslange, men disse hadde jeg glemt å bestille. Uansett er nå bremsene montert sammen og fra slik:
De gamle har stått stille i licc for mange år til at de kunne reddes uten en runde med dreiing, så det var greit å få de vekk.
Med nye 312mm Audiskiver blir det slik:
Nå må jeg bare ut og teste hvilke felger som faktisk passer...
De gamle har stått stille i licc for mange år til at de kunne reddes uten en runde med dreiing, så det var greit å få de vekk.
Med nye 312mm Audiskiver blir det slik:
Nå må jeg bare ut og teste hvilke felger som faktisk passer...
Last edited by OddN on 08 Nov 2018, 19:27, edited 2 times in total.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Og skuffelsen var til å ta og føle på...
7x16 et23 Ronal R9 passer ikke. Ikke engang med 10mm spacere går eikene klar av calipperen.
På den positive siden har jeg funnet ut at 8x16 et11 Ronal R9 passer. Riktignok bare med en mm eller to klaring, så her må man plassere klistreloddene med omhu.
7x16 et33 Mercedes Toliman passer også, og her er det grei klaring.
Så da må konklusjonen bli at 245/75R-16 dekkene havner på 8x16 Ronal. Forsåvidt ikke noe dårlig valg, men da må den forlengede skyvedørsbøylen monteres.
Godkjenningsdekk, også kalt vinterdekk i 205R-16 må legges på Mercedesfelgene.
7x16 et23 Ronal R9 passer ikke. Ikke engang med 10mm spacere går eikene klar av calipperen.
På den positive siden har jeg funnet ut at 8x16 et11 Ronal R9 passer. Riktignok bare med en mm eller to klaring, så her må man plassere klistreloddene med omhu.
7x16 et33 Mercedes Toliman passer også, og her er det grei klaring.
Så da må konklusjonen bli at 245/75R-16 dekkene havner på 8x16 Ronal. Forsåvidt ikke noe dårlig valg, men da må den forlengede skyvedørsbøylen monteres.
Godkjenningsdekk, også kalt vinterdekk i 205R-16 må legges på Mercedesfelgene.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Kremt kremt (hint hint) ang 7x16 R9, jeg vet hvilken bil de hadde passet på
Rune
Hus på hjul
1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
Hus på hjul
1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Så mye styr jeg hadde med å få ett komplett sett så tror jeg ikke de selges sånn helt uten videre. Driver allerede å leser om andre alternativer til bremser.RuneA wrote:Kremt kremt (hint hint) ang 7x16 R9, jeg vet hvilken bil de hadde passet på
7x16 er dessuten den dimensjonen som virkelig er hønsetenner, så direkte billig ville de ikke blitt om jeg skulle vurdert salg...
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Forståelig Du får sende en pm om du forandrer mening..OddN wrote:Så mye styr jeg hadde med å få ett komplett sett så tror jeg ikke de selges sånn helt uten videre. Driver allerede å leser om andre alternativer til bremser.RuneA wrote:Kremt kremt (hint hint) ang 7x16 R9, jeg vet hvilken bil de hadde passet på
7x16 er dessuten den dimensjonen som virkelig er hønsetenner, så direkte billig ville de ikke blitt om jeg skulle vurdert salg...
Rune
Hus på hjul
1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
Hus på hjul
1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Sitter og grubler...
Jeg hadde jo allerede lagt på ett sett piggfri 205R-16 på de 7toms Ronalfelgene, så de gir jeg ikke opp å bruke. Om jeg så skal ta eukontrollen med standard bremser. Det er den jo forsåvidt godkjent med tidligere, så jeg regner med det går smertefritt.
Men på sikt må jeg jo få alt til å passe med de nye bremsene... Så hva gjøre? 10-15mm spacere ville jo ha løst problemet, men da må jeg enten montere lengre pinnebolter, eller bruke spacere som skrus fast i de eksisterende boltene og som så har egne pinnebolter. Men disse mener jeg er noe tykkere, fra 30mm eller noe sånt... Blir litt voldsomt.
Nye pinnebolter krever full demontering av forstillingen og nye hjullager, så det frister ikke. Skal sjekke ut hva som finnes av egnede spacere.
Og All Terraindekkene havner som sagt på 8x16 Ronal.
Jeg hadde jo allerede lagt på ett sett piggfri 205R-16 på de 7toms Ronalfelgene, så de gir jeg ikke opp å bruke. Om jeg så skal ta eukontrollen med standard bremser. Det er den jo forsåvidt godkjent med tidligere, så jeg regner med det går smertefritt.
Men på sikt må jeg jo få alt til å passe med de nye bremsene... Så hva gjøre? 10-15mm spacere ville jo ha løst problemet, men da må jeg enten montere lengre pinnebolter, eller bruke spacere som skrus fast i de eksisterende boltene og som så har egne pinnebolter. Men disse mener jeg er noe tykkere, fra 30mm eller noe sånt... Blir litt voldsomt.
Nye pinnebolter krever full demontering av forstillingen og nye hjullager, så det frister ikke. Skal sjekke ut hva som finnes av egnede spacere.
Og All Terraindekkene havner som sagt på 8x16 Ronal.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Manton lager spasere/adaptere med 25mm i tykkelse. Du skal ha plass til muttere inni der så særlig tynnere blir de ikke.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Felgene er hule imellom boltene så det hadde ikke gjort noe om litt av bolten stakk ut. Om hullene er store nok til muttrene er jeg imidlertid litt usikker på.
25mm er i meste laget, 20 kunne kanskje gått. Felgen har jo allerede et23 så med 25mm spacere får jeg jo en effektiv et på -2mm.
Nå er det vel uansett 8x16 felgene som blir mest brukt, og da med 245/75 dekkene.
25mm er i meste laget, 20 kunne kanskje gått. Felgen har jo allerede et23 så med 25mm spacere får jeg jo en effektiv et på -2mm.
Nå er det vel uansett 8x16 felgene som blir mest brukt, og da med 245/75 dekkene.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Snakk med Manton, han kan nok ordne det vil jeg tro.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Kom forresten på en sak.
Det som butter imot her er jo den bevegelige delen av calipperen mot felgen. Og denne beveger seg jo lengre unna felgen etter hvert som klossene blir slitt. Skulle kanskje ha prøvd med noen halvslitte klosser...
Husker det var en bilmodell på sent 70 tall, kan det ha vært første generasjon Golf GTI ?, som også kom med ventilerte skiver. Der var det samme calipper uansett modell, men de som hadde ventilerte skiver hadde klosser med mindre belegg... Alt for å få plass i samme calipper. Når jeg tenker meg om høres det mer fransk ut enn tysk.
Det som butter imot her er jo den bevegelige delen av calipperen mot felgen. Og denne beveger seg jo lengre unna felgen etter hvert som klossene blir slitt. Skulle kanskje ha prøvd med noen halvslitte klosser...
Husker det var en bilmodell på sent 70 tall, kan det ha vært første generasjon Golf GTI ?, som også kom med ventilerte skiver. Der var det samme calipper uansett modell, men de som hadde ventilerte skiver hadde klosser med mindre belegg... Alt for å få plass i samme calipper. Når jeg tenker meg om høres det mer fransk ut enn tysk.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 4333
- Joined: 07 Jun 2005, 14:19
- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
- Location: Måløy
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Minnes vagt en klossemontering i forrige årtusen som innebar bruk av vinkelsliper ja, heller ikke den gangen var felgene alltid originale....
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Skiftet til nye calippere og klosser på min Freelander, og hjulene stod bom! Trodde jeg hadde fått feil calippere, til jeg oppdaget at felgene hadde feil årgang og innpress, og bare tålte slitte klosser!
Gjørtler Totto Eide
91 mod t4 Dehler Maxivan GL
91 mod Reimo syncro camper AEF "Felicia gazole"
88 mod bensinsyncro "Essence" til R4i-syncro-camper prosjekt
(1963 Hillman Imp)
91 mod t4 Dehler Maxivan GL
91 mod Reimo syncro camper AEF "Felicia gazole"
88 mod bensinsyncro "Essence" til R4i-syncro-camper prosjekt
(1963 Hillman Imp)
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Får ta og slite ned klossene med 8 tomshjulene og Mercedeshjulene. Og så kan jeg se frem til at jeg, en gang i fremtiden når klossene er nedslitte, kan kjøre med 7 toms Ronal
En annen sak... De nye klossene har jo slitasjevarslere innebygd. Hadde jo vært litt artig å koble de til. Har jo en ekstra lampe i samme feltet som håndbrekklampa... Den som egentlig er til ABS lyset. Men, nei. Hvis de er like pessimistiske som varslerne på Touranen så orker jeg ikke. De varslet ved ca halvslitte klosser.
En annen sak... De nye klossene har jo slitasjevarslere innebygd. Hadde jo vært litt artig å koble de til. Har jo en ekstra lampe i samme feltet som håndbrekklampa... Den som egentlig er til ABS lyset. Men, nei. Hvis de er like pessimistiske som varslerne på Touranen så orker jeg ikke. De varslet ved ca halvslitte klosser.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Og i jakten på kritiske millimeter oppdaget jeg en sak til...
Det fulgte med en spacer på 3mm med Epytec-adapterne. Denne spaceren skal monteres mellom nav og bremseskive for å sentrere skiva i festet til calipperen. Jeg måtte selvsagt sjekke hva som skjer om man ikke benytter denne spaceren (alt for å holde innpresset på en overkommelig nivå). Alt så fint ut, det var klaring til alt, helt til jeg satt på hjulet og strammet hjulmuttrene. Også her var det tykkelsen på klossene (denne gang den indre) som sa stopp. Stempelet i calipperen går ikke lengre inn, og dermed kom klossen i knip mot skiva.
Så den 3mm spaceren må være der... I allefall til klossene er mer nedslitte
Det fulgte med en spacer på 3mm med Epytec-adapterne. Denne spaceren skal monteres mellom nav og bremseskive for å sentrere skiva i festet til calipperen. Jeg måtte selvsagt sjekke hva som skjer om man ikke benytter denne spaceren (alt for å holde innpresset på en overkommelig nivå). Alt så fint ut, det var klaring til alt, helt til jeg satt på hjulet og strammet hjulmuttrene. Også her var det tykkelsen på klossene (denne gang den indre) som sa stopp. Stempelet i calipperen går ikke lengre inn, og dermed kom klossen i knip mot skiva.
Så den 3mm spaceren må være der... I allefall til klossene er mer nedslitte
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Og da er 245/75 dekkene lagt på 8 toms felgene. Og siden jeg må ha de 3mm spacerne foran tok jeg likegodt å monterte bakhjulene med 5mm spacere. Mest for å se hvordan det evt vil bli med enda breiere dekk i forhold til skyvedøra. Og utrolig nok er alle hjulene fremdeles under skjermene og/eller dekt av skvettlappene.
Men skyvedøra er ikke i nærheten av å kunne åpnes. Jeg tipper jeg mangler minst 3-4 cm på bøyla. Lurer på om ikke den jeg har liggende var forlenget 6cm. Det blir bra men er vel såpass at det krever litt banking i karosseriet innenfor skinna...
Nuvel, regner med det vil komme krav om bildedokumentasjon snart, så i morgen får jeg gå ut med kamera
Men skyvedøra er ikke i nærheten av å kunne åpnes. Jeg tipper jeg mangler minst 3-4 cm på bøyla. Lurer på om ikke den jeg har liggende var forlenget 6cm. Det blir bra men er vel såpass at det krever litt banking i karosseriet innenfor skinna...
Nuvel, regner med det vil komme krav om bildedokumentasjon snart, så i morgen får jeg gå ut med kamera
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
En annen sak jeg oppdaget var hvor lite gjenger det er igjen på hjulboltene foran. Ca 6,5omdreininger har jeg nå. Og det er litt lite til noe særlig aktiv kjøring. 3mm spaceren stjeler 2 omdreininger. Og selv 8,5 omdreininger er i minste laget.
Leste en gang en tommelfingerregel som sa at man burde ha minst boltens diameter i gjengelengde og med 8,5 omdreininger à 1,5mm får jeg altså 12,75mm. Nært men ikke riktig nok med 14mm bolter.
Bak har jeg imidlertid takket være nye bolter hele mutteren i inngrep. Orket ikke telle omdreininger en gang...
Leste en gang en tommelfingerregel som sa at man burde ha minst boltens diameter i gjengelengde og med 8,5 omdreininger à 1,5mm får jeg altså 12,75mm. Nært men ikke riktig nok med 14mm bolter.
Bak har jeg imidlertid takket være nye bolter hele mutteren i inngrep. Orket ikke telle omdreininger en gang...
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Slik ser det ut nå:
Last edited by OddN on 08 Nov 2018, 19:30, edited 1 time in total.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 5757
- Joined: 07 Aug 2009, 01:52
- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
- Location: Rjukan / Oslo
- Contact:
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Ser bra ut det derre, mangler kun skilt da
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
-
- -
- Posts: 1917
- Joined: 04 Jan 2011, 14:49
- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
- Location: Lommedalen i Bærum
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Jepp Bare skilt som mangler. Det er fremdeles 5 uker til Buscamp så han har litt tid enda.ducce999s wrote:Ser bra ut det derre, mangler kun skilt da
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Hvite skilter blir det nok ikke før over nyttår. Men har skumle planer om røde skilt til Buscamp
Men det er noen saker til som mangler:
Har begynt å forberede ny skyvedørsbøyle, trenger bare noen som kan sveise, evt låne ut et sveiseapparat...
Hevetaket er litt "glissent" enda. Det vil si full gjennomtrekk når taket er slått opp på grunn av manglende teltduk. Den gamle var forsåvidt ok med unntak av noen små revner i myggnettingen foran, så jeg tror jeg monterer den som den er.
Og så må taktrekket foran monteres, og jeg må få laget et takskap bak sånn at jeg skjuler det manglende taktrekket helt bakerst.
Men det er noen saker til som mangler:
Har begynt å forberede ny skyvedørsbøyle, trenger bare noen som kan sveise, evt låne ut et sveiseapparat...
Hevetaket er litt "glissent" enda. Det vil si full gjennomtrekk når taket er slått opp på grunn av manglende teltduk. Den gamle var forsåvidt ok med unntak av noen små revner i myggnettingen foran, så jeg tror jeg monterer den som den er.
Og så må taktrekket foran monteres, og jeg må få laget et takskap bak sånn at jeg skjuler det manglende taktrekket helt bakerst.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Re: 'Sturmwagen' -T3 syncro 1991
Her ligger det faktisk en oppskrift på forlenget skyvedørsbøyle uten sveising i karosseriet:
http://www.t3-infos.de/t3-infos_d.html#schtuerbuegel
Noen som har prøvd denne metoden?
http://www.t3-infos.de/t3-infos_d.html#schtuerbuegel
Noen som har prøvd denne metoden?
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt