Livar's T3...

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Livar's T3...

Post by Livar »

Tja, prosjekt og prosjekt, det er vel gjort ganske mye med denne fra før, men litt blir det da...
Litt om bilen:
Opprinnelig en gul veivesenbil, 90 mod. Caravelle C 2,1aut med ABS. Kombi innredning.

Ting som er gjort før meg:
Coachfangere og panel, tåkelys, sorte baklys med caratrammer, hvite blink, parklys i de indre frontlyktene ( 4 til sammen nå), grillist, senket 45mm med H&R senkesett, Skrudde BBS 8,5 + 9,5 x 17 med 225/45 og 255/40, lakkert, passat viskerarmer, 16V antenne, 2,5" eksos, byttet taktrekk, 4 kupelys, montert sentallås, alarm, el vindu, el speil, GL interiør (moddet kombibaksete i GL stoff), GL dash, GL ratt? (har i alle fall polstret fløyte, aldri sett slikt før), hvite instrument med turteller og blått lys, flyttet baksete bak, tonede ruter fra B-stolpe og bak (ikke film). Det var et jeg kom på i farten...

Ting jeg vil gjøre:
Fikse baksete slik at dette er festet skikkelig, blir trygt for passasjerer og ikke minst godkjent, understellsbehandle den, har ikke blitt brukt på vinteren etter oppussingen, få fikset rust i et par plateskjøter, montere stereo. Ta godt vare på den... :D

Et bilde fra Oppdal. På vei hjem med nyinnkjøpt bil, hentet i Trøndelag. Ikke akkurat nyvasket nei...
Image
Last edited by Livar on 25 Jul 2008, 00:46, edited 1 time in total.
brødbilen
-
-

Re: En RØD T3...

Post by brødbilen »

Livar wrote:Tja, prosjekt og prosjekt, det er vel gjort ganske mye med denne fra før, men litt blir det da...
Litt om bilen:
Opprinnelig en gul veivesenbil, 90 mod. Caravelle C 2,1aut med ABS. Kombi innredning.

Ting som er gjort før meg:
Coachfangere og panel, tåkelys, sorte baklys med caratrammer, hvite blink, parklys i de indre frontlyktene ( 4 til sammen nå), grillist, senket 45mm med H&R senkesett, Skrudde BBS 8,5 + 9,5 x 17 med 225/45 og 255/40, lakkert, passat viskerarmer, 16V antenne, 2,5" eksos, byttet taktrekk, 4 kupelys, montert sentallås, alarm, el vindu, el speil, GL interiør (moddet kombibaksete i GL stoff), GL dash, GL ratt? (har i alle fall polstret fløyte, aldri sett slikt før), hvite instrument med turteller og blått lys, flyttet baksete bak, tonede ruter fra B-stolpe og bak (ikke film). Det var et jeg kom på i farten...

Ting jeg vil gjøre:
Fikse baksete slik at dette er festet skikkelig, blir trygt for passasjerer og ikke minst godkjent, understellsbehandle den, har ikke blitt brukt på vinteren etter oppussingen, få fikset rust i et par plateskjøter, montere stereo. Ta godt vare på den... :D

Et bilde fra Oppdal. På vei hjem med nyinnkjøpt bil, hentet i Trøndelag. Ikke akkurat nyvasket nei...
Image
tøff den der ja..men coach trolig snart til salgs
hva er det for noe tro :?:
amubus
-
-

Post by amubus »

fin bil, mangler bare capsen...:-)
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
Image
Livar
-
-

Post by Livar »

amubus wrote:fin bil, mangler bare capsen...:-)
Ehh, nei. Passer ikke på denne etter min mening. Bør være litt mer standard da...
vw&saab
-
-

Post by vw&saab »

Kan du ikke ordne noen bilder innenfra? Så fin ut den der!
oyvinla
-
-

Post by oyvinla »

hva slags sideruter er det? med tanke på at de ikke er tonet med film. får man så mørke ruter orginalt?
Livar
-
-

Post by Livar »

oyvinla wrote:hva slags sideruter er det? med tanke på at de ikke er tonet med film. får man så mørke ruter orginalt?
De er ikke så mørke som de ser ut til, er film på bakrute... Er ikke samme logo på disse som de originale, vet ikke hvor de kommer fra.
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

Jeg vil herved proklamere at jeg var den første som fikk se bilen "live" av oss her på forum etter Livar kjøpte den :D

Jeg liker egentlig ikke T3 (banne i kjerka), men denne syns jeg var meget fin/stilig. Få fixa det baksetet ditt ja, for det er "litt" lealaust....

Skal ikke den nederste "front-spoiler/grill-spoiler" oxo væra røe?? :?
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Livar
-
-

Post by Livar »

Den nederste spoileren beholdes sort, men skal lakkes på ny da det har flasset en del.
Ellers er bilen bygd av en på forumet, men har vært på "aveie"en stund... Det som var litt greit var at bilen allerede var vwbus.no profilert :D
Ellers er det travelt med jobb og greier, trøtt når jeg kommer hjem så det er begrenset hva som blir gjort med den nå :(
Savner garasje...
Stian
-
-

Post by Stian »

me too.... :evil:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Sunshine
-
-
Car: SOLGT
Phone: 47886669

Post by Sunshine »

Det er vel nå det er tid for skryt 8)
Har dobbelgarasje på 72 kvm. Og snart blir "boden" i garasjen på ca 17 kvm isolert :) Blir fiiiint å være der utover å kose seg med litt små-mekking. Kanskje det blir plass for et kjøleskap under en benk som kan inneholde gode drikker :lol:
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
sklepp
-
-

Post by sklepp »

hehe, høres ut som om du prøver å hinte til noe 8) Black & Drekker.. :P Høres ut som en flott garasje.
1987 Westy Hightop
VW-Schnellfahrer
-
-

Post by VW-Schnellfahrer »

Livar wrote:Den nederste spoileren beholdes sort, men skal lakkes på ny da det har flasset en del.
Ellers er bilen bygd av en på forumet, men har vært på "aveie"en stund... Det som var litt greit var at bilen allerede var vwbus.no profilert :D
Ellers er det travelt med jobb og greier, trøtt når jeg kommer hjem så det er begrenset hva som blir gjort med den nå :(
Savner garasje...
Et lite tips vedrørende grå plast som mange lakker opp, med tanke på at frontspileren din flasser. Det finnes en bedre løsning!

Jeg bruker rett og slett en varmepistol som jeg varmer plasten med til den begynner å svette og blir blank. Dette fungerer utmerket, og delene blir som nye. Har gjort det både på min egen T3, samt på lister og fangere på sønnens Passat.

Gratulerer med fin bil ;-)
Kjartan

Post by Kjartan »

Gratla m ny bil Livar. Blir den å se på Kvadrat engang?

..og kanskje diesel"droget" blir tilsalgs snart da...

PS; forteltet blir nå innpregnert og stenger sveist... :o
Luftkjølt sekser
Stian
-
-

Post by Stian »

Jo, Kjartan, vi må vel snart ta en etterm. på kvadrat. Ikke for seint, for nå blir det jo så tidlig mørkt.....men dette kan vi jo ta opp på en anna tråd.

Hmmmm.....to stk. av samma bil i profilen til to forskjellige folk!? Er det noen som savner bilen sin veldig her eller? :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Trænaren
-
-
Phone: 91766770

Post by Trænaren »

Grattla mæ nye bil livar..jekk kje lenge før æg fekk tlf av en så hadde observert dæg på bryne...Nå kan kje mitt prosjekt varta røtt jaffal... :)
Livar
-
-

Post by Livar »

caravelleman wrote:Hmmmm.....to stk. av samma bil i profilen til to forskjellige folk!? Er det noen som savner bilen sin veldig her eller? :lol:
Ikkje same bilen... Den andre er en LLE... (Vil ha, men koster en fot og en arm)
Stian
-
-

Post by Stian »

Hmmm.....trudde virkelig det var samma bilen. Vel, du har jo en "LLE" du oxo da....???!!! :lol: :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Livar
-
-

Post by Livar »

Lite med oppdateringer for tiden... :oops:
Bilen har stort sett bare blitt brukt, men håper å snu dette snart, har jo lyst å ta vare på den.

Hadde den på EU kontroll i dag, det var jo litt trist... Store deler av bremserørene må byttes! Ellers var det lite belegg igjen på klossene fremme, samt ulyd i et hjullager bak. Pluss et par 1-er feil.
Ser ikke mye lyst på å bytte bremserør, og har kun denne uka på meg...
Har nå i alle fall fått låne verksted av Trænaren, så det hjelper jo på.

Eller siden sist oppdatering:
Innredning festet skikkelig slik at denne kunne godkjennes.
Fått senkesett i vognkortet, samt omregistrering fra kombinertbil til personbil.
Noen tusen km på telleren.
Livar
-
-

Post by Livar »

Så var bilen ryddet og vasket etter en travel vinter.
Brukte interiørrens på sprayboks, var det Turtle sin tro? Var i alle fall imponert over resultatet. Satte meg inn i førersetet en gang i vinter med en bukse med noe sort stygt fett fra et hjullager, denne flekken forsvant greit.
Ellers har den fått mange nye bremserør denne uka, samt nye bremseklosser fremme. Kun hjullager som gjenstår, kommer nok i morgen kveld. Så er det tid for etterkontroll, på overtid...

Livar
Snart med EU godkjent bil.
Stian
-
-

Post by Stian »

jeg vil gjerne vite hva den sprayen heter, for jeg har noe drit både på tepper og seter....unger veit' :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Livar
-
-

Post by Livar »

Var noe sånn som Interior clean eller Textile clean eller noe sånt. Kjøpt på Statoil Ålgård.
Stian
-
-

Post by Stian »

okay...takker.
Syns forresten jeg så ræva på rød-bilen din her nede på Kverneland. Du svingte av mot Klepp. Går ut fra det var deg, for det er ikke SÅ mange knallrøde T3'er i området.... :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Livar
-
-

Post by Livar »

caravelleman wrote:okay...takker.
Syns forresten jeg så ræva på rød-bilen din her nede på Kverneland. Du svingte av mot Klepp. Går ut fra det var deg, for det er ikke SÅ mange knallrøde T3'er i området.... :lol:
Utenom russen, men de er jo ikke akkurat bra i finishen :wink:
Var på Klepp i går ja
Livar
-
-

Post by Livar »

Godt 2 år siden sist oppdatering her... Var på EU- kontroll i dag, 2 stk 1-er feil, fornøyd med det! Feila var slakk i hjullager bak (skal vel være sånn) og ett bremselys som var defekt. Bagatell.
Har polert felger noen timer i dag, og nå er bilen klar for Countryfestival i Seljord :D
Andre som skal dit? Er vel egentlig litt sent å spørre...
Kan jo også nevnes at jeg har muskel-servo for tiden, prøver å skaffe rette koblinger til tannstanga sånn at jeg kan å laget hydraulikkslanger hele veien. Har nok også en bitteliten kjøleveskelekkasje da det lukter litt bak ved motoren når den er varm.
Post Reply