Oppgradere fjærer/dempere non-camper Syncro.

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
32bGTSyncro
-
-
Car: T3 Caravelle Syncro

Oppgradere fjærer/dempere non-camper Syncro.

Post by 32bGTSyncro »

Jeg skal bytte ut dempere og fjærer på min -86 Caravelle Syncro, og det er ikke enkelt å finne noe konkret.
Mange meninger, det virker som det meste er tilpasset campere, altså blir i stiveste laget for vanlige kassebiler.

Trailmaster er en enkel løsning, men det er mange som synes de er for stive for vanlige non-campers. TÜV-papirer på heving er et stor pluss.
Old Man Emu dempere skal visstnok være tilpasset tung last de også, og så har man utfordringen med å finne egnede fjærer.
Bilstein B4/B6 er et alternativ, men igjen, fjærer.
Gowesty har fjærer, både tilnærmet original høyde, og +1,5". Men; laget for campere, ergo, stive.
Det finnes noen coilover-kit og, samt FOX-dempere, men 20k ++ er ikke aktuelt å legge i dette.

Jeg vil ha noe som er komfortabelt på ujevne veier, fungerer offroad, men samtidig kan kjøres langt på asfalt uten at man velter i svingene.

Ber man om for mye?:)
OddN
-
-

Re: Oppgradere fjærer/dempere non-camper Syncro.

Post by OddN »

Trailmaster har to varianter. Ett HD sett for campere og andre tunge biler, og et for lettere Transportere/Caravelle.
32bGTSyncro
-
-

Post by 32bGTSyncro »

Ja, vet at det er to forskjellige typer. Men er en del amerikanere som mener at selv non-HD TM er for stivt for en ulastet kassebil.
Jeg er klar over at det er galskap å høre på amerikanere når det kommer til understell, men kunne jo hende det var noen her inne som hadde innspill:)
OddN
-
-

Post by OddN »

Jeg har standardutgaven på min Multivan med hevetak og den er nå litt myk bak. Multivan med hevetak er nok egentlig best tjent med HD-utgaven.

Syns bilen var helt suveren med dette oppsettet da den "bare" var en tom Caravelle. Nå skulle jeg ønske jeg gikk for HD settet.
32bGTSyncro
-
-

Post by 32bGTSyncro »

Hm, kan hende TM non-HD er veien å gå da. Som sagt, er en lettvindt løsning kontra å finne opp kruttet på nytt.

Jeg er i tillegg litt usikker på om bilen tåler +40mm, men det er kanskje bare en vanesak.
Måtte prøve med jekken i helga, normal samt +40mm:

Image

Image
Renax
-
-
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105

Post by Renax »

Bare å montere håndtak på A-stolpen (likt som det på passaskjersia) og så må du huske det når du går ut, så du ikke går på trynet..
32bGTSyncro
-
-

Post by 32bGTSyncro »

Renax wrote:Bare å montere håndtak på A-stolpen (likt som det på passaskjersia) og så må du huske det når du går ut, så du ikke går på trynet..
Ikke vær sarkastisk! :mrgreen:

Jeg liker ikke biler som ser ut som de er på stylter, må være et proporsjonalt forhold mellom hjulstørrelse/skjermstørrelse, og bakkeklaring.
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

32bGTSyncro wrote:
Renax wrote:Bare å montere håndtak på A-stolpen (likt som det på passaskjersia) og så må du huske det når du går ut, så du ikke går på trynet..
Ikke vær sarkastisk! :mrgreen:

Jeg liker ikke biler som ser ut som de er på stylter, må være et proporsjonalt forhold mellom hjulstørrelse/skjermstørrelse, og bakkeklaring.
18 tommer er jo vanlig SUV størrelse, så der er det masse å velge i blandt felger og dekk.
Post Reply