Har da fått handlet meg en lang t4 2002mod 2,5tdi med skyvedører på begge sider og dobbelt bakdør.
blå av farge med noe rust, men virker grei ellers.
Målet her blir og lage seg en fornuftig/ufornuftig bruks bil som skal brukes til å frakte mc min til banetreff, og arbeidsbil.
Planer:
-skifte alle kuler i forstilling
-service
-eu kontroll
-chip
-bygge om til caravelle front
-begynne og ta litt og litt rust.
-vinge til taket, som passer biler med dobbelt dør
-ku fanger foran til ledd lys, (blir to ledd striper der)
-sette inn dobbel din spiller med navi
-sote de rutene som er baki helt svarte
-trekke taket med noe sort stoff, og sette inn leddstriper til lys så man kan få gjort noe)
-senke 40cm ca eller mere
-har et sett med 9.5-19" felger prøve montere disse som om det går
-søke om godkjent økt hengerfeste vekt (trenger tips å råd)
-få tak i og montere en recaro fører stol
- mere kommer etter vært
ps bilder kommer når jeg har lært hvordan det gjøres he he, har sitt tråden om hvordan det gjøres, men må få tid til og praktisere det også
ps om noen har de delene jeg leter etter eller tips, så ta gjærne kontakt
Proskjekt firmabil/ mc bil :-)
-
- -
- Posts: 12746
- Joined: 31 Oct 2003, 17:22
- Phone: 99454090
- Location: Nesbyen, Hallingdal
- Contact:
Re: Proskjekt firmabil/ mc bil :-)
Dobbeldin medfører vel skifte av en tverrbjelke inni dashen. Hør med Rudeboy. Trur han var bort problematikken
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Re: Proskjekt firmabil/ mc bil :-)
oki, skal demontere litt og se, hva som kommer i vegen he he, ellers ordner vell litt verktøy og innsats de største problemene he he heDer Postmeister wrote:Dobbeldin medfører vel skifte av en tverrbjelke inni dashen. Hør med Rudeboy. Trur han var bort problematikken
-
- -
- Posts: 12746
- Joined: 31 Oct 2003, 17:22
- Phone: 99454090
- Location: Nesbyen, Hallingdal
- Contact:
Re: Proskjekt firmabil/ mc bil :-)
Nja dette er vel en sikkerhetsbjelke trur jeg.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
- -
- Posts: 309
- Joined: 25 Aug 2015, 22:41
- Car: T4 2000 APL, 1952 Mercury
Re: Proskjekt firmabil/ mc bil :-)
40 CM senk kan medføre noe slitasje på kanalene [emoji1]
Ellers hørtes det tøft ut!
Hilsen Rune
Ellers hørtes det tøft ut!
Hilsen Rune
-
- -
- Posts: 7775
- Joined: 15 Mar 2005, 12:29
- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
- Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø
Re: Proskjekt firmabil/ mc bil :-)
Du"må" ikke ha 2DIN-bjelken i dashbordet, men du bør. 2DIN-apparatet som skal erstatte DIN-radio veier litt. Noen har kappa vekk de to kjøleventilene i dashen og latt sin 2DIN radio stå der. Blir sikkert fint til sommeren når vi igjen får 34'C her.
Bjelken handla jeg i NL, det var under halve prisen enn hva Møller skulle ha - det sagt så hender det fremdeles rett som det er at selv Møller kan vise seg som billigst.
Kufanger får du ikke, dvs du må gjerne finne en men de har ikke vært lov å ha på siden 2009. Lyktebøyle, derimot, som er hengslet i bunn og med det fullstendig uten den stivhet som kufangeren har om noe kommer borti lyktebøylen, er plug and play men skal skrives i vognkort.
Økt hengervekt skjer ved enten 151hk TDi og 102hk TDi syncro. Mulig bensinerne har noe der, det er jo både VR6 og V6 på T4-serien. Ellers ikke.
Bjelken handla jeg i NL, det var under halve prisen enn hva Møller skulle ha - det sagt så hender det fremdeles rett som det er at selv Møller kan vise seg som billigst.
Kufanger får du ikke, dvs du må gjerne finne en men de har ikke vært lov å ha på siden 2009. Lyktebøyle, derimot, som er hengslet i bunn og med det fullstendig uten den stivhet som kufangeren har om noe kommer borti lyktebøylen, er plug and play men skal skrives i vognkort.
Økt hengervekt skjer ved enten 151hk TDi og 102hk TDi syncro. Mulig bensinerne har noe der, det er jo både VR6 og V6 på T4-serien. Ellers ikke.