Jeg
tror ATE 54 og ATE 57 har samme avstand mellom glideboltene, så det skal være en smal sak å bytte rundt deler. Problemet jeg møtte på var at festeørene på A6-krybbene var alt for langt fra hverandre, så de passer ikke på adapterplata. Så kikket jeg nærmere på bildene i monteringsanvisninga og så at jeg skulle hatt en annen del. Sånn går det når man bestiller ferdigplukka deler...
Jeg har dette settet til foran:
https://epytec.de/de/vw-syncro-t3-bus-b ... 276?c=1953
og dette til bak:
https://epytec.de/de/vw-t3-bus-scheiben ... 336?c=1953
Gitt hva slags biler det er mye av på skroten for tida hadde kanskje T4-versjonen av bakbremsene vært bedre, men gjort er gjort.
SVV har blitt betraktelig enklere å ha med å gjøre, ihvertfall ift bremser. Har Frk Jensen på etterkontroll i dag for å luke ut noen andre feil, så skal hun til Drammen for enkeltgodkjenning (og godkjenning oppgraderte bremser). Å få godkjent oppgraderte bremsene på en USA-import som ble førstegangsregistrert i Norge som bevaringsverdig kjøretøy har vært et lerret å bleke, for å si det forsiktig, men fant tilslutt en kar på Drammen Trafikkstasjon som var løsningsorientert.
Jeg har retningslinjene for dimensjonering av ombygde bremser liggende, samt blankt søknadsskjema. Skal se om jeg kan få lagt dem opp på et sted de kan være tilgjengelige for flere i løpet av uka. Dokumentasjonen som følger med settene er begrenset til materialsertifikater og installasjonsinstruksjoner.