t4 ambulanse syncro spm
t4 ambulanse syncro spm
Har mulighet på en syncro 2,5 bensin. Tidligere ambulanse ca300k på telleren. Ikke vært på PKK. Det han som står for salg viste om var dårlig eksos anlegg + at de etterfylte litt vann av og til. Er det noe eg må være obs å se på????????
Last edited by amubus on 15 May 2006, 16:24, edited 1 time in total.
Re: t4 syncro spm
JA girkassen. Denne har en tendens til å ryke på 2,5 B syncro.amubus wrote:Har mulighet på en syncro 2,5 bensin. Tidligere ambulanse ca300k på telleren. Ikke vært på PKK. Det han som står for salg viste om var dårlig eksos anlegg + at de etterfylte litt vann av og til. Er det noe eg må være obs å se på????????
Har en gammel ambulanse selv som jeg bygger opp, og denne hadde ødelagt girkasse.
Eskild
Det vet jeg ikke da girkassen var tatt ut og demontert da jeg kjøpte bilen.amubus wrote:Kan man merke dette med gearkassen på noen måte Eskild?
Men kan tenke meg at du vil kjenne dette ved at den virker usynkronisert, hopper ut av gir og for øvrig de vanligste symptomene.
Det var et par lager + et lite drev som var ødelagt i min. Det kostet endel å få den overhalt selv om jge fikk det billig. Tror en komplett overhaling hos Møller koster ca 18-20.000.
Eskild
Den ryker gjerne på 2,4D syncro også...
På min var det en svak syngende/summende lyd på 5. gearet en stund før hele 5. gearet forsvant ut av funksjon. Utover lyden fungerte den utmerket helt til den havarerte. Deretter funket den fint på øvrige gear et halvt år før jeg fikk skiftet.
Vet ikke om det hadde hjulpet å skifte gearolje. Det rakk jeg ikke å teste forrige gang, men jeg får sjansen til å teste det nå, for etter ca 110.000 med den nye gearkassa synes jeg at jeg kan høre tilsvarende lyd, svakt foreløpig.
Den gamle holdt ca 230.000. Jeg betalte 28.000 svenske rubler hos Kjell Johanssons for byttekasse, ferdig montert. Det er vel 4-5 år siden, og da var Møllers tilbud en del høyere.
På min var det en svak syngende/summende lyd på 5. gearet en stund før hele 5. gearet forsvant ut av funksjon. Utover lyden fungerte den utmerket helt til den havarerte. Deretter funket den fint på øvrige gear et halvt år før jeg fikk skiftet.
Vet ikke om det hadde hjulpet å skifte gearolje. Det rakk jeg ikke å teste forrige gang, men jeg får sjansen til å teste det nå, for etter ca 110.000 med den nye gearkassa synes jeg at jeg kan høre tilsvarende lyd, svakt foreløpig.
Den gamle holdt ca 230.000. Jeg betalte 28.000 svenske rubler hos Kjell Johanssons for byttekasse, ferdig montert. Det er vel 4-5 år siden, og da var Møllers tilbud en del høyere.
Var og så på ambulansen i dag. En -97 mod. Var sliten i lakken, men tight og fin å kjøre, ingen ulyder fra gear kassen. La inn et bud eg, så får vi se hva det blir til. Hadde foretrukket en kort utgave med sidevinduer og diesel da, men det var ingen slike som sto til utskiftning. De foretrakk forøvrig vw framfor chevrolet.......