Hei.
Har et lite spørsmål i forbindelse med flytting av seter i en Caravelle T4 1995-modell.
Saken er som følger. Trengte større bil, og fant en 10-seter minibuss hos en lokal bilforhandler (ikke VW).
Skrev kontrakt der vi var enige om at de skulle erstatte "rad 3" (2seter), med "rad 4" (som er 3-seter), og flytte tilhørende setebelter. (Altså fjerne rad 3, og erstatte denne med setene fra rad 4. Da får vi en 8-seter med bagasjeplass) De skal også sørge for å omregistrere denne til en 8-seter personbil.
De ringte med i dag da de startet med å flytte setene. De sa at det ikke var mulig å gjøre dette. Pga at ryggen på den bakerste seteraden har "stoppe-bolter"(håper dere skjønner hva jeg mener, de "boltene" som setene klipes fast i når de er i oppreist posisjon), og de sa at Biltilsynet hadde frarådet å flytte disse "boltene". De mente at dette ikke ville bli godkjent/sterkt nok.
Snakket med en som jobber på VW-verksted (ikke som mekaniker), og han mente at dette ikke skulle være noe problem.
Hva stemmer her??
Håper at noen kan svare meg i kveld, da jeg skal å snakke med forhandleren i morgen. Jeg har behov for den ekstra 3-punktselen som jeg får med å flytte den seteraden.
Mvh Rune