1952 Barndoor. Er den verdt det!
1952 Barndoor. Er den verdt det!
Hei!
Jeg har vært så heldig å finne et skogsvrak-ikke hvilken som helst bil men en 52`splitt panel (barndoor). Jeg kommer til poste flere bilder av den slik jeg fant den.
Problemet er at bunn er som vanlig meget rusten- vil gjerne vite synspunkter på om den er verdt å få på veien. Det er i såfall en "mammut" oppgave. Problemet er først og fremst rust- så kommer deler som mangler- forstilling, ratt, tank, girstang, lykter foran, seter og den lille lufteruta på h.fordør, en mengde rustdeler+++
Det verste er rust og forstilling- noen som vet om steder å handle?
Schofield påstås være bra, andre? Noen med erfaring? Kom med dem.
Fler bilder kommer!
Jeg har vært så heldig å finne et skogsvrak-ikke hvilken som helst bil men en 52`splitt panel (barndoor). Jeg kommer til poste flere bilder av den slik jeg fant den.
Problemet er at bunn er som vanlig meget rusten- vil gjerne vite synspunkter på om den er verdt å få på veien. Det er i såfall en "mammut" oppgave. Problemet er først og fremst rust- så kommer deler som mangler- forstilling, ratt, tank, girstang, lykter foran, seter og den lille lufteruta på h.fordør, en mengde rustdeler+++
Det verste er rust og forstilling- noen som vet om steder å handle?
Schofield påstås være bra, andre? Noen med erfaring? Kom med dem.
Fler bilder kommer!
Hilsen VW1963
har du forsøkt deg på www.vw2you.com ? mange gode råd der også sikkert.
Disse er jo som regel verdt å få på veien, mye pga verdien på dem etter restaurering.
Disse er jo som regel verdt å få på veien, mye pga verdien på dem etter restaurering.
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
Skogens konge det der, ser det ut som
Mitt råd må være som følger: Dra frem bussen og sett den bort en plass hvor den står tørt og ikke minst gratis. Et slikt prosjekt krever tålmodighet fra deg, da det er vanskelig å fremskaffe deler til barndoor. Det er masse som ikke passer overens fra vanlig splittbuss. Tenker da først og fremst på karosserideler. Når den står trygt i sitt nye hjem er det bare å få oversikt over hva du må ha av deler og kompetanse og begynne å samle... Tror ikke jeg ville kastet meg over den med vinkelsliper med det første. La den stå og finn ut om du klarer av et slikt prosjekt før du gjør noe drastisk. Vil ikke ta fra deg gnisten, for alt jeg vet kan du være et råskinn med migapparatet, men det er greit å være realistisk. Og hvis det skulle vise seg etter 5 år på bukker i garasjen at du ikke gidder, så har du jo en barndoor panel å selge som ikke er kappet istykker.
Mitt råd må være som følger: Dra frem bussen og sett den bort en plass hvor den står tørt og ikke minst gratis. Et slikt prosjekt krever tålmodighet fra deg, da det er vanskelig å fremskaffe deler til barndoor. Det er masse som ikke passer overens fra vanlig splittbuss. Tenker da først og fremst på karosserideler. Når den står trygt i sitt nye hjem er det bare å få oversikt over hva du må ha av deler og kompetanse og begynne å samle... Tror ikke jeg ville kastet meg over den med vinkelsliper med det første. La den stå og finn ut om du klarer av et slikt prosjekt før du gjør noe drastisk. Vil ikke ta fra deg gnisten, for alt jeg vet kan du være et råskinn med migapparatet, men det er greit å være realistisk. Og hvis det skulle vise seg etter 5 år på bukker i garasjen at du ikke gidder, så har du jo en barndoor panel å selge som ikke er kappet istykker.
-
- -
- Posts: 5167
- Joined: 06 Feb 2005, 23:30
- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
- Location: porsgrunn
kan du ikke grave opp litt historie om den da? hvor lenge har den stått i skauen... hvordan havnet den der... finnes det papirer på den...? masse moro bare i historien på den... let og finn... venter i spenning...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Takk Bjørnar- det er en slik tanke som også slo meg. Har så smått begynt å tenke i de baner- har forøvrig flere bobler, men kun en registrert- denne har fast vinterlagring. Har tenkt å forhøre meg kanskje det er plass til en til. (Må bare finne ut hvordan den skal komme opp låvebrua.)
Skal sjekke litt hos Type 2 "spesialistene" hva som kan skaffes av rustdeler til denne. Denne bilen har vært an "bakerbil" i sitt tidligere liv, derav var den isolert innvendig med finerplater i hele varerommet. (Synd at logo er borte). En kollega som kan huske denne fra barndommen mener at denne ble atatt ut av trafikk på begynnelsen av 80-tallet.
Skal sjekke litt hos Type 2 "spesialistene" hva som kan skaffes av rustdeler til denne. Denne bilen har vært an "bakerbil" i sitt tidligere liv, derav var den isolert innvendig med finerplater i hele varerommet. (Synd at logo er borte). En kollega som kan huske denne fra barndommen mener at denne ble atatt ut av trafikk på begynnelsen av 80-tallet.
Hilsen VW1963
Sveise kan du gjerne få lov til, men selge- ikke foreløpig. Tror den skal få godtgjøre seg på lagring noen år, mens jeg samler deler(£$£$£$)-sukk!
Noen som vet om rammevanger til innfestning av forstilling reproduseres? Evt. hvem?
(Dårlig bilde- ser bedre ut hva de er (-som vanlig eller hva?))
Hilsen VW1963
-
- -
- Posts: 5167
- Joined: 06 Feb 2005, 23:30
- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
- Location: porsgrunn