Merkelige ladeproblemer
-
Joker nord
Merkelige ladeproblemer
Sliter med noen merkelige ladeproblemer på min 2001 (T4) transporter 2,5 bensin. For å få dynamoen til å lade batteriet må jeg gi gass slik at turtallet kommer opp i ca 3500, da først slår den inn. Jeg kan se på kjørelys og dashbordlys om dynamoen lader eller ikke, når motoren når rett turtall øker lysstyrken. Noen som vet hva dette skyldes? Jeg har byttet dynamoen uten at dette endret noe som helst.
Last edited by Joker nord on 27 Oct 2006, 19:46, edited 1 time in total.
-
Joker nord
Vanlig på andre dynamoer når lignende skjer (snakker om eldre biler)Joker nord wrote:Reima er både strammet og slakket ja, desverre ikke der feilen ligger. Har målt speningen ved start av bilen, da er det kun strømmen som allerede er på batteriet (ca 12,5 volt). I dèt motoren passerer ca 3500 omdreininger slår dynamoen inn og leverer ca 13,9 volt.
er at ladelampa er for lita, dvs. blir for lite felststrøm.
Trikset på eldre typer var i allefall å sette inn større ladelampe.
MEN neppe i dette tilfellet, er laderegulatoren ok da ?
Prøv med ny. Koster jo ikke all verden.
Roar Sørnmo
-
Joker nord
hadde div problemer jeg og med turteller som ikke begynte før jeg ga gass til 2500 rpm + sentrallås som ikke orket å låse opp via alarmen osv men jeg ladet batteri og vips alle bekymringer borte
husker fra en motorsykkel jeg hadde som ikke ville ta lading så spurte noen om jeg hadde ladet batteri...... etter å ladet fikk den "motstand" så ladet den bra etterpå

husker fra en motorsykkel jeg hadde som ikke ville ta lading så spurte noen om jeg hadde ladet batteri...... etter å ladet fikk den "motstand" så ladet den bra etterpå
prosjekt multivan
viewtopic.php?f=56&t=30708
viewtopic.php?f=56&t=30708
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
-
Joker nord