I "gamle dager" lagde vi dette selv.
Alt du trenger er en liten lyspære, noen meter ledning og en bryter.
Først løsner/demonterer du speilet så du kommer inn bak glasset, hvor du på en eller annen måte monterer pæren. Vi brukte helt alminnelige pæreholdere fra et gammelt blinlys eller noe, som vi limte fast et passende sted.
Så trekker du ledningen fra speilet gjennom speilfestet og inn i bilen hvor du plasserer bryteren et ønsket sted. Koble til strøm, og voila, elektrisk avising av speilet.
I de aller fleste tilfellene holder det med å la pæren stå på noen minutter før all is er borte. Prøv deg litt frem med tanke på wattstyrke, men jeg mener å huske at vi brukte noe blinklysgreier vi hadde fått tak i og det var vel rundt 15w.
De fleste i vennegjengen gjorde dette og hadde aldri problemer med systemet. Dog gjør du det på eget ansvar.
Mvh Dan
Tips om montering av elvarme i speil ?
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Tips om montering av elvarme i speil ?
Siden kaldstartsfunksjonen på tyskerbrakka er ute av drift for tiden, fokuserer jeg mere enn normalt på hva jeg gjør når jeg skal avgårde med bilen når den er nediset og kald.
Har sett det finnes sett for ettermontering, og det skulle vel da bare være å åpne opp - klistre fast elementet på speilet, strekke kabelen og koble opp.
Noen som har gjort det her inne, og ev. aner pris for slikt til en pent brukt T4 fra 91 ??
mvh,
Yngve S
Har sett det finnes sett for ettermontering, og det skulle vel da bare være å åpne opp - klistre fast elementet på speilet, strekke kabelen og koble opp.
Noen som har gjort det her inne, og ev. aner pris for slikt til en pent brukt T4 fra 91 ??
mvh,
Yngve S
-
Rudeboy
- -

HM...
Lyspærekoblinga syns jeg å huske fra en nabo neddi gata, fra da jeg var en kjøttunge stor - han gjørde det visst på sin Granada
Men om speilhuset ikke er å få åpna som Rune sier, sliter jeg vel igrunnen med å komme til baksia av speilflaten og det er vel det man må kunne kalle "et must" at man når tak i den flata en skal feste både kabling eller ei sånn kabelmatte for å ha feuer und spa
Men om speilhuset ikke er å få åpna som Rune sier, sliter jeg vel igrunnen med å komme til baksia av speilflaten og det er vel det man må kunne kalle "et must" at man når tak i den flata en skal feste både kabling eller ei sånn kabelmatte for å ha feuer und spa
-
Rudeboy
- -

HM...
Lyspærekoblinga syns jeg å huske fra en nabo neddi gata, fra da jeg var en kjøttunge stor - han gjørde det visst på sin Granada
Men om speilhuset ikke er å få åpna som Rune sier, sliter jeg vel igrunnen med å komme til baksia av speilflaten og det er vel det man må kunne kalle "et must" at man når tak i den flata en skal feste både kabling eller ei sånn kabelmatte for å ha feuer und spass med...
OK, takkar for svara, kara !
mvh,
Yngve S
straks påvei ut til Ass-kim for å legge på vinterskoa på moderns Corolla
Men om speilhuset ikke er å få åpna som Rune sier, sliter jeg vel igrunnen med å komme til baksia av speilflaten og det er vel det man må kunne kalle "et must" at man når tak i den flata en skal feste både kabling eller ei sånn kabelmatte for å ha feuer und spass med...
OK, takkar for svara, kara !
mvh,
Yngve S
straks påvei ut til Ass-kim for å legge på vinterskoa på moderns Corolla