Tilpasning av nye svarte baklykter... Hjelp!

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Coachdude
Posts: 19
Joined: 26 Oct 2006, 23:16
Location: Vestfold

Tilpasning av nye svarte baklykter... Hjelp!

Post by Coachdude »

Nå har jeg fått i hus nye svarte og fine baklykter, bestillt av Martin her på forumet. Det var uhyre raskt og greit levert, gitt! Tok bare et par dager fra jeg bestillte til de var på døra! Må få benytte anledningen til å takke for svært pen handel, Martin!! Dette er jo magi :D

Det var selvfølgelig bare å løpe bort til den hvite coachen min og bråskru av originallampene og klikke av de svarte coachrammene.
Så merket jeg at det nye lykteglasset ikke hadde samme type innfestning som den gamle! Der det gamle lykteglasset har en tapp som hekter seg inn i et spor på ene siden, og en "playmoaktig" innfestings-klips på den andre siden, har det nye svarte glasset to "bøyler" som griper rundt pæreinnfestingen på hver side. Disse kommer i konflikt med "tappen" og "playmoklipsen" som er på pæreinnfestingen i utgangspunktet.
Hva nå?
Må jeg begynne å kappe i pæreinnfestingen her? Har jeg "feil" originalinnfesting til pærene bak? Finnes det flere typer av dette, mon tro?
Og ikke minst: Er det flere som har vært borti noe liknende - og som har noen tips til hvordan jeg kan løse dette? Nå ligger på en måte de nye lyktene og glinser på bordet, og jeg brenner etter å få dem på bilen. Så nær, men likevel...?
Et lite "hjelp" ropes herved :shock:
Mvh ny coach-eier med enda nyere svarte baklykter
Hompetitten hompetatten hompetutten teia
Mjælkeruta kommer i fra skomperud på heia
klystèr
-
-
Posts: 1325
Joined: 22 Feb 2004, 10:38
Location: Drammen,Buskerud
Contact:

Post by klystèr »

det er forskjellge typer ja.
Når og hor skillet går aner jeg ikke ,men har sett det på div biler.
Coachdude
Posts: 19
Joined: 26 Oct 2006, 23:16
Location: Vestfold

Post by Coachdude »

Fydda :(
Jeg har en coach 90modell. Det virker som om baklyktene har sittet der siden bilen var ny, uten at jeg kan si det for sikkert. Lyktene har noen svarte plater som er poppet og klipset fast til lykteglassene. Passformen for øvrig virker grei, det er bare festeanordningene som er forskjellige. Finnes det noen råd eller tips om hva jeg kan gjøre med dette for å få dette på plass, eller må jeg begynne jakten på nye lykteinnfesninger, tro?
Hompetitten hompetatten hompetutten teia
Mjælkeruta kommer i fra skomperud på heia
klystèr
-
-
Posts: 1325
Joined: 22 Feb 2004, 10:38
Location: Drammen,Buskerud
Contact:

Post by klystèr »

kan vel bytte pæreholder?
Coachdude
Posts: 19
Joined: 26 Oct 2006, 23:16
Location: Vestfold

Post by Coachdude »

Ehh...ja. :oops: Pæreholder er et bedre ord enn "lykteinnfesting".
Er det vrient å få tak i den typen pæreholdere som jeg trenger? Eller dyrt?
Syns liksom de jeg har fungerer greit i utgangspunktet - rent bortsett fra at de ikke passer overens med de nye glassene.
Hompetitten hompetatten hompetutten teia
Mjælkeruta kommer i fra skomperud på heia
Martin Sandvik
-
-
Posts: 4573
Joined: 31 Oct 2003, 13:11
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030
Location: Heggedal
Contact:

Post by Martin Sandvik »

Gå på en hugger å let til du finner den rette type pæreholder.

det finnes to typer, tror ikke det er noe fasit hvor de forskjelige var montert, kjør innom Bamse eller de på RA veien.
Coachdude
Posts: 19
Joined: 26 Oct 2006, 23:16
Location: Vestfold

Post by Coachdude »

Du tenker på Grøstad - høggern ved Shellstasjonen på Raveien, ja? Det var lurt. Er det samme kontaktene på de to forskjellige pæreholderne, tro?
Hompetitten hompetatten hompetutten teia
Mjælkeruta kommer i fra skomperud på heia
Coachdude
Posts: 19
Joined: 26 Oct 2006, 23:16
Location: Vestfold

Post by Coachdude »

Da har jeg vært en tur på Grøstad og sjekket pæreholdere på to caraveller. Begge hadde samme type som jeg har, og som ikke passer. Hvis det er noen som har et par holdere av typen med to "klips" på hver side, og som dermed passer til mine nye lykter, hadde det vært gull!
For det er vel kanskje ingen lur idè å begynne å klippe og lime i de gamle holderne mine? Det bør vel bli tett rundt kantene osv? Er det noen som har hatt samme problemet, og som har løst det på noe vis?
Hompetitten hompetatten hompetutten teia
Mjælkeruta kommer i fra skomperud på heia
t3homas
-
-
Posts: 117
Joined: 03 Nov 2003, 21:34
Location: Langhus

Post by t3homas »

Coachdude wrote:Da har jeg vært en tur på Grøstad og sjekket pæreholdere på to caraveller. Begge hadde samme type som jeg har, og som ikke passer. Hvis det er noen som har et par holdere av typen med to "klips" på hver side, og som dermed passer til mine nye lykter, hadde det vært gull!
For det er vel kanskje ingen lur idè å begynne å klippe og lime i de gamle holderne mine? Det bør vel bli tett rundt kantene osv? Er det noen som har hatt samme problemet, og som har løst det på noe vis?
Jeg har de pæreholderene du trenger.

Ring meg:

Thomas
930 63 036
Langhus / Hønefoss

Thomas
Post Reply