Øvre opphengskule

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
T4power

Post by T4power »

Oy glemte og skrive hvilken bil. Det er en 94 mod T4 :D
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Siden du la den under T4 og de er like på alle, så trengs ikke årsmodell! En tillegsopplysning kan du få: Den tappen på kula di er kun på de første. Alle senere modeller har den uta.

Men åssen fikk du av dreieskiva til camberjusteringa? Vi setter kula og den i pressa for å få den av, for den sitter noe inst i h... fast på konen.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Adax
-
-

Post by Adax »

Kan noen gjøre det samme med nedre kula for jeg må ta denne nå! det høres ut som hjulet skal dette av i høyre svinger med dumper.
http://www.sportsbillosjen.com/

" Go out for a pointless drive!"
"Propello aeris tepesco plebis plaustrum"
"Dare to be different"
wirre
-
-

Post by wirre »

Er ikke denn nedere bare å dra av med en normal avdrager? ikke noe spessielt pes med den??
Martin

Den gule fare :)
T4power

Post by T4power »

Der Postmeister wrote:Siden du la den under T4 og de er like på alle, så trengs ikke årsmodell! En tillegsopplysning kan du få: Den tappen på kula di er kun på de første. Alle senere modeller har den uta.

Men åssen fikk du av dreieskiva til camberjusteringa? Vi setter kula og den i pressa for å få den av, for den sitter noe inst i h... fast på konen.
Ja stemmer det den tappen va ikje på dei nye , men det blir ingen forskjel på bruken av tersen .

Dreieskiva henger jo bare i ein bolt, den tok eg ut så tok eg heile dreieskiva og la den oppned i ei skrustikke og slo den ut me ET slag me slegga :D
vidar_78
-
-
Car: 2012 VW Caravelle T5b 2.0 TDI 114hk

Avdrager vs kuleledd-gaffel

Post by vidar_78 »

wirre wrote:Er ikke denn nedere bare å dra av med en normal avdrager? ikke noe spessielt pes med den??
Vell, jeg prøvde hardt i helgen med avdrager.... men den ville ikke av.
Normalt skal avdrager virke fint, ligg unna biltema/bilextra verktøy, kjøp en hos feks. Würth.
I mitt tilfelle satt den noe helt j...., men den måtte gi seg når jeg brukte en kuleledd-gaffel.

-Vidar
Vidar Øverås
Nyjord-vegen 48
2012 Caravelle 2.0 TDI 114HK
Post Reply