Overasket over 2.4D med 2t henger.

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
wirre
-
-

Overasket over 2.4D med 2t henger.

Post by wirre »

Var å hentet bil på henger med min 2.4D AAB med automat, og jeg må si meg overasket over hvor bra det egentlig gjikk! Der man normalt ikke kommer over 80-90 (Opp djupdalen på E6 etc) Klarte vi faktisk å folde 60-70km/t! syns ikke dette er ille, med tanke på at vi veide ca 4 tonn, og var sikker 11m lange! Stakkars de som lå bak :) Tempraturnåla var også ganske stabil under midten (over i de verste motbakkene).. Trodde ikke dette skulle gå i det heletatt!
Martin

Den gule fare :)
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Hehe, tung last

Post by Rudeboy »

Lå vel oppunder 1800 kg på hengern alene da jeg flytta/utbedra blindgjengerfeltet som nå er hage i sommer.

Glemte det aller, aller viktigste - å fylle på med olje før man tar fatt på kjøringa, så jeg hadde bl.a høy temp - men ikke for høy til min glede.

Bakker og langstrekk må planlegges men detta er ikke noe problem - for andre i min bil, mener jeg :D

Sjekka BE og det kommer på 4.500,- pluss oppkjøringa til noen få hundrelapper og de 300,- staten skal ha for å lage nytt førerkort. Da er stroppekurset inklusive og to kjøretimer slik at de ser man kan/får til dette med planlegginga av kjøringa underveis.

Var spent på bremsing og hvordan det skulle forløpe men det gikk smertefritt, selv med en nødbremsing (hva får folk med koreanske fyrstikkesker av noen biler til å tro et vogntog på 8x deres vekt kan stanse bare fordi de vil vi skal stanse...??)

mvh,
Yngve S
Avventer BE til februar, tar D rundt jan/feb og før den bokstaven skal på lappen tar jeg BE i samma slengen.
wirre
-
-

Post by wirre »

Det som kan nevnes var at det var KØ i oslofjord tunellen! vi sto 100% stille på bunnen!!
Martin

Den gule fare :)
Post Reply