Bakseter?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Peders

Bakseter?

Post by Peders »

Noen som veit om det er ferdige hull i dørken i transporteren til å sette inn seter? Var å kjøpte meg seter fra ein minibuss idag.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Gjengepartiene er stort sett der. Høla ikke, så borr forsiktig igjennom så du ikke skader de. Legg deg under bilen så ser du de.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Peders

Post by Peders »

Var dette eg håpet på. Har vert ute for dette på andre bilmerker, men er ganske fuktig i Bergen idag så har ikkje giddet å legge meg under bilen.
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

Løfter du på teppet, ser du de svarte plastpluggene med stjernespor på toppen. De er plassert i samtlige av de originale setefestene.
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
Peders

Post by Peders »

Bør eg snakke med tilsynet før eg begynner eller holder det å komme opp å vise den når eg er ferdig?
VWegard
-
-

Post by VWegard »

Peders wrote:Bør eg snakke med tilsynet før eg begynner eller holder det å komme opp å vise den når eg er ferdig?
Det kan variere med tilsynsmannen og hvilke seter du skal montere.
Er det originale seter fra T4, er det en kurrant sak så lenge du har seler til alle sitteplassene.
Er det seter fra f.eks. T5, har det hendt at de forlangt ekstra forsterkninger under bilen.
Dette fordi T5-gulvfestene ikke passer i T4 sine forsterkningsbjelker.
Mvh
Vegard Sørensen
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

jeg satte inn T5-seter i min T4. Uten forsterknings-bjelker :oops: :? . Satte det inn og viste etterpå. Gikk gjennom på to min. Han kikket bare etter hvor mange seter det var blitt, og ikke særlig intressert i hvordan det var gjort... :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Peders

Post by Peders »

Er seter fra ein T4 buss men skal bare bruke tre seteren i midten. Kan jo ta meg ein tlf og høre hvordan dei vil ha det gjort.
VWegard
-
-

Post by VWegard »

caravelleman wrote:jeg satte inn T5-seter i min T4. Uten forsterknings-bjelker :oops: :? . Satte det inn og viste etterpå. Gikk gjennom på to min. Han kikket bare etter hvor mange seter det var blitt, og ikke særlig intressert i hvordan det var gjort... :lol:
Det er desverre vanlig at de ikke kontrollerer innfestingen, men det bør gjøres skikkelig uansett. Det mener i alle fall jeg. Det er tross alt ikke potetsekker, men mennesker en skal frakte bak i bilen. :wink:
Jeg har sett mange rare løsninger med små skiver under bilen som sannsynligvis vil rives gjennom gulvet ved en kollisjon. :shock:

http://www.jany.dk/video/sikkerhed_dk.wmv

På denne videoen fra den danske stolleverandøren Jany kan en se litt på hvilke krefter som er i sving, og deretter gjøre seg noen tanker om dette...
Deres tester går først og fremst på stoler med integrerte seler og skinneløsninger, men kreftene som påvirker gulvet er ikke mindre med andre stoler. :wink:
Mvh
Vegard Sørensen
Peders

Post by Peders »

Blir nok gjort skikkelig, vist dei orginale festene er i bilen blir dei brukt for det må nå være gode greier. Vist ikkje blir det vel å prøve å lage til noen kraftige flatstål fester under bilen men solide gjennomgående bolter. Har vært ute for tilsynets vrede før angående ein skillevegg i ein Hiace som ble bygget om til kombi. Setene ble godkjent men ikkje den hjemmelagede skilleveggen.
VWegard
-
-

Post by VWegard »

Peders wrote:Blir nok gjort skikkelig, vist dei orginale festene er i bilen blir dei brukt for det må nå være gode greier. Vist ikkje blir det vel å prøve å lage til noen kraftige flatstål fester under bilen men solide gjennomgående bolter. Har vært ute for tilsynets vrede før angående ein skillevegg i ein Hiace som ble bygget om til kombi. Setene ble godkjent men ikkje den hjemmelagede skilleveggen.
Det høres fint ut, og hvis du i tillegg bruker såpass lange flatstål at de ligger an der det er doble plater(mot bjelker/vanger) blir nok tilsynet blide. :D
Mvh
Vegard Sørensen
Post Reply