Men én av 1'erne, tre i tallet, beskrev sprekk i drivknutemansjetten og siden det er en 1'er-feil antar jeg at det ikke haster så himla møe å få rødda vekk før 010207 når resten av bilen skal være ship shape.
Hva er konsekvens av å ratte rundt med sprukket mansjett, kommer det dritt inn der og i såfall - bør jeg utbedre feilen før gjørma legger seg tett inni der ??
Fruen, bikkja & meg skal nordover på tur til høsten, en tur som skulle vært tatt i år men som ble utsatt ett år grunnet jobbytte - ironisk nok bytter jeg jaggu jobb nå i januar også så da betyr det ingenting for økonomien å reise til sommeren.
-Og worst case så jeg for meg at dersom drivknutemansjetten kan vente, en 1'er-feil er ikke mye, så blir det satt bort (søkte på forumet og dette var en "No, no"-job) før avreisa som da blir engang på seinsommeren.
Den eneste 2'er-feil jeg fikk er baklukas håndtak, dvs den delen man klyper tak i og trekker mot seg (rett bak) når man skal åpne døra.
Her har jeg alltid måttet føre håndtaket fram igjen for at dørlåset skal gripe om bolten som står i bakenden av dørken, når jeg lukker bakluka igjen - virker som om det da kan mangle ei fjær eller noe som skal trekke håndtaket fram, noen som veit ?
Og om dette da er ei fjær som mangler så skal jeg faenmeg gjøre jobben selv
Rune eller Martin, har dere kåll på delepriser inni døråpnermekanisken på bakluka av en '91 buss nr.1 ?? Får ikke egen pc til å virke så alle tegninger av bilen er utilgjengelige enda en stund.
Én 2'er er helt ok, og bakluka skal jeg inn i for å myse på hvor høytalere og støydemping kan legges, får vel benytte sjansen og legge noe dempemateriale der når jeg skal fikse døråpner'n
Ut over det er det idag hele 0' ute, fire-fem kaldere enn det har vært på to uker her så det kan hende vinteren er i anmarsj !
mvh,
Yngve S
EDIT :
De andre to 1'er-feilene var at Dumme-Yngve ikke hadde satt på de nye pusserbladene som lå bak førersetet, og da ble de slitte underkjent ved PPK
Samt at de "ikke fant" varselstrekanten baki der, jeg har to i bilen men siden bilen var delvis full av tjafs gadd de ikke se mye etter dem