2.4 d dør hele tiden... haster litt

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Espen
-
-
Phone: 95216652

2.4 d dør hele tiden... haster litt

Post by Espen »

I tradisjonens tro har jeg fått problemer, har jo snart hatt bilen i et par uker.

Jeg starter, gløder som den skal etc. Bilen starter, og dør igjen med en gang.

Har prøvd den hendelen på venstre side, samme greia skjer. Kan gå opptil et halvt minutt, men det er det. Får heller ikke turtall.

Reiser så klart bort i morgen tidlig i to uker, så skulle helst få bilen inn i en låst og varm garasje i kveld.
Espen

Mike Sierra
-
-
Car: t5

Post by Mike Sierra »

Bytte dieselfilter?
MS

Skrotnisse ;-)
Espen
-
-

Post by Espen »

Mike Sierra wrote:Bytte dieselfilter?
Hørtes jo egentlig ikke ut som noen dårlig løsning, men det får jeg ikke tak i før jeg drar. Men kan det faktisk være så enkelt som det, over natta. Gikk jo helt flott i går kveld.
Espen

CARAVELLE
Car: 1988 syncro halvcamper
Phone: 40841642

Post by CARAVELLE »

Rimelig sikker på att det er dieselfilteret ,du får ikke tak i ett på NAF,VIKING eller FALKEN da.Jeg hadde samme problem når kulda kom ifjor,min gikk da bare på tomgang,men etter filterbytte har den gått som den skal.
Hans Kristian Halvorsen
Espen
-
-

Post by Espen »

Får se om jeg bare får tauet bilen ned ditt den skal stå, så får jeg bytte dieselfilter når jeg kommer hjem igjen. Håper virkelig ikke det er verre en det. Heller på litt kondensfjerner i kveld også, så er det prøvd om ikke annet.

Mener faktisk å huske at det var en stund siden det var byttet, så det høres logisk og enkelt ut... Vi håper på det!
Espen

Espen
-
-

Post by Espen »

Brekket hadde hengt seg bak på høyre bakhjul også, så tauing var problematisk. Kunne ikke få trukket den litt bakover heller siden det var i en glatt bakke den sto. Lei og sliten som jeg var med tanke på at pakking også måtte gjøres før jeg om få timer skal nå et fly ringte jeg til Falck... haha... igjen! Vi har jo vært inne på den diskusjonen her på forumet før.

Satt den på verksted, får de til å bytte dieselfilter og ser om den starter, så får vi håpe den lever når jeg kommer hjem igjen om et par uker - for da må jeg egentlig ha den igjen. Håper også at det ikke blir for dyrt, men skru selv på sånt motor-ræl er helt uaktuelt så lenge det er minusgrader, og til tross for at jeg er student har jeg større tilgang på penger en tid (selv om det står dårlig til med begge deler)
Espen

Espen
-
-

Post by Espen »

Brekket løsnet jo når jeg fikk beveget bilen bakover når den hadde vært på tur med Falck.

Og som tidligere beregnet her var det dieselfilter som måtte byttes. De renset også innsprøytningen, og bilen var i toppform igjen. Og det til en pris som tilsa at det ikke var verdt å gjøre jobben selv så lenge det er minusgrader.

Stor heder og ære til Normann Bilverksted som faktisk byttet det jeg fortalte dem jeg trodde var feil. Og ikke ALT annet bare for å bevise at jeg tok feil. Den har vi vært borte i før på et mer eller mindre kjent merkeverksted. Ikke tok de seg betalt, eller praktiserte arroganse heller. Bra folk, frisk bil og ikke flådd!
Espen

Post Reply