Det nærmer seg stadig et reg.reimskifte på T4'n vår.
Hva er fordelen med å la et verksted utføre jobben, kontra å la en VAG-mekaniker utføre denne jobben på fritiden?
Garantien følger vel delen og ikke jobben? -Hvis man ser bort fra Mobilitetsgarantien til VAG da selvfølgelig.
Privat arbeid kontra verkstedarbeid
-
Caravelle-Kai
- -

Privat arbeid kontra verkstedarbeid
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
1975 VW 1200 Jeans
-
Caravelle-Kai
- -

Det får du vel på alle verksteder. -Men innbærer den garantien? Det er vel delene som ryker?amubus wrote:Garantien på arbeidet får du med på kjøpet hos VAG...........
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1975 VW 1200 Jeans
1975 VW 1200 Jeans
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Lar du VW gjøre jobben, har du dokumentert at det er gjort. Ingen tvil senere mao. Og bruker du orginaldeler har du garanti på de og.
Bruker du Grøftekanten AS, kan du i enkelte tilfeller slite både med deler og evt klager senere.
Sier ikke at du ikke kan slite på VW, det skjer det og, men da er det iallefall dokumentert!
Men slikt får være opp til den enkelte. Jeg gjør jo alt sjøl, så sånn sett slipper jeg å klage på andre....
Bruker du Grøftekanten AS, kan du i enkelte tilfeller slite både med deler og evt klager senere.
Sier ikke at du ikke kan slite på VW, det skjer det og, men da er det iallefall dokumentert!
Men slikt får være opp til den enkelte. Jeg gjør jo alt sjøl, så sånn sett slipper jeg å klage på andre....
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Da var vi pån igjen da!Der Postmeister wrote:Lar du VW gjøre jobben, har du dokumentert at det er gjort. Ingen tvil senere mao. Og bruker du orginaldeler har du garanti på de og.
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Kravspesifikasjoner på deler...
Syns å erindre at EU sier vi skal ha lik kvalitet på såkallte "billigdeler" som skal være like god som originaldelene har krav om kvalitet.
Selv om AS Grøftekant da eventuellt leverer crap, så kan de rent forretningsmessig gjøre det et særdeles begrenset antall ganger før dørene der blir lukket og bolta igjen...
Men når jeg ser glødeplugger til under hundrelappen til min T4 blir jeg skeptisk inntil jeg ser sertifikatet på delen, som jeg da kan nagle leverandøren på om de ikke holder de mål de skal holde, sånn i ettertid.
Har ikke noe imot å sette vekk Tyskerbrakka på Møller, det blir dyrt og i all hovedsak sånn høvelig greit - men det betyr ikke at jeg skal ha noen grunn til å betvile et rimeligere verksted om de bruker "billigdeler" istedet - nettopp grunnet denne EU-normen vi nå engang lever etter her p berget også gjelder for alle deler.
Mitt syn i saka
mvh,
Yngve S
Selv om AS Grøftekant da eventuellt leverer crap, så kan de rent forretningsmessig gjøre det et særdeles begrenset antall ganger før dørene der blir lukket og bolta igjen...
Men når jeg ser glødeplugger til under hundrelappen til min T4 blir jeg skeptisk inntil jeg ser sertifikatet på delen, som jeg da kan nagle leverandøren på om de ikke holder de mål de skal holde, sånn i ettertid.
Har ikke noe imot å sette vekk Tyskerbrakka på Møller, det blir dyrt og i all hovedsak sånn høvelig greit - men det betyr ikke at jeg skal ha noen grunn til å betvile et rimeligere verksted om de bruker "billigdeler" istedet - nettopp grunnet denne EU-normen vi nå engang lever etter her p berget også gjelder for alle deler.
Mitt syn i saka
mvh,
Yngve S