Hei, Møller mener at T4,n min har litt hard gange ved oppstart, De målte at 3 glødeplugger er ødelagt.
Gammle eier sa til meg at han hadde byttet vannpumpe og alle reimene + stramme hjula.
Gammle eier vet jeg ikke har gjort dette på merke verksted, men på et eller annet bygde verksted.
Møller mente at det var et eller annet som ikke var kalibrert????
Møllers konklusjon : bytte glødeplugger og ta reg reim bytte. 12 000kr
Burdet jeg følge møllers råd eller bare bytte glødeplugger og leve med den harde gangen????
En liten ting til hva er den hvese lyden i det bilen starter??
Hard gange ved kald motor
-
TOBLERONEJAN
- -

Hard gange ved kald motor
Livet er for kort til og kjøre kjedelige biler.
Jan ove sandnes
Drammen
Jan ove sandnes
Drammen
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Ta deg en cruise fra Gøteborg til Kiel, få nytt rem, ta andre reparasjoner, og tilbake hjemme har du litt penger til mat resten av måneden.
Jeg snakket med en venn av meg om akkurat det å bytte reim. Han ble sjokkert da jeg nevnt 8000 kroner. Han sa at det ville koste toppen 4000 der.
Han jobber ikke hos VW men jobber som kontrollør i TÜV.
Jeg snakket med en venn av meg om akkurat det å bytte reim. Han ble sjokkert da jeg nevnt 8000 kroner. Han sa at det ville koste toppen 4000 der.
Han jobber ikke hos VW men jobber som kontrollør i TÜV.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Bytt plugger.
Ellers kan det jo være av interesse å vite om motoren er timet opp etter boka eller etter merker slik de fleste som ikke har tilgang på måleur eller rett verktøy gjør.
Jeg anbefaler alltid merkeverksted, men gjør ett uavhengig verksted alt etter boka(ikke merking altså, men med rett verktøy/måleur) så bør det være greit. Og orginaldeler er å anbefale.
Ellers kan det jo være av interesse å vite om motoren er timet opp etter boka eller etter merker slik de fleste som ikke har tilgang på måleur eller rett verktøy gjør.
Jeg anbefaler alltid merkeverksted, men gjør ett uavhengig verksted alt etter boka(ikke merking altså, men med rett verktøy/måleur) så bør det være greit. Og orginaldeler er å anbefale.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
TOBLERONEJAN
- -