veit jeg maser utrolig for tia, men hold ut er dere snille.
tikk i ti takk og tikk med mer takk, det er lyden i motoren, minner om ventilflyt på en opel med nedslitt kam. men om jeg pumper litt på bremsen blir lyden borte.
søkte lit rundt her inne og fant flere med slike symptomer og de mente det da var vacumpompa, er det mye jobb og bytte eller er det grei formidags sysel?
hva koster en slik pumpe?
litt fusking som blir borte om jeg drarkaldstarten litt ut, diselpumpa som må stilles leser jeg her, men frem til det blir gjort, er det da greitog kjøre med kaldstarteren litt ute? skader det motoren?
Vakuumpumpe og kaldstart spørsmål.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Grei jobb å bytte, bare drei motoren slik at ikke pinnen ifra kammen står i press mot pumpa. Lettere å løsne den da. Husk på at pinnen detter ut av seg selv når du fjerne pumpa.
Bytte pinne samtidig med pumpa, som forøvrig koster skjorta i Norge...
Skader ikke noe med å kjøre med spakan ute. Du forandrer bare litt på innsprøytningstidspunktet. Når alt var nytt, gikk denne spaken sakte inn av seg selv.
Og du må vippe frem fronten for å komme til!
Bytte pinne samtidig med pumpa, som forøvrig koster skjorta i Norge...
Skader ikke noe med å kjøre med spakan ute. Du forandrer bare litt på innsprøytningstidspunktet. Når alt var nytt, gikk denne spaken sakte inn av seg selv.
Og du må vippe frem fronten for å komme til!
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
thanks!
spaken min går også inn av seg selv, lit iriterende og holde den ca en finger bredde ut, så nå ska jeg ut og lage en pinne som passer akurat der.
"vippe fronten" det var en ny setning når jeg hører om disse bilene? har kjørt lastebil i mange år og vippet noen fronter(kjøre hus), men aldri hørt at det går og gjøre motortilgangen på tyskerbodil lettere ved og vippe fronten frem.
forklar er du snill
og hva er prisen på en sjorte i norge får tiden? hvilket land har de billigere sjorter i?
spaken min går også inn av seg selv, lit iriterende og holde den ca en finger bredde ut, så nå ska jeg ut og lage en pinne som passer akurat der.
"vippe fronten" det var en ny setning når jeg hører om disse bilene? har kjørt lastebil i mange år og vippet noen fronter(kjøre hus), men aldri hørt at det går og gjøre motortilgangen på tyskerbodil lettere ved og vippe fronten frem.
forklar er du snill
og hva er prisen på en sjorte i norge får tiden? hvilket land har de billigere sjorter i?
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090