Bildereportasje fra Bernd Jäger

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Harald Hansen
-
-
Car: 1986 T3 Syncro

Bildereportasje fra Bernd Jäger

Post by Harald Hansen »

På onsdagen var jeg hos Bernd Jäger i Tyskland, utenfor Kassel, og fikk montert større hjul på syncroen min. Mens jeg gikk og sparket i grusen utenfor og ventet på at de skulle bli ferdige på verkstedet tok jeg noen bilder av de mange bussene som sto stilt opp der ute.

Jäger holder til på utsiden av Kassel, i en liten pittoresk, erketysk landsby med bindingsverkshus og brolagte gater og det hele. Verkstedet har tre plasser, og takhøyde til å løfte campingbusser med høyt tak på liftene. Jeg tok ikke noen bilder av selve verkstedet da jeg vet han ikke setter pris på det.

Jäger selv var en trivelig kar. Han er litt "hippie-type" som man gjerne forbinder med VW-busser. Engelsken hans er ikke helt på stell, og tysken min har forvitret alvorlig siden videregående, men vi klarte nå å gjøre oss forstått på et vis, og jeg endte opp med det jeg hadde bestilt...

Her er i alle fall noen av bussene jeg så. Vinklene ble slik de ble, da det var litt trangt enkelte steder. Bildene er klikkbare.

Disse tre sto på gaten på utsiden av verkstedet:

Image

Bildet klarer ikke å vise hvor 80-talls denne grønnfargen var. Men bevares, den var gjennomført, og relativt pen:

Image

Denne gule bobilen så ut til å ha vært med på noen turer den også. Legg merke til solcellepaneler på poptopen:

Image

Disse to sto innerst på gårdsplassen:

Image

Her er Jägers gamle camper som har sett tjeneste i Afrika. Bildet formidler ikke hvor sliten den bilen egentlig er:

Image

Her er en relativt pen syncro med litt større hjul:

Image

Her er en gul en som tydeligvis er i daglig tjeneste:

Image
Image

Interiøret til den gule har en sekstrinns girkasse! Jeg fikk ikke spurt ham mer om denne bilen:

Image

Nok en camper:

Image

Felgene fra en camper. Jeg antar denne er mest i bruk på asfalt... :D

Image

En rød "Last Edition" Multivan. Pen og hel, og interiøret så også veldig bra ut:

Image

Denne mener jeg at jeg har sett bilde av før en gang. Tydeligvis en som egentlig ønsket seg US-van:

Image

Et pra detaljer fra innfestingen av vinduene. Det mørke er Sikaflex eller noe tilsvarende:

Image
Image

Nok en camper. Denne drev de og jobbet på da jeg kom:

Image

I tillegg til bilene var det hyller på hyller med motorer, girkasser og andre deler, og en garasje full av dekk og andre deler. Jäger og kona var trivelige, og mekanikeren som gjorde mesteparten av jobben virket grundig, og brukte stålbørste, kobberfett og momentnøkkel ved montering. Jeg er i alle fall godt fornøyd med besøket.
Harald Hansen
2003 Multivan Syncro m/ hevetak
1988 T3 Syncro C, to sperrer, 225/75R16, 1,9 TD (AAZ)
td-troll
-
-
Car: T3 1990 jx carthago

Post by td-troll »

fine bilder det der
skulle gjerne likt å vite navnet på den landsbyen, for et besøk en gang i fremtiden.
Pleide ofte å kjøre opp å ned europa, men nå er det kommet en pjokk, og han har gjort oss mer bofaste, frem til nå iallefall.
Harald Hansen
-
-

Post by Harald Hansen »

td-troll wrote:fine bilder det der
skulle gjerne likt å vite navnet på den landsbyen, for et besøk en gang i fremtiden.
Pleide ofte å kjøre opp å ned europa, men nå er det kommet en pjokk, og han har gjort oss mer bofaste, frem til nå iallefall.
Adressen står på hjemmesiden hans:

Ölmühlenweg 8
34396 Liebenau-Niedermeiser
Harald Hansen
Buss123

Post by Buss123 »

Harald,selger han noen av de bila,er intressert i en Multivan.
Skjønne mæ
Harald Hansen
-
-

Post by Harald Hansen »

Tror ikke i utganspunktet han driver som bruktbilselger, men du kan jo kontakte ham og spørre. Han vet vel i hvert fall hvor man skal henvende seg videre.
Harald Hansen
Post Reply