vann ved skyvedør

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
monor
-
-

vann ved skyvedør

Post by monor »

Registrerte i går ettermiddag at det lå en del vann i "kanalen" der nedre hengsel til skyvedør er festet.

Ikke fått sett noe mer på det, men lurer på om noen kjenner til om det er dreneringshull her som kan være tette?
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Hah !

Endelig et felt jeg kan noe om :D

Seriøst - det er ett dren i front som skal lede vann ut av den enden av dørterskelen som står åpen mot døra samt én bak - hos meg er det skitt og smuss som samtidig er godt iblanda fettaktig ræl - et sant helvete å få vekk, og jeg var ikke ferdig da jeg ble avbrutt 8)

Siden min bil heller framover, er det vel naturlig det skal renne ut i det forreste hullet når bilen står plant - men når gjør den det ?

Drenhull forrest på skyvedøra, som vender inn mot gummilista ved kanalen må ha en dose owatrol når jeg får bilen tilbake, det er stedet som er nærmest gjennomrusting (ett av to steder) og en smal sak å fikse.

Jeg brukte fettløsende spray kjøpt på bensinstasjona, men opplever at den lille flaska ikke strekker til ift den gugga som jeg har inni der - kommer til å bruke noe så primitivt som rødsprit neste gang.

mvh,
Yngve S
Post Reply