RADCOON SKY (Doka Syncro)

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Post Reply
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

RADCOON SKY (Doka Syncro)

Post by Sunshine »

Så er det alltså avgjort. Taigagreen er på tur hjem etter harde forhandlinger...
Så får vi se hva man får til utover høsten. Litt småpjusking blir det. Noe må gjøres, andre ting kan vente.....
Vasking av bilen er vel det andre som skjer. Først skal kapell og lasteholdere av.
15" alu ligger i garasjen og venter.
Skal vel ikke mere til i morgen for at bilen ser LITT bedre ut:)
Mulig GL`n må donere dashbord, stoler foran og bak, solskjerm med lys, ratt, kaffebord og pulverapparatet :)

Ja, ja... Har vel noe å holde på med i noen ettermiddager.
Legger ut nye bilder så snart jeg får gjort noen små endringer...

Tror jammen dette blir interresant :lol:

Image
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

Da var bilen kommet vel hjem. La oss kalle vaskingen trinn 1. Flere trinn trenges!
Ny motor er allerede ordnet. Må bare få den hentet. Den som står i lekker olje som bare det... Kanskje en bagatel. Hvem vet... Så det er jo det første man må ta tak i. Lydisolering, tøymatte og stoler fra coach skal inn. Med litt flaks ligger det fortsatt noen få hundre meter fra huset mitt. I en bil ja. Ikke løst i skogen :)
El. speil fra en annen donorbil er fikset. Dashbordet skal ut og varmeapp, foran og bak skal byttes. Og inn kommer dah fra GL.
Kapellet skal av så bilen går inn i garasjen. Nytt trekk over kassen skal på. Om ikke nå med en gang, så blir det... Praktisk, og det tar seg ok ut.
Støtfanger bak, foran og panel til dørene fra coach ligger allerede i garasjen...
Så konklusjonen er vel som følger: Ja. Her er det litt som skal gjøres utover høsten :)
Bilen er thight og fin ellers. 1. og 2. gir må finjusteres. Litt småplukk er det vel her og der... Sperre foran og bak må få en liten sjekk.
Må få tak i historikken til bilen. Stemmer antall km. sånn ca med telleren, ja da er det "bære lækkert". Ca 47500 km :!:

Og selvfølgelig måtte vi jo få få noen andre dekk og felger :)

Image

Image

Image
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Post by TaigAGreEn »

Ser bra ut allerede 8) Eg kjørte bilen heim fra Namdalen og bortsett fra oljeforbruk på ca 8 liter på 27 mil så må dette være den tighteste og stødigste syncroen eg har kjørt. En titt under viser at dette er en bil har gått lite. Det betyr ikkje at den er lite brukt. Tror nok firmaet på Mo som har hatt den har hatt den mykje på tomgang med varmeapparat i full sving... Men dette blir knallbra. Må vel få meg en syncro pickup sjøl, skal eg holde følge med solstråle her 8)
Tage Vedal

T3-fan
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

Gulvmatte og isolasjon fra den nevnte coachen er snart bare mose... Og dessuten var det høyt gulv i den. Snappa ut stolene av den. Men trenger 2 armlener, grå. (Noen som har på lager?) Må få tak i gulvmatte + isolasjon.
Fikk bare en liten time med bilen i dag, så lite ble gjort. Men det er på sin plass at den skal vaskes grundig innvendig. Vel. Den skal vel ribbes egentlig. Fram med sparkel og dra over noen små hull innvendig. 1 liter lakk må vel kjøpes til diverse innvendig flikking.
Diverse lydisolasjon SKAL inn.
Det snodige med bilen, som er en -89 modell er at det ikke er seler bak i bilen. Var det ikke i -86 at det ble innført.....?
Kan bilen ha vært registrert som 2-3 seter først...? Og så ble det aldri installert når setene kom inn ???

MEN: Kanskje dumt i det hele tatt å bruke tid, energi og penger på en bil som LEKKER olje. Nei, det er ikke det at den bruker alt. Det bare renner rett gjennom og kommer ut med samme farge som da den var på flasken :)
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

Endelig er kapellet historie. Presenningen ligger i en krøll ute og blir container-mat. Ramma skjæres sund og blir til god spiker :)
Helt annen bil nå uten. Og nå går den jo inn i garasjen :)
Litt lite med tid disse dagene. Konemor er opptatt med jobbing utover kveldene, så jeg må ta litt ansvar for vår lille på 2 år... :)
Men, men...
Litt småtteri kun som ble gjort i dag. Får kanskje satse på noen aktive timer i garasjen i morgen ettermiddag.
GL`n måtte ut :( Lite populært om mine 2 skulle stå inne, og Golfen hennes ute i regnet ;) Men jeg frykter for at mine 2 blir i garasjen noen dager når ting og tang skal ut og inn :)
Bilder kommer...
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Post by Rudeboy »

-Kunne brukt kapellet som Golf-garasje :D

mvh,
Yngve S
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Post by OddN »

Sunshine wrote: Det snodige med bilen, som er en -89 modell er at det ikke er seler bak i bilen. Var det ikke i -86 at det ble innført.....?
Kan bilen ha vært registrert som 2-3 seter først...? Og så ble det aldri installert når setene kom inn ???
Jeg sjekket med biltilsynet da min første Caravelle var registrert som 6-seters kombinertbil men med belter til 5, og svaret jeg fikk var at det egentlig ikke var krav til belter i det heletatt bak i kombinertbiler. Den var forresten og en -89. men da jeg omregistrerte den til personbil kom beltekravene inn i bildet og jeg måtte ha belter til alle... Som så mange andre her flyttet jeg først bare kombinertbenken bakover, og denne ble da kun godkjent for 3.
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Post by Der Postmeister »

Kapellet kan nok brukes på Bay med små modifikasjoner, dvs ikke duken men stengene. :wink:
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

Døgnet har for få timer. Overtid og en kone som til tider jobber sent. Den lille på 2 tar sin tid. Men nå er det vel snart på tide å få tatt ut motoren, og hentet en ny.
Var i går og hentet grå dørkmatter + isolasjon fra en Coach. Mangler nå kun matten som skal ligge fremme + isolasjon. Noen som har på lur ?
Overskuddet av isolasjon skal brukes under setebenken. Må finne en fancy løsning til bakveggen, slik at den også blir isolert på beste måte. Den skal i tillegg til de bakre sidetrekkene trekkes opp i noe... Hva det blir må gudene vite. Noe grått / sort....
Trenger fortsatt to armlener, grå til passasjerstolen.
Noen som har byttet ut benken bak med enkle stoler?
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

Satser på at motoren blir skrudd ut i løpet av helgen, og ny motor ankommer garasjen på søndag...
Samtidig skal varmeapp foran og bak byttes ut. Samtidig skal dashbordet fra GL`n inn.
Motor`n fra GL`n ble forøvrig skrudd ut i kveld.
Gjett om det regna ute.......

Doka`n blir heldigvis stående i garasjen under motorbytte.
Blir kanskje noen små bilder mens vi holder på.

Må vel ta gulvmattene inn i badekaret for grundig vask :)
Blir nok populært ja... :lol:
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

Ny motor ankommer i morgen, så nå er det på tide å få ut den gamle :!: Tok en runde i garsjen i ettermiddag. GL dashbordet ligger klart i garasjen nå, det gamle er tatt ut. Begge varme-apparatene er tatt ut, og de nye skal inn i morgen. Må vel en runde med såpe og vann å fjerne litt gammelt svevestøv fra Mo I Rana og Norsk Jernverk.... Gjett om det var skitt der :)

Image

Image

Image

Image

Image
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

Da er varmeapparatet fra donor-coach kommet inn. Selvfølgelig koblet og sjekket på alle 3 trinnene FØR dashbordet er montert :lol:
Lærte jo noe nytt i dag også.
Det manglet jo en hendel på Doka`n i forhold til apparatet fra Coach`n. Hendlene og mekanismen fra Gl`n ble flytter over. Så nå er det vel bare ventilene bak i taket som mangler...?
Eller er jeg på villspor nå?

Stjal dette bildet fra en annen tråd. Transporter hus til høyre, uten spjeld for friskluft.

Image
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

Ting tar tid....
Men fikk gjort noe småtteri i går :)
Har startet opp med støyisolering. 4 mm asfaltplater er limt på her og der. Overrasket over forskjellen må jeg si 8)
Flyttet over solskjermene fra GL`n og fikset lyset der. Det samme med lys over hanskerommet.
Ligger i fintenking over hva som skal gjøres med bakveggen. Hva den skal lages av, og hvordan den må se ut. Skal se om det blir plass til noen høytalere i den. Eventuelt høyt. i sidene bak. Forslag mottas med takk!
Siste rest av oppkobling av dashbordet blir vel i morgen. Satser på at turteller ligger i posten da.

Må se om det blir tid til en liten tur på høgger`n i morgen for å finne en godbit eller to:)

Skal få tatt noen bilder etter hvert som det blir litt mere interresant...
Motor SKAL ut snarest mulig....! Og inn med ny...
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

Tok coachmattene inn i badekaret her om kvelden og fikk renset dem. GJETT om de var skitne :!:
Har fått ferdig dashbord med lys, koblet nytt inst.panel med turteller og digital klokke.
Litt ekstra lydisolering ble gjort i kveld. Bla fuget over skjøter bak med akryl. Her skal det tettes det som tettes kan :)

Avsluttet kvleden med å begynne å ta ut de gamle gummimattene, fikk vasket bort gammelt lim + noe skumgummi. En liten plate med asfaltplate ble lagt, og på med nyvasket coachtrekk. Fikk en liten begynnelse, men nå er jeg i gang :)

Skal handle inn til nye sidepaneler bak i morgen. Håper å få tilpasset og lagt på trekk av noe slag i løpet av kvelden i morgen...

Med litt flaks og en hel pose med englevakt, så KAN det hende at jeg får hand om en stk. VENSTRE bakdør fra en svensk TriStar 8)

Noen få bilder følger... :)

Image

Image

Image

Image

Slik ser det alltså ut foreløpig. Legg merke til konsollen som ligger over hanskerommet. Skal muligens inn i taket. Lys, klokke og solbrilleholder :)
Image
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

Nye trekk til sidene bak er under konstruksjon. Har fått trekt sidene opp i grå filt. Må innom skroten og se om jeg finner noe fra andre dørpaneler som kan brukes. Gjerne en slags dørlomme med innfelling for høytaler. Regner med at det kommer 6.5" høytalere i posten i morgen. Materialet er tynt, så jeg regner med at jeg stiver dem av på baksiden med noen metallskinner e.l.

Fikk revet av gummimattene på venstre side pluss fjerning av gammel skumgummi og lim. Det tar jammen sin tid.... :!:
Coachteppene på venstre side er limt på med kontaktlim.
Cd-skifter montert i samme slengen.

Bilder følger :)

Før montasje
Image

Etter montering av filt
Image

Montering av CD-skifter sett fra H.side
Image

Montering av CD-skifter sett forfra
Image

Spilleren ligger og venter på montasje. Kommer kanskje inn lørdag :)
Image
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

Coachmatten som skal ligge i dørken bak må vaskes i løpet av dagen. De andre mattene er nå kommet på plass. Men mangler ennå den foran...
Men den kommer vel på plass etterhvert.

Har fått montert inn Defa Auto warm-up i dag :) Gjenstår bare å koble strøm til uret. Tar det samtidig som cd-spilleren kobles. Og så må det trekkes bak til elementet i blokka.

Prøvemontering av sidepanelene bak er oxo gjort. Går ikke å bruke de originale klipsene. De blir for korte. Bagateller :)

Defa Auto warm-up under H. forsete
Image

Defa Auto warm-up under H. forsete (Oversikt)
Image

Plassering av uret
Image

Panel bak. V. side
Image

Panel bak. H. side
Image
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

Et aldri så lite innlegg om "vil-ha-stæsj"
Hadde ikke sagt nei takk til disse stolene, eller dørpanelene.

Er disse panelene "ofte sett" i disse trakter ?

Recaro-stoler 8)
Image

Sorte dørtrekk 8)
Image
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Post by OddN »

Finner du de dørtrekkene der så er du god...
Var vel bare spesialmodellen "Ton in ton" som hadde sånnt. sammen med koksgrå gulvtepper, og svarte/grå GL seter...

Har sett de av og til på e-bay, men er sjeldne selv i Tyskland.
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Post by OddN »

Oops, dobbelpost :oops:
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

"Ton in ton" :?: Aldri hørt om.... Hva var spes med den da ?

Da er det vel bare å legge tanken på hylla med en gang..... :cry:
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Post by OddN »

Eneste spesielle var fargekombinasjonen. Egen sølvmetallic lakkering og den allerede nevnte svart og grå GL innredningen. De interiørene jeg har sett på ebay.de har vært 8-setere av tidlig 2.generasjon. Altså 2.generasjon GL-mønster og armlener uten høydejustering. Så om du følger med der, og har en plan for frakta, så er det ikke umulig. :D
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Post by OddN »

Hvis du klarer deg uten GLstoff i dørtrekkene, så var helsvarte trekk ganske vanlige på tidlige Transportere... Har sett mange slike på høggingene rundtomkring.
Sunshine
-
-
Posts: 1069
Joined: 09 Jul 2005, 22:06
Car: SOLGT
Phone: 47886669
Location: Nordland, Mo i Rana

Post by Sunshine »

Uten Gl-trekk så er jo hele vitsen borte ;)
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
TaigAGreEn
-
-
Posts: 2720
Joined: 18 Dec 2003, 14:38
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641
Location: Hemnes - Nordland

Post by TaigAGreEn »

Får du gjort noe om dagen? Vi må vel få ut motorn ein kveld snart!?!
Tage Vedal

T3-fan
elraso
-
-
Posts: 245
Joined: 09 Aug 2005, 12:01
Car: T1 T3
Location: / Skedsmokorset

råbra

Post by elraso »

her er det ikke spart på no nei ,,eneste jeg tenkte på var om du ikke skulle hatt en spiller m usb ingang så hadde du ikke trengt cd vekslern ..men kjekt med masse orginal cd kanskje ,,knall tøff bil ...
x vw 87 syncro 1,9 tdk m sperre bak 8 seter og monsterhjul.. militær camo

x doka.1,9 tdk
vw 56 raggtopp
tlf 97729656
Bjørn Nilsen.... skedsmokorset
Post Reply