Nå har jeg fåt besøk av en kar fra det lokale verkstedet mitt som leste ut feilkoder fra min døde bil.
Det var som jeg antok startsperra, men nå begynner morroa...
Lang f. inne i dashbordet, til høyre for instrumentpanelet sitter det en liten svart boks som lesespolen til tenningslåsen er koblet til (1H0953257BX), ut fra denne går det en kabel videre til ECU.
Det store spørsmålet blir om denne faktisk er kodet mot nøkkelen, eller om den bare leser nøkkelen og sender signalet videre inn til ECU.
Om kodingen mot nøkkelen sitter i ECUen, og denne boksen "bare" leser nøkkelen, kan den byttes uten å måtte kode om noe som helst, men om det er denne boksen som a, er død, og b, er kodet mot nøkkel, må bilen inn på verksted for at en eller annen mekanikker som skjønner enda mindre enn meg skal prøve seg på dette.
Er det noen som har byttet motorstyring på en slik bil som kan fortelle meg om de måtte kode om nøkler ?
Statsperreproblem, 95 2,5B - fortsettelse
Statsperreproblem, 95 2,5B - fortsettelse
Noen liker Man U - jeg liker T3
89 Syncro 112. Ikke så veldig kjip C, men står å venter på en ny vår
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
83 Golf MK1 Rabbit GTI - ufrivillig senka moro
89 Syncro 112. Ikke så veldig kjip C, men står å venter på en ny vår
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
83 Golf MK1 Rabbit GTI - ufrivillig senka moro