En luring på 18 år og for mye promille greide å løpe på Multivan'en min i helgen(bilen sto parkert utenfor huset).....han traff rett i venstre speil og nå er både speilglasset knust og el.motoren på speilet må byttes. Heldigvis greide jeg å få tak i han og fikk navn og telefonnummer før han fikk gå videre.. Han har sagt seg villig til å betale for skaden så da går jo dette i orden.
Menne...jeg ringte til Møller og hørte på priser på speilglass til mitt venstre speil, og der fikk jeg høre at de også selger glass med vidvinkel-felt Det har jeg ikke sett før....så derfor; Er det noen av dere som har dette? Er det bra med tanke på blindsonen? Er det verd 150kr mer enn vanlig speil?
Carl Otto
67 T1 vare
90 T3 syncro 2,1 dj Doka
91 T3 syncro TD kombi
03 T4 Multivan 2,5TDI syncro
90 Golf I cab!
X 58Boble
X 72T2 doka
X 73T2 vare
X 79T2 Westfalia
X 86T3 varebil
X 87T3 syncro 1,6TDsika
X 90T3 syncro2,1i
X 91T3 syncro2,1i
X 97T4 Multivan2,5TDI
Ikke dumt med vidvinkel, men det krever litt tilvenning. Ting blir jo litt mindre i et slikt speil, og det er lettere å feilberegne avstand. US-biler har jo vidvinkel på høyre side som standard, og da med advarselen: "Objects in mirror are closer than they appear"... eller noe sånt.
:-) Lars I.
VW Baja 69
Opel Kadett B 1.9 US mod
Maico 500 57
Chevrolet 57 Truck 4400
Chevrolet 59 Suburban Apache
Chevrolet 83 S10 Pickup
Helt greit det Carl Otto, og så lenge duden betaler er det jo bare å gi gass....
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
amubus wrote:Helt greit det Carl Otto, og så lenge duden betaler er det jo bare å gi gass....
He he...joda, men jeg måtte betale mellomlegget mellom vanlig speilglass og vidvinkel.
Nå har jeg hatt speil med vidvinkel på venstre side av bilen i noen uker og er like-glad...greit nok med vidvinkel men syntes det var like greit med vanlig speilglass. Tror jeg så bedre bakover bilen før - for nå med vidvinkelglass så er hele glasset litt konkav +at hele venstre delen av speilet er ekstra bøyd av(dødsonefeltet). Så om jeg anbefaler de ekstra 150kronene...nei.
Carl Otto
67 T1 vare
90 T3 syncro 2,1 dj Doka
91 T3 syncro TD kombi
03 T4 Multivan 2,5TDI syncro
90 Golf I cab!
X 58Boble
X 72T2 doka
X 73T2 vare
X 79T2 Westfalia
X 86T3 varebil
X 87T3 syncro 1,6TDsika