Hvor intelligent er egentlig elektriske vindusheiser?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
huge

Hvor intelligent er egentlig elektriske vindusheiser?

Post by huge »

Om sommeren kjører jeg rundt med sånne "spoilere" på siderutene framme. Det er greit å kunne ha vinduet på gløtt uten risiko for at det regner inn.

Men vindusheisene liker ikke dette, og jeg må "lure" vinduet igjen når jeg har spoilere på, ellers går vinduet ned igjen (tror at noen sitter fast). Det er forsåvidt greit at det er sånn.

Men når jeg tar bort spoilerne ser det ut som vindusheisen har "glemt" hvor vinduet skal være i lukket posisjon. For hvis jeg kjører vinduet opp, kommer det ned idet det er helt øverst.

Jeg har kjørt opp og ned en del ganger, tenning av og på osv...

Noen som vet hvordan man får kustus på den luringen som sitter inni døra og sveiver opp og ned vinduet ? :lol:

mvh Huge
Huge Mehus

1997 Caravelle TDI 2,5

Image
oddjarlelundekvam
Car: T4 2002 TDI 151 hk

Post by oddjarlelundekvam »

Hei.

På min bil fungerer det på denne måten:

Kjør vindusheisen helt ned og husk å hode knappen inne hele tiden og ikke slipp før vinduet har vært helt nede i ca 5 sekunder. Da er nedre possisjon satt.

Følg samme prosedyre når du kjører vindusheisen opp igjen og husk å holde knappen ute hele tiden. Da skal øvre possisjon være satt.

Lykke til. :D

Odd Jarle
Bergen
huge

Post by huge »

Hei, og takk for tipset!

Det gikk nok ikke slik som håpet. Når jeg kjører vinduet opp, går det ned igjen med en gang det kommer helt øverst. Uansett om jeg holder knappen ute hele tiden eller ikke.

Eneste måte å få lukket vinduet på er å lure det opp noen cm av gangen... Og hvis jeg prøver å trekke ut og holde knappen med vinduet i øvre stilling, så går det ned igjen da også...

mvh Huge
Huge Mehus

1997 Caravelle TDI 2,5

Image
oddjarlelundekvam
Car: T4 2002 TDI 151 hk

Post by oddjarlelundekvam »

Hei.

Det var synd. Det kan hende at det hjelper å ta ut sikringen på hvindusheisene slik at de blir nullstillt.

Så kan du jo prøve nevnte prosedyre igjen.

Vet ikke om det funker, men det er jo vært å forsøke.

Håper du får det til.

Mvh
Odd Jarle
Bergen
Post Reply