Har for meg at det sitter en d3w hjelpevarmer i alle t4 2,5 TDI, som går når det er mindre enn 5 grader ute og 80(90?) grader på kjølevannet?
En storopprydning på jobben med påfølgende utlodding gav følgende i kartong i baksetet:
-1 stk eber d3w (samma som sitter i brakka?)
-1 stk eber d4w sc
-1 stk eber tp5i (eller no) fjernstyring, med kontrollboks.
(Jada, jeg er i en gunstig posisjon/heldig. Var ikke det jeg skulle fram til.)
Ebern som sitter i brakka fyrer ikke, så i utgangspunktet hadde jeg tenkt til å bare bytte den ut med den jeg fikk fra jobben (og så eventuelt overhale den gamle). Så kom jeg på at jeg kanskje kunne bytte den ut med den større (4 kw). Er dette bare å bytte om? Kontakter osv er de samme, men i den store sitter det integrert vannpumpe og dieselpumpe.
Dette blir trinn 1.
Trinn 2 blir å sette inn fjernstyringa. Hva må til for at det skal funke ordentlig? Kablinga har jeg styr på, men det må vel inn en sirkulasjonspumpe (med mindre den i 4 kw'n gjør jobben,da). Har tenkt å la rørsystemet være som det er, ettersom jeg har fra gode kilder at diverse ventiler osv når man oppgraderer til parkeringsvarmer ikke holder så veldig lenge.
Noen tanker/forslag? Vet at det finnes kit å kjøpe, men det blir så dyyyrt.
Eber hjelpevarmer i T4 2,5 TDI, Bytte/oppgradere/utvide?
-
Theodor
- -

- Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
- Phone: 93297430
Eber hjelpevarmer i T4 2,5 TDI, Bytte/oppgradere/utvide?
Mvh Øystein Theodor
99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)
Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)
Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.