ett par spørsmål om 2000modellen..

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

ett par spørsmål om 2000modellen..

Post by Rapidspeed »

lusbryteren min er klar for tåkelys, med grønn diode som lyser om jeg drar ut lysbryteren, så hvor finner jeg ledningene fremme?
og et anna spørsmål, får ikke ut noe spylervæske på bakruta, noen spesielle steder den kan tette seg eller ligge i klem, bare pipler såvidt ut...

for det tredje, hvordan får jeg ut orginal høyttaleren på dashbordet høyre fremme? sluttet plutselig å virke.

og foreløpig fjerde, har liggi under bilen og må sannsynlig til øyenlegen for jeg kan ikke finne skruene til torsjonen fremme.. ligger de litt skjult?
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Re: ett par spørsmål om 2000modellen..

Post by VWegard »

rapidspeed wrote:lusbryteren min er klar for tåkelys, med grønn diode som lyser om jeg drar ut lysbryteren, så hvor finner jeg ledningene fremme?
og et anna spørsmål, får ikke ut noe spylervæske på bakruta, noen spesielle steder den kan tette seg eller ligge i klem, bare pipler såvidt ut...

for det tredje, hvordan får jeg ut orginal høyttaleren på dashbordet høyre fremme? sluttet plutselig å virke.

og foreløpig fjerde, har liggi under bilen og må sannsynlig til øyenlegen for jeg kan ikke finne skruene til torsjonen fremme.. ligger de litt skjult?
-det er sannsynligvis ikke ferdige ledninger fremme. Du kan alltids se etter en kabelstikker rett ved der tåkelyktene skal stå, men jeg tror du blir skuffet.
-sannsynligvis dritt i selve dysa, lekkasje ved pumpe eller trøbbel med slangen inni gjennomføringa til bakluke(gummimansjetten).
Prøv å blås opp dysa med trykkluft utenfra før du gjør noe annet.
-vipp av dekslet og du finner en "lautsprächer" som sitter med 2 eller 3 klipsbøyler nedi selve dashbordet.Jeg mener å huske at dekslet skal vippes opp sideveis, og ikke i lengderetningen av bilen.
-torsjonsstavene skrur du ned/på mutrene som du finner litt lengre bak under bilen. De ligger helt åpent og selve mutrene peker rett ned. Du kan ikke ta feil av disse. :wink:
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
cra

Post by cra »

VWegard wrote: -vipp av dekslet og du finner en "lautsprächer" som sitter med 2 eller 3 klipsbøyler nedi selve dashbordet.Jeg mener å huske at dekslet skal vippes opp sideveis, og ikke i lengderetningen av bilen.

Kan det stemme at det er det samme på '99 modellen? Min venstre detter inn og ut. Et "teknisk slag på dashbordet" som noen så treffende kalte det hjelper av og til.
Christian Ramsvik
'99 VW Caravelle buss
'00 Think City til småkjøring
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

cra wrote:
VWegard wrote: -vipp av dekslet og du finner en "lautsprächer" som sitter med 2 eller 3 klipsbøyler nedi selve dashbordet.Jeg mener å huske at dekslet skal vippes opp sideveis, og ikke i lengderetningen av bilen.

Kan det stemme at det er det samme på '99 modellen? Min venstre detter inn og ut. Et "teknisk slag på dashbordet" som noen så treffende kalte det hjelper av og til.
Jepp! Det er samme fremgangsmåte. Bare pass på at det er godt og varmt når du skal gjøre dette, så unngår du at plasten sprekker. :wink:
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

ikke pokker om jeg får løs den høyttaleren... :evil:
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
vwgutt
-
-
Car: T4 , T5 og A6
Phone: 95024169

Post by vwgutt »

torsionsstavene sitter rett bak tanken. er vel 27mm mutter hvis jeg ikke husker feil
Post Reply