Skifte av venstre baklyspære på Cali

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
skyhawk

Skifte av venstre baklyspære på Cali

Post by skyhawk »

Har hatt dette emnet oppe før, uten at det kom noen konklusjon.
På California, sitter braketten til baklysene under et skap, og kan kun nås gjennom en (forholdsvis) trang luke i ene skaphyllen. Jeg kan følgelig ikke se hva jeg gjør når jeg løser ut braketten og skal skifte pære. :cry:
Det hører også med til historien at skapet ikke lett lar seg demontere.

Tiden er inne for å bytte bremselys/baklys pæren.

Er det noen med erfaring fra dette som har gode råd?......... :roll:
– Gunnar v.d. Meeren –

2003 VW T4 California Event 2,5 TDI/102 HK/ACV (Solgt!)
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Råd, kanskje, som jeg sjøl brukte første gang jeg vasa rundt i baklysa på Tyskerbrakka ;

Finn et speil som er lite nok til å håndteres inni der, som du "speider rundt" inni der med før under og etter selve "operasjonen".

mvh,
Yngve S
monor
-
-

Post by monor »

har samme problemet på minibussen. Du skal ha ut en "hel" del. Når jeg fikk av denne, var det greitt å skifte. Må bare føle seg frem for å få den på plass igjen. Eneste problemet jeg hadde var at jeg trodde lyspæren satt fast. Det gjorde den ikke. Pass derfor på at den går inn i de sporene som den skal.
skyhawk

Post by skyhawk »

Takker for konstruktive innspill.
Da har jeg en gladmelding til andre bekymrede Cali eiere.
Pæren lot seg skifte på 15 min - det er til og med raskere enn på høyresiden hvor jeg kan se hele braketten. På en eller annen måte så var venstrebraketten mer samarbeidsvillig, og den lot seg lett løse ut og føres tilbake i sporet. Det var mulig å dra braketten såpass langt bak at jeg kunne se alle tre lampene gjennom inspeksjonsluken i skapet. Utfordringen var egentlig bare å få pæren skikkelig på plass i banjonettfestet (ikke så lett å bruke begge hendene her - og samtidig se hva en gjør)

Men, pæreskift på 15 min når en ikke kan se hele operasjonen, er jo ikke gale.... :lol:
– Gunnar v.d. Meeren –

2003 VW T4 California Event 2,5 TDI/102 HK/ACV (Solgt!)
Post Reply