Men,etter endel lesing her i forumet er tankebanen endret og med endel tid og ikke minst peng kan det muligens hende at eg sitter med den bilen eg egentlig vil ha
Godt likte eg arbeidet til VWegard og kan tenke meg å gjøre tilsvarende.
Men det er endel problemer som må taes først.
Bilen har lekket kjølevæske hele tiden og etter en tur i desember har den stått, parkerte om kvelden og skulle bruke den igjen etter noen dager men da var det ikke lett å få den i gang igjen.
Langt om lenge og med flatt batteri kom den med mye røyk,ujevn gange,selv etter att den var varm. Burde gitt opp men den "kom nesten " hele tiden.
Fikk den parkert på fellesparkeringen og siden eg har lastebil trenger eg ikke bil så ofte. Fikk startet den i januar etter mange lange forsøk,tenkte det kunne være vann i dieselen,el men den ga seg ikke med røyk og ujevn gange selv når den var varm.Oljen var svart og uten tegn til vann der.Lite kraft var det også.
Så tenkte eg att eg skulle begynne i rett ende,bilen er gått 196000 ,
Motoren trenger nok sårt å få en overhaling, så resten
Noen som har noen gode erfaringer i Bergen med verksteder ?
Sikkert ikke så dumt å lete etter delebil,kanskje med manuell kasse og syncro? Er ombygging til syncro kun for spes intresserte med eget verkted? Har skrudd mange biler tidligere men det begynner å bli noen bilringer siden:)