Jeg har en tidligere militærbil (dobbelcabin) hvor det står i vognkortet at det er en type 245. Når jeg har kjøpt deler har jeg fått det jeg trenger ved å se på T3. Jeg er ikke sikker på betegnelsene her. Noen som kan hjelpe? Motoren er en turbodiesel og på 1589 ccm etter det jeg vet
Jeg har noen utfordringer med det eletriske, og det er sikkert noen som har litt erfaring med dette:
1. Oljelampa blinker én gang når jeg skrur på tenninga. Etter det er den mørk. Den er også mørk når jeg jorder ledingen direkte ved føleren. På alle biler jeg hittil har hatt skal den lyse når den jordes slik...?
2. Hovedlysene skrus på når jeg gløder...! Her mistenker jeg at det er noe galt med tenningslåsen/bryteren. Det er imidlertid ingen pol på tenningsbryteren med tallet 19 som jo er DIN-koden for gløding. Her har kanskje noen tjuvkoblet hovedlysene for å få automatiske kjørelys (noe militærbiler kanskje ikke har). I såfall ville glødingen kunne være koblet til utgang 15 på tenningslåsen som nå.
3. Jeg har søkt en masse på nettet etter workshop manual, men er ikke sikker på hvilken som gjelder for denne modellen. Finner Bentleys grønne, men den er kanskje bare for campingbiler? Noen som har en slik, vet hvilken jeg skal ha, eller evt har koblingsskjemaer for denne modellen?