moloha wrote:Nå river jeg av meg håret snart

Har kjørt diagnose hos Møller og de finner alt i orden, vel og merke på kjøre-delen. De fikk ikke til å teste imot tidsuret.
Men fortsatt samme symptomene når jeg prøver med uret. Diesel pumpa tikker og går, sirkulasjonspumpa går (har testet den også) men, HVIT RØYK VELTER UT OG EBEREN PRØVER 2 GANGER OG SÅ STOPPER DEN.
Det er jo klart det er uforbrent diesel som preger røyken så nå lurer jeg på om jeg kjøper en ny glødeplugg og skifter den uansett ??????
Min varmer oppførte seg akkurat likedan
Siden de testen den til ok på kjøredelen, har du sjekket om den starter under kjøring (forutsatt at det er kaldt nok, og det er det på vestlandet)?
Ellers kan jeg ikke skjønne hva som gjør at den ikke starter, kanskje sirkulasjonspumpen til vannet ikke går.... da blir vell varmekammeret i brenneren fort varm, og den får beskjed om å stoppe(???)...
Generellt er jo røyk et tegn på dårlig forbrenning = for mye diesel, for lite luft eller for lite varme... Hadde uansett kjøpt et rep.sett med pakninger/o-ringer og byttet glødeplugg.. Koster ikke all verden.
Tenkte jeg kunne dele med dere hvordan det gikk med min varmer.
Jeg hadde time hos Møller Drotningsvik, de skulle prøve å få tid til å se på den(?)...litt rart med tanke på at jeg bestilte time og måtte vente 3 uker. Bilen stod der i 2 dager, og da ringte de tilbake og sa at dette kom til å bli litt dyrt....15000!!! Forhandler som jeg kjøpte bilen av, som er Møller Ørsta, steilet når de fikk høre prisen. Jeg fikk beskjed om å hente bilen, og glemme Møller Drotningsvik. Møller i Ørsta sendte meg en ny brenner i posten, og den ble montert av Tores Auto i Åsane.... Hurra!!
Det som jeg synes er merkelig er at Møller Drotningsvik hadde bilen i 2 dager, hadde fjernet plastdeksler rundt batteriet og ikke noe mer. Basert på dette estimerte de reparasjon til 15000,-... De hadde ikke prøvestartet varmeren engang. Det gikk på erfaring sa de, at reparasjon av varmere var dyrt.
Møller i Ørsta kunne fortelle meg at dette var sprøyt, for til 15000 kunne de installere en ny varmer og likevel tjene GODE penger. I tillegg var det ikke ofte de så seg nødt til å bytte varmeren. Det holder som regel å bestille rep.sett, og er man skikkelig uheldig var det en eller annen pumpe/vifte som hadde røket, og da kunne det bli dyrt....men ikke i nærheten av 15 laken.
Siden jeg fikk en ny varmer i posten, sitter jeg med en i reserve. Delesett til denne er bestilt, og service'en tar jeg selv

Siden den nye varmeren er installert og funkert fint, vet jeg at det ikke var feil på drivstoffpumpen og sirkulasjonspumpen til den gamle varmeren. Siden den også blåste som den skulle ved oppstart, er jeg ganske sikker på at den er i orden etter en liten service.