Men jeg er enig at cd-skifter er vel ikke det man har mest bruk for i disse dager... Men prisen var ok for hele pakken
RADCOON SKY (Doka Syncro)
-
Sunshine
- -

- Car: SOLGT
- Phone: 47886669
Etter ALT FOR MANGE dager med total stillstans i garasjen er det på`n igjen. Motor`n er tatt ut. Måtte bytte over reimhjul, servopumpe og dynamo. Den nye motoren er kommet under bilen og på tur opp i rommet igjen.
Så når er det bare å gi gass og få den opp og slrudd fast... Satser på at alt går greit når saker og ting skal kobles sammen igjen.....
Men...: Det er jo tross alt mittt første motorbytte vi snakker om. Og det meste foregår for egen maskin, alene i garasjen. Men godt hjulpet av P4
Litt reklame tåler vi da vel 
Har fått GO for å hente el.speila fra donorbilen. Den er avskiltet og på tur i pressa. Tror ikke det er noe å samle på ellers fra den bilen. Bryteren til speila er vel det eneste jeg tar med...
Noen som trenger 4 vinterdekk? Tror de kun er gått en liten sesong. Selvfølgelig på 14" original felg...
Så når motoren er kommet i er det nye speil på gang, samt coach-fangere foran og bak. Westfalia H.feste skal oxo på. SÅ får jeg se hva tiden bringer utover vinteren...
Har jo mine planer....
More 2 come
Så når er det bare å gi gass og få den opp og slrudd fast... Satser på at alt går greit når saker og ting skal kobles sammen igjen.....
Men...: Det er jo tross alt mittt første motorbytte vi snakker om. Og det meste foregår for egen maskin, alene i garasjen. Men godt hjulpet av P4
Har fått GO for å hente el.speila fra donorbilen. Den er avskiltet og på tur i pressa. Tror ikke det er noe å samle på ellers fra den bilen. Bryteren til speila er vel det eneste jeg tar med...
Noen som trenger 4 vinterdekk? Tror de kun er gått en liten sesong. Selvfølgelig på 14" original felg...
Så når motoren er kommet i er det nye speil på gang, samt coach-fangere foran og bak. Westfalia H.feste skal oxo på. SÅ får jeg se hva tiden bringer utover vinteren...
Har jo mine planer....
More 2 come
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
-
Sunshine
- -

Ser man det, ser man det 
Fikk jammen noen timer i garasjen i kveld, noe som resulterte i at motoren er kommet på plass
Fornøyd? Bare forbokstaven... Da vet jeg jo hvor ettermiddagen/kvelden i morgen skal tilbringes
Kjekt at konemor er borte
Blir en liten handlerunde i morgen... Nye reimer, glykol, nye bolter til mellomaksling, servoolje osv....
Håper at alt går som planlagt i morgen, og at jeg IKKE ender opp med ledninger og slanger til overs
Med litt hell og noe flaks så blir det ut på tur i løpet av helgen...
Neida, jeg ser nesten ikke frem til å få prøve bilen nå...
Fikk jammen noen timer i garasjen i kveld, noe som resulterte i at motoren er kommet på plass
Fornøyd? Bare forbokstaven... Da vet jeg jo hvor ettermiddagen/kvelden i morgen skal tilbringes
Kjekt at konemor er borte
Blir en liten handlerunde i morgen... Nye reimer, glykol, nye bolter til mellomaksling, servoolje osv....
Håper at alt går som planlagt i morgen, og at jeg IKKE ender opp med ledninger og slanger til overs
Med litt hell og noe flaks så blir det ut på tur i løpet av helgen...
Neida, jeg ser nesten ikke frem til å få prøve bilen nå...
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
-
Sunshine
- -

Da er stortsett det meste av slanger og kabler koblet
Må montere inn bakre varmeapparat i morgen før jeg fyller på frostvæske.
Litt påfyll på servooljen må også til. Vridde om en kjapp gang på nøkkelen bare for å høre om saker og ting gikk rundt
Nam-nam
Satser på å få bilen ut av garasjen i morgen en gang...
Så gjenstår litt små kosmetiske ting. Må pusse opp coach-fangerne før de kommer på. Speil skal hentes ASAP !
Kobling av høytalere, stereo og siste rest av Defa-pakken må også gjøres
Må montere inn bakre varmeapparat i morgen før jeg fyller på frostvæske.
Litt påfyll på servooljen må også til. Vridde om en kjapp gang på nøkkelen bare for å høre om saker og ting gikk rundt
Nam-nam
Satser på å få bilen ut av garasjen i morgen en gang...
Så gjenstår litt små kosmetiske ting. Må pusse opp coach-fangerne før de kommer på. Speil skal hentes ASAP !
Kobling av høytalere, stereo og siste rest av Defa-pakken må også gjøres
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
-
Sunshine
- -

Så var dagen kommet. Koblet sammen slangene til varme app. bak, så nå må jeg finne meg et som ikke lekker.... Begge 2 jeg har er ikke brukbare...
Så var det tid for å starte opp for første gang. En liten vri på nøkkelen og motoren tente
Men hvor lenge var Adam i Eva, eller var det i paradis han var... ?
Den stoppa tvert :!: Slik satt jeg da og prøvde og prøvde og prøvde... Virket som den skulle komme seg, men NEI...!
Div feilsøking ble gjort, men ikke F..
Fikk hjelp til å prøve og taue bilen i gang, men NEI...!
Fant så ut at plugger og ledninger skulle byttes. Høyre side var jo enklere å komme til fra undersiden. Så mens jeg lå der og skulle sette på den siste pluggledninga.... AUREKA :!: Pluggen som skal inn på luftmengdemåleren dingler der rett i synet
Plug and play
Gjett om den startet da
Så hadde man kanskje tatt seg LITT tid til å se over i motorrommet, da hadde jeg nok fått start noen timer tidligere
Mens det hele pågikk, roet jeg ned nervene med å montere på Coachfanger foran
Alt virker som det skal, bortsett fra sperrene som må få seg en rask omgang med kjærlighet...
Men nå er det jo bare kosejobb fremover

Så var det tid for å starte opp for første gang. En liten vri på nøkkelen og motoren tente
Den stoppa tvert :!: Slik satt jeg da og prøvde og prøvde og prøvde... Virket som den skulle komme seg, men NEI...!
Div feilsøking ble gjort, men ikke F..
Fikk hjelp til å prøve og taue bilen i gang, men NEI...!
Fant så ut at plugger og ledninger skulle byttes. Høyre side var jo enklere å komme til fra undersiden. Så mens jeg lå der og skulle sette på den siste pluggledninga.... AUREKA :!: Pluggen som skal inn på luftmengdemåleren dingler der rett i synet
Plug and play
Gjett om den startet da
Så hadde man kanskje tatt seg LITT tid til å se over i motorrommet, da hadde jeg nok fått start noen timer tidligere
Mens det hele pågikk, roet jeg ned nervene med å montere på Coachfanger foran
Alt virker som det skal, bortsett fra sperrene som må få seg en rask omgang med kjærlighet...
Men nå er det jo bare kosejobb fremover

Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
-
Sunshine
- -

Nye speil er kommet til gårds, og montert. El-speil, men foreløpig ikke koblet. Må nok skrus av igjen og få en liten dose lakk
Oppdaget jo at sladrespeilet ikke hadde nedblending, så det er også byttet.
Fester til coachpanelene til dørene er ankommet, så med litt flaks blir det montering i morgen
Post-hjulbuer er bestilt, og er Posten Norge i godt lag, så kanskje de er her lørdag
Nytt varmeapp. bak er også på plass i garasjen.
Prøver å få byttet vacuumklokka til baksperra, men den sitter som F.. Hvordan løsner man den.... ?
Byttet interiørlyspærer i det meste, mangler kun lys i klokka nå. Tar det når jeg bytter om fra 500 til 1000- speedometer
Må vel prøve å få koblet stereo`n snart.... Er avhenging av radio, så det er jo krise og kjøre på jobb uten Tor og Bjørn på P4
"Nææææi, det bi så jæft"
Fester til coachpanelene til dørene er ankommet, så med litt flaks blir det montering i morgen
Post-hjulbuer er bestilt, og er Posten Norge i godt lag, så kanskje de er her lørdag
Nytt varmeapp. bak er også på plass i garasjen.
Prøver å få byttet vacuumklokka til baksperra, men den sitter som F.. Hvordan løsner man den.... ?
Byttet interiørlyspærer i det meste, mangler kun lys i klokka nå. Tar det når jeg bytter om fra 500 til 1000- speedometer
Må vel prøve å få koblet stereo`n snart.... Er avhenging av radio, så det er jo krise og kjøre på jobb uten Tor og Bjørn på P4
"Nææææi, det bi så jæft"
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
-
Sunshine
- -

Ingen hjulbuer i posten lørdag
Har heller ikke fått gjort stort i garasjen i helgen. Måtte pusse opp en gang... Ja-ja 
Eu-kontroll på fredag... :!: Har diverse småtteri som skal fikses til da, men ikke noe stort...
Fått løs vacuumklokka på dele-kassa, så den skal vaskes og gjøres klar. Snakker om spesial spesial...
Satt inn v.sidepanel bak med høytaler.
Travle tider med diverse som skjer på ettermiddagene... Håper å få gjort unna diverse før det blir for kladt...!
Skal få tatt litt bilder snart
Eu-kontroll på fredag... :!: Har diverse småtteri som skal fikses til da, men ikke noe stort...
Fått løs vacuumklokka på dele-kassa, så den skal vaskes og gjøres klar. Snakker om spesial spesial...
Satt inn v.sidepanel bak med høytaler.
Travle tider med diverse som skjer på ettermiddagene... Håper å få gjort unna diverse før det blir for kladt...!
Skal få tatt litt bilder snart
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
-
vanDerDiff
- Car: T3 Oettinger 1991
Er jobbsøker for tiden, så kanskje jeg kommer oppover med en til. Da blir det tre stk doka.foxhome wrote:Grattis! Bra jobba!
Nå må vi ordne oss egen Doka-parkering på jobb
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
Skal nok få rydda plass til en tilsteinn wrote:Er jobbsøker for tiden, så kanskje jeg kommer oppover med en til. Da blir det tre stk doka.foxhome wrote:Grattis! Bra jobba!
Nå må vi ordne oss egen Doka-parkering på jobb
Foxhome
-87 Bluestar Syncro -76 Rico Camper
-65 1300 -63 1200
-06 Passat
-87 Bluestar Syncro -76 Rico Camper
-65 1300 -63 1200
-06 Passat
-
Sunshine
- -

Coach-paneler, post-hjulbuer og grill er under intens behandling med vinylfornyer. Grillen er kommet på, og resten kommer nok på i morgen.
Eu-kontroll sist fredag. Resultat:
Kode 1 :
- Lite bremsevæske i beholder
- Tilhengerkontakt er deffekt
- Nummerlys virker ikke
- Slakke i hjullager H. side foran
Kode 2 :
- Lekkasje fra servopumpe
Så jeg konkluderer med at dette er småtteri, som fikses på 1,2 og 3
Hentet nye nøkkelemner i går, og fikk slipt hos den lokale smeden i dag. Org. nøkkelkode og sliping i datastyrt maskin gjorde sitt
Faktisk en del synlige forskjeller fra kopi-nøkkelen som jeg hadde fra før. Alle låsene kjennes thightere nå 
Lækkert
Og gøy med T3 :!:
Selv om konemor til tider syns vi er i overkant gale alle sammen
Eu-kontroll sist fredag. Resultat:
Kode 1 :
- Lite bremsevæske i beholder
- Tilhengerkontakt er deffekt
- Nummerlys virker ikke
- Slakke i hjullager H. side foran
Kode 2 :
- Lekkasje fra servopumpe
Så jeg konkluderer med at dette er småtteri, som fikses på 1,2 og 3
Hentet nye nøkkelemner i går, og fikk slipt hos den lokale smeden i dag. Org. nøkkelkode og sliping i datastyrt maskin gjorde sitt
Lækkert
Og gøy med T3 :!:
Selv om konemor til tider syns vi er i overkant gale alle sammen
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
-
Sunshine
- -

En ting er altså heltt sikkert: Til våren skal hvertfall bakrommet i garasjen isoleres. Dette går jo bare ikke. Har masse som skulle ha vært gjort på bilen. Men å gå ut i garasjen nå på vinteren... Ikke F.. I kveld er det ca 13 kalde her
Må vel få rydda lageret på jobb så der går å kjøre inn der. Må bytte handbrems-wire, ny vacuumklokke til baksperra og få på ny olje + filter.
På tide med møte snart, Taiga og Fox ?
Må vel få rydda lageret på jobb så der går å kjøre inn der. Må bytte handbrems-wire, ny vacuumklokke til baksperra og få på ny olje + filter.
På tide med møte snart, Taiga og Fox ?
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
sånne skilter får man jo kjøpt på norskbildelesenter.no ??Sunshine wrote:Vi kan vel ordne plass på hele rekka der vi sto i går
Kan vel ikke være noe problem i det hele tatt...![]()
Setter jo bare opp noen slike :arrow:
mener jeg har sett det der... ta en titt å sjekk ut vettu
Christopher Weiseth
caravelle'n min blir nok kul skal dere se
sånne skilter får man jo kjøpt på norskbildelesenter.no ??Sunshine wrote:Vi kan vel ordne plass på hele rekka der vi sto i går
Kan vel ikke være noe problem i det hele tatt...![]()
Setter jo bare opp noen slike :arrow:
mener jeg har sett det der... ta en titt å sjekk ut vettu
Christopher Weiseth
-
Sunshine
- -

Etter helgas sammenkost er gnisten igjen kommet. Har omsider fått vasket bilen. De som har sett den vet at det var behov for litt vask...
Har fått gjort litt småpjusk med bilen i kveld. Ikke noe alvorlig, men godt å få gjort litt. Skal ta en titt på en coach i nærheten. Trenger litt tepper og isolasjon ennå...
Etter helgas kjøretur er jeg fortsatt sikker i min sak. Min tid i lave biler er nok over
Har fått gjort litt småpjusk med bilen i kveld. Ikke noe alvorlig, men godt å få gjort litt. Skal ta en titt på en coach i nærheten. Trenger litt tepper og isolasjon ennå...
Etter helgas kjøretur er jeg fortsatt sikker i min sak. Min tid i lave biler er nok over
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Vaska bilen
Og det etter at Tage hadde konstatert opptil flere sjeldne mosearter på den...
Og det etter at Tage hadde konstatert opptil flere sjeldne mosearter på den...
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
Sunshine
- -

Utrolig hvor mye mindre støy det ble etter at gulvisolasjon + matte bak kom på plass:) Og en liten, men vesentlig teknisk manko på vacuumklokka til sperra bak er funnet. Og fikset. Har allerede prøvd traktorveien rett til fjells borti bakken
Any problems? NOPE!
Skal prøve å få fikset 1. gear i morgen. Må ned i revers-sperre-området for å få inn 1.
Ellers foreligger det diverse "små-snacks" som skal fikses. Orker ikke gå offentlig ut med det, men jeg kan si såpass at det blir TØFT
Skal prøve å få fikset 1. gear i morgen. Må ned i revers-sperre-området for å få inn 1.
Ellers foreligger det diverse "små-snacks" som skal fikses. Orker ikke gå offentlig ut med det, men jeg kan si såpass at det blir TØFT
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!