Hei lurer på om jeg skal kjøpe en t4,men trenger noen tips!
-
scooterboy
Takker for svar.. men den bråker når dener kld
Hei skulle ta en litt lengre test tur av bilen i dag. Startet den i morges da var det 6 minus grader. Den startet greit men mye motor lyd. Men etter en halv 20 minutter på veien så var den myk og fin igjen. Synes også at den er litt stiv og hard på små veier med litt humper osv... Mens på motor veien og riksveiene er den kjempe deilig. Er det sånn det er med disse bilene........ og derfor ingen ting og være bekymret for. Peugeoten min er liksom mye mykere...
Hilsen Kalle som er forelsket i en gammel t4 med litt rust her og der..
Hilsen Kalle som er forelsket i en gammel t4 med litt rust her og der..
Kalle fersk t4 eier kanskje
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Her ligger det tips til deg:
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=13268
Og til alle sammen som etterlyste slike tips, hvorfor ikke brukes det ikke når det ligger der?
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=13268
Og til alle sammen som etterlyste slike tips, hvorfor ikke brukes det ikke når det ligger der?
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Har du kjøpt deg bil ennå?
Hvis ikke kan du jo kikke på denne:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link
Hvis ikke kan du jo kikke på denne:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link
-
scooterboy
Ser ut til at det blir den jeg har prøvd...
Jeg tror jeg skal klare å prute den ned betydelig. og da går jeg for den jeg har hat til testing tror jeg. Ser at det er gjort litt enkle reperasjoner av rust på den på Finn og såpass kan jeg klare selv også tror jeg ... så får jeg håpe den holder noen år til.. Ellers takk for mange gode tips og råd!
-
scooterboy
Da ble det ny bil
Da er jeg blitt eier av en T4 1992 modell registrert i desember 92.
fikk prutet den ned i 12000. og bruker 8000 på reg reim.
Så er den ferdig med reg reim for 20000
Så får jeg vel jobba litt med rust i hjulbuer og litt ellers.
Takker igjen for mange innspill
fikk prutet den ned i 12000. og bruker 8000 på reg reim.
Så er den ferdig med reg reim for 20000
Så får jeg vel jobba litt med rust i hjulbuer og litt ellers.
Takker igjen for mange innspill
Om man sjekker litt rundt så kan man nesten halvere "Pakkeprisen" til Møller på tannremskifte.
Har min 2,5 tdi inne på regreimskifte idag (hos meget seriøst verksted)tannrem,spennruller ,vannpumpe, dieselpumperem
kr 6700
Når jeg kjøpte bilen la jeg merke til at regreim ble skiftet sist på 110.000
iflg. servicehefte
Da var reima så slakk, iflg tidl. eiger at motoren hadde tenningsfeil og startvansker. Så han oppsøkte da Møller på eget initativ.
Igjen!! Hipp Hipp hurra for Møllers serviceprogram
(Sjekket opp mot Møller database og det stemte)
Møller får ikke fikle mere med denne bilen, nei
99 TDI 2,5 aut
Har min 2,5 tdi inne på regreimskifte idag (hos meget seriøst verksted)tannrem,spennruller ,vannpumpe, dieselpumperem
kr 6700
Når jeg kjøpte bilen la jeg merke til at regreim ble skiftet sist på 110.000
iflg. servicehefte
Da var reima så slakk, iflg tidl. eiger at motoren hadde tenningsfeil og startvansker. Så han oppsøkte da Møller på eget initativ.
Igjen!! Hipp Hipp hurra for Møllers serviceprogram
(Sjekket opp mot Møller database og det stemte)
Møller får ikke fikle mere med denne bilen, nei
99 TDI 2,5 aut
-
baklys
- Car: T4 1993 2,5 bensin. T4 1999 2,5 TDI
- Phone: 95495209
Gratulerer med T4...???
Ser du har kjøpt deg en Caravelle nå. LYKKE TIL!!!.??
Da jeg ikke har passert det magiske midten av 30- tallet har jeg ikke hatt så mange biler, bare ca 50 stk... I dag kjører jeg en T4 caravelle 2,4 D, og jeg må bare si (skrive) at dette er den klart dårligste bilen jeg har hatt noen sinne. ( Okay, det er èn bil jeg har hatt som hadde dårligere kvalitet, en Skoda 120L, men det vil jeg ikke kalle bil)
Først vil jeg si HVORFOR jeg kjører en gammel T4:
-Jeg er et par meter lang, men får god plass i Caravellen.
-Selv om jeg har satt inn en ekstra seterad er det MASSE plass.
-Den går billig.
-Den kommer opp bratte bakker da den har forhjulstrekk.
-Den kostet ikke så mye
-Gode kjøreegenskaper (best i klassen)
-Da jeg har Webasto er den god og varm om vinteren.
MEN. JEG VIL FRARÅDE ALLE ANDRE TIL Å KJØPE DENNE BILEN HVIS DE IKKE ER LITT NEVENYTTIGE; IKKE KJØP EN GAMMEL T4!!!
Det som ikke er så bra er:
-Min bil, en 92 modell er laget for å holde i 5-6 år, og er derfor brukt opp!!
-Jeg måtte bytte clutsj, ikke for at den var utslitt, men fordi den datt ifra
hverandre, og det er HELT vanlig!!!
-Den ladet bare med 13,9 volt, for tynn ledning fra dynamoen.
-Kan ikke bytte pærer i div instrumenter, må ha nye brytere etc.
-Plutselig kom jeg meg ikke hjem, da drivakselboltene løsnet...
-Motorene lekker ofte vann pga tusen slangeklemmer etc.
-Tenning og lysbrytere må skiftes ofte.
-osv. osv...
Nei, dette er noe av det dårligste som er solgt her i landet i forhold til hva annet som kunne leveres, det er bare det at kjøreegenskaper, komfort og løsninger gjør at bilene alltid vil være populære. Sånn er de gode.
Min kone derimot kjører en Chevrolet Suburban 96 mod, bensin, og den bilen er så mange hakk over Caravellen i kvalitet som det går ann. På 5 år og 100 000 km har den kostet 1200 i servicedeler, og det er ikke en eneste rustblemme på karroseriet. I tilegg virker absolutt ALLT på bilen!!!
Problemet er jo at den bruker et par liter på mila sånn som hun kjører den, men kvaliteten er mange hakk over disse tyske brødbilene!!!
Jaja... godt å få ut litt fustrasjon... sikkert fordi seg kommer til å kjøpe en nyere T4 etterhvert... Hadde jo 2002 mod TDI en gang tidligere da, var vel ikke så værst...
-men anbefale en slik bil?? NEI NEI OG ATTER NEI!!!!-
Da jeg ikke har passert det magiske midten av 30- tallet har jeg ikke hatt så mange biler, bare ca 50 stk... I dag kjører jeg en T4 caravelle 2,4 D, og jeg må bare si (skrive) at dette er den klart dårligste bilen jeg har hatt noen sinne. ( Okay, det er èn bil jeg har hatt som hadde dårligere kvalitet, en Skoda 120L, men det vil jeg ikke kalle bil)
Først vil jeg si HVORFOR jeg kjører en gammel T4:
-Jeg er et par meter lang, men får god plass i Caravellen.
-Selv om jeg har satt inn en ekstra seterad er det MASSE plass.
-Den går billig.
-Den kommer opp bratte bakker da den har forhjulstrekk.
-Den kostet ikke så mye
-Gode kjøreegenskaper (best i klassen)
-Da jeg har Webasto er den god og varm om vinteren.
MEN. JEG VIL FRARÅDE ALLE ANDRE TIL Å KJØPE DENNE BILEN HVIS DE IKKE ER LITT NEVENYTTIGE; IKKE KJØP EN GAMMEL T4!!!
Det som ikke er så bra er:
-Min bil, en 92 modell er laget for å holde i 5-6 år, og er derfor brukt opp!!
-Jeg måtte bytte clutsj, ikke for at den var utslitt, men fordi den datt ifra
hverandre, og det er HELT vanlig!!!
-Den ladet bare med 13,9 volt, for tynn ledning fra dynamoen.
-Kan ikke bytte pærer i div instrumenter, må ha nye brytere etc.
-Plutselig kom jeg meg ikke hjem, da drivakselboltene løsnet...
-Motorene lekker ofte vann pga tusen slangeklemmer etc.
-Tenning og lysbrytere må skiftes ofte.
-osv. osv...
Nei, dette er noe av det dårligste som er solgt her i landet i forhold til hva annet som kunne leveres, det er bare det at kjøreegenskaper, komfort og løsninger gjør at bilene alltid vil være populære. Sånn er de gode.
Min kone derimot kjører en Chevrolet Suburban 96 mod, bensin, og den bilen er så mange hakk over Caravellen i kvalitet som det går ann. På 5 år og 100 000 km har den kostet 1200 i servicedeler, og det er ikke en eneste rustblemme på karroseriet. I tilegg virker absolutt ALLT på bilen!!!
Problemet er jo at den bruker et par liter på mila sånn som hun kjører den, men kvaliteten er mange hakk over disse tyske brødbilene!!!
Jaja... godt å få ut litt fustrasjon... sikkert fordi seg kommer til å kjøpe en nyere T4 etterhvert... Hadde jo 2002 mod TDI en gang tidligere da, var vel ikke så værst...
-men anbefale en slik bil?? NEI NEI OG ATTER NEI!!!!-
Baklys
-
chr18
- -

- Car: lang T4 93mod.
- Phone: 90142311
jeg har bare hatt tre biler til nå en nissan primera, en mitsubhisi colt, og nå en t4 91mod.( men foreldra mine har hatt en god del caraveller opp gjennom tidene, og de også har vært stor fornøyde ,med disse bilene) om du ser under tråden "t4 med mang små og store broblmer...." så ser du fort hva jeg har gjort med min.(alle disse problemene var der da jeg kjøpte bilen, så hviste hva jeg gikk til, sånn omtrent)
men til tross for alle disse problemene så vill jeg velge å anbefale disse bilene, trur jeg kjørte 100mil med sprekk i toppen og gåen toppakning, men bilen gikk like( i hvertfall nesten like) fint, og starta lett selv om det var kaldt ute, har på følelsen av at disse bilene starter samme søren,
"baklys" må ha vært ekstremt uheldig med sin bil, men han samenligner den jo med noe av det mest sikreste man kan kjøre også, og som koster en god del mer en disse bilene, så de burde jo også være mere driftsikre......
caravelle: enten ryker de tidlig, ellers går og går og går ja og går de( etter min families erfaring med disse bilene etter å hatt noen av de)
men til tross for alle disse problemene så vill jeg velge å anbefale disse bilene, trur jeg kjørte 100mil med sprekk i toppen og gåen toppakning, men bilen gikk like( i hvertfall nesten like) fint, og starta lett selv om det var kaldt ute, har på følelsen av at disse bilene starter samme søren,
"baklys" må ha vært ekstremt uheldig med sin bil, men han samenligner den jo med noe av det mest sikreste man kan kjøre også, og som koster en god del mer en disse bilene, så de burde jo også være mere driftsikre......
caravelle: enten ryker de tidlig, ellers går og går og går ja og går de( etter min families erfaring med disse bilene etter å hatt noen av de)
christian
Hva !, feil med T4'en?
Enten har "Baklys" kjøpt DEN bilen og da mener jeg ja; den eneste!
eller så mener han med T4, en Toyota med 4 hjul!!!
Jeg har hatt min T4, 92 mod i snart 3 år og jeg venter (og lurer) på om ikke jeg snart skal skifte noe eller reparere noe snart ??
Nå overdriver jeg jo litt , den fikk jo en oljeskvett av meg i fjor vår!!
Men når det gjelder de positive sidene som han mente T4'en hadde, ja så er hjertens enig. GOOOOD Bil
Jeg har hatt min T4, 92 mod i snart 3 år og jeg venter (og lurer) på om ikke jeg snart skal skifte noe eller reparere noe snart ??
Men når det gjelder de positive sidene som han mente T4'en hadde, ja så er hjertens enig. GOOOOD Bil
Jøran Solhoff & Siv Wangen
T4 2,4 gl-94 kort
T4 2,4GL -92 Lang
T3 1,9 -87 Halvpanel
T3 112i aut, -89 skrotes?
T3 CL 112i aut,-86 skrotes?
T4 2,4 gl-94 kort
T4 2,4GL -92 Lang
T3 1,9 -87 Halvpanel
T3 112i aut, -89 skrotes?
T3 CL 112i aut,-86 skrotes?
-
baklys
- Car: T4 1993 2,5 bensin. T4 1999 2,5 TDI
- Phone: 95495209
Re: Hva !, feil med T4'en?
Ja, har nok kjøpt DEN bilen jeg...Mi'doka wrote:Enten har "Baklys" kjøpt DEN bilen og da mener jeg ja; den eneste!eller så mener han med T4, en Toyota med 4 hjul!!!
Jeg har hatt min T4, 92 mod i snart 3 år og jeg venter (og lurer) på om ikke jeg snart skal skifte noe eller reparere noe snart ??![]()
-Men her om dagen var den god!! Kjøpte 8 m2 herregårdstein, og satt pallen rett baki med trucken! (delte bakdører)
Caravellen ble ganske lett på rattet, men myk og fin bak da... Sjekket vekta etterpå, 1080kg!!
Baklys