Automatkassetrøbbel ALLTID

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
chr18
-
-
Car: lang T4 93mod.
Phone: 90142311

Post by chr18 »

de som gjør dette hver dag må da også ha gjort det for første gang en eller gang? så skulle vell være mulig, men om det er til rådelig er noe annet
christian
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Sjekk prosjekttråden min. Der ser du litt om automat.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Re: Automatkassetrøbbel ALLTID

Post by VWegard »

SCar wrote: Er det realistisk mulig å gjøre en slik jobb selv? Tenker da på om man har alle delene man trenger å bytte og tegninger på hva som skal hvor osv. Kan jo eventuellt også ta bilder av de man demonterer.

Skjønner jo at det er krevende jobb, men kan ikke skjønne annet enn at det må være mulig å greie selv? Eller? Noen som har erfaringer?
Kassene er jo satt sammen av mennesker og kan da selvfølgelig repareres av mennesker. :wink:
Det hele avhenger selvfølgelig av hvor skrukyndig og nøye en er, og at en har nødvendige deler og verktøy. Du skal ikke se bort fra at du trenger ting du ikke har i verktøykassa.
Men du vil ikke kunne få rengjort converteren 100%, da denne krever såkalt "hot-flushing" for å få ut all dritt og spon, etc.
Automat-spesialistene som har utstyret i orden gjennomspyler kassa med 80 grader varm automatolje begge retninger over ei viss tid. Ellers vil en aldri få ut alt. Men converteren er jo noe en kan få kjøpt som byttedel eller billig fra alternative leverandører. :wink:
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
Wibii
Car: 2010 Caravelle T5

Post by Wibii »

Du er nok ikke den eneste som er fortvila over dårlig kundebehandling hos Møller. Møller Elverum har vært like "snille" med meg :) skjønner ikke at det er så forbanna vanskelig å innrømme at det er en feil på de kassene. skal si minst mulig, aller helst ingenting!!!

for min del har jeg klaga muntlig på girkassa mi til møller uten at dem har klart å fått skrevi det ned på loggen dem har. så når dagen kom da jeg faktisk måtte skifte kasse, men kommer jo absolutt ingen vei når dem ikke har skrevi det ned!

Nei, folkens være nøye med og få utskrift av alt man gjør på merkeverksted, overalt egentlig.

min har gått 142000 nå og jeg må bytte automatkasse for andre gang:) første gang før jeg fikk bilen.......og så nå. hatt den siden den var ny.

har kommet over ei kasse til 10tusen som visstnok er et år gammel.....er dette noe å satse på? er litt skeptisk selv, men er uaktuelt å betalte 65000 til møller for ei ny! akkurat det skaljeg love dekk!! å pga det er trygdebil....ja, dere skjønner sikkert tegninga da.
Vegard

2010 T5 Caravelle 2,0 TDI
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Møller Elverum fåt ikke skru på bilen min, de er Audifolk og ikke VW-folk.

mvh,
Yngve S
Post Reply