Det blir coach felger på til vintern, med største dim jeg får til de..
T3 Syncro: Prosjekt budget camper!
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Ja, har faktisk tenkt på å sandblåse og spraye felgene, noen som har kapsler liggende?
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
-
Syncroeier
- -

ah, så ikke siste melding*trøtt*
jeg tar nok en tur oppom en dag Espen!
jeg tar nok en tur oppom en dag Espen!
-
Syncroeier
- -

Jepp det var meg.. Jeg var der nede med en kamerat som skulle handle seg Mini Cooper 94modell.. Det ble handel, knalltøff bil!
Mulig jeg så litt desorientert ut, prøvde å finne ut hvor denne helv***s minien var(er jo ikke så stor vettu)
Mulig jeg så litt desorientert ut, prøvde å finne ut hvor denne helv***s minien var(er jo ikke så stor vettu)
-
Syncroeier
- -

Etter noen uker nå med Wastfalia taket er det bare positivt, jeg var jo litt spennt på om det holdt regnet ute skikkelig når det er nedfellt. etter vasking med høytrykk og regnskurer er duken knusktørr! bra system dette taket..
Det er jo bra siden jeg enda ikke har fått meg til å impregnere duken, hva bør jeg bruke? hvor har de det?
Har også fått den gamle benken ut av campingvogna, og driver og snekrer og styrer for å få gass systemet på plass, og fungerende vask. Alt skal inn i samme benk så den blir lett å ta ut når den ikke brukes..
Espen: det er litt hektisk her nå, men skal prøve å få rotet meg oppom i løpet av uka og hente de kapselene, så ikke kast de!
Det er jo bra siden jeg enda ikke har fått meg til å impregnere duken, hva bør jeg bruke? hvor har de det?
Har også fått den gamle benken ut av campingvogna, og driver og snekrer og styrer for å få gass systemet på plass, og fungerende vask. Alt skal inn i samme benk så den blir lett å ta ut når den ikke brukes..
Espen: det er litt hektisk her nå, men skal prøve å få rotet meg oppom i løpet av uka og hente de kapselene, så ikke kast de!
-
Syncroeier
- -

Bilder igjen.. tatt med gammel telefon desverre, har ikke hatt tilgang på digitalkamera..

feste for baksetet er 2 kraftige låser, denne plasseringen ga også en litt bedre vinkel på ryggen i forhold til orginalt

feste for baksetet er 2 kraftige låser, denne plasseringen ga også en litt bedre vinkel på ryggen i forhold til orginalt

Last edited by Syncroeier on 19 Jul 2025, 00:42, edited 1 time in total.
Så hvordan går det med "budget-camperen"? Er litt spent på hva du har gjort inni, eller om du i det hele tatt har rukket det. Selv brukte jeg 2 intense uker og bygde om hele bilen til camping + sandblåsing, lakkering samt noe sveising og annen rep. Ble ferietur på meg ihvertfall, og det var jo digg med egen camper for første gang da!
Får meg et digitalt kamera i morgen regner jeg med, kan ta noen bilder evt da. Kommer du til Rettvik foressten?
Får meg et digitalt kamera i morgen regner jeg med, kan ta noen bilder evt da. Kommer du til Rettvik foressten?
-
Syncroeier
- -

Hoi, nei her skjer det lite for tiden! har bare brukt bilen i sommer jeg..
Westfalia taket var en god investering det er helt sikkert! Har du montert Westie tak du og?
Ellers er benken med komfyr og vask snart ferdig, må bare legge opp gass rørene.. Har alt jeg trenger for å bygge ferdig senga inni bilen også, har bare ikke hatt ork til å gjøre det! Blir nok litt jobbing uti neste måned tenker jeg..
Rettvik sier du? når og hva? er ikke helt oppdatert, skjer mye her for tiden!
Håper du har tatt bilder av forvandlingen av bilen da, morro å ha senere!
Ellers er benken med komfyr og vask snart ferdig, må bare legge opp gass rørene.. Har alt jeg trenger for å bygge ferdig senga inni bilen også, har bare ikke hatt ork til å gjøre det! Blir nok litt jobbing uti neste måned tenker jeg..
Rettvik sier du? når og hva? er ikke helt oppdatert, skjer mye her for tiden!
Håper du har tatt bilder av forvandlingen av bilen da, morro å ha senere!
Rettvik var stedet "bussfest" var på i Sverige, skandinavias busstreff på en måte.
http://www.typ2-klubben.com/bussfest/default.asp#
Kom meg ikke dit selv, etter jeg kom hjem fra Roskilde med bilen, så ble det full oppussing her hjemme..... var ikke klar over hvor langt jeg lå etter, for jeg skal flytte nå om ei uke til Trondheim. Kom inn på ntnu, så da får jeg leie ut kåken her hjemme, og da trengs det oppussing.
Nei, jeg fikk heller ikke tatt noen bilder under arbeidet med bilen.. . hadde ikke digital kamera da, men kan jo ta noen nå da. Det tekniske er ikke helt som det burde vært, det fungerer, men det ble noen primitive løsninger her og der som nok må rettes på. Hevetak har jeg ikke hatt sjangs til å kunne få montert, så jeg har lagt det på is til neste sommer, må skaffe meg en garasje i trondheim først.
Men første uka i trondheim må jeg faktisk bo i bilen, så nå er den jammen god å ha! Så da er det bra å ha kokemuligheter, vann, avløp, tv, og bra belysning.
http://www.typ2-klubben.com/bussfest/default.asp#
Kom meg ikke dit selv, etter jeg kom hjem fra Roskilde med bilen, så ble det full oppussing her hjemme..... var ikke klar over hvor langt jeg lå etter, for jeg skal flytte nå om ei uke til Trondheim. Kom inn på ntnu, så da får jeg leie ut kåken her hjemme, og da trengs det oppussing.
Nei, jeg fikk heller ikke tatt noen bilder under arbeidet med bilen.. . hadde ikke digital kamera da, men kan jo ta noen nå da. Det tekniske er ikke helt som det burde vært, det fungerer, men det ble noen primitive løsninger her og der som nok må rettes på. Hevetak har jeg ikke hatt sjangs til å kunne få montert, så jeg har lagt det på is til neste sommer, må skaffe meg en garasje i trondheim først.
Men første uka i trondheim må jeg faktisk bo i bilen, så nå er den jammen god å ha! Så da er det bra å ha kokemuligheter, vann, avløp, tv, og bra belysning.
-
Syncroeier
- -

På forespørsel har jeg tatt detaljbilder av baksetet, dette har jeg altså flyttet bakover, hengslet i bunn, og kappet av buen på så det kan legges ned.
Slik har jeg ordnet øvre innfesting:

Jeg har her flyttet festepunktet i forhold til orginal, så vinkelen på ryggen ikke er så bratt.. mer behagelig..
Ellers har det skjedd fint lite desverre, pga mangel på tid og penger.. det blir muligens litt oppdatering i vinter!
Slik har jeg ordnet øvre innfesting:

Jeg har her flyttet festepunktet i forhold til orginal, så vinkelen på ryggen ikke er så bratt.. mer behagelig..
Ellers har det skjedd fint lite desverre, pga mangel på tid og penger.. det blir muligens litt oppdatering i vinter!
Last edited by Syncroeier on 19 Jul 2025, 00:43, edited 1 time in total.
-
Syncroeier
- -

Liten oppgradering, fjernlys til en verdi av 260kr!

Synes godt og ser godt, loddet likegodt inn parklyspærer i alle sammen også.. ble jo litt harry, men praktisk og!
Skal etterhvert lage en bøyle over alle sammen, og grovmasket netting skal sveises mellom bøylen og fangern.. spent på hvordan det vil se ut..

Skal etterhvert lage en bøyle over alle sammen, og grovmasket netting skal sveises mellom bøylen og fangern.. spent på hvordan det vil se ut..
Last edited by Syncroeier on 19 Jul 2025, 00:44, edited 1 time in total.
-
Syncroeier
- -

tror det er 90 ja, og lampene trekker vel oppunder 30A, så har litt igjen.. 
-
Syncroeier
- -

Ble litt endring i felgplaner i dag, fikk ett sett passat stålfelger, og godt tilbud på BF Goodbidge T\A 215\75\15..
få på bøyla over lysene foran nå så blir det macho..
få på bøyla over lysene foran nå så blir det macho..
-
Syncroeier
- -

Her om dagen oppdaget jeg et sveiseverksted på skolen her, og har nå begynnt å modellere opp noen biter til caravellen.. i første omgang blir det nye støtfangerhjørner i platestål, etterhvert kommer takstativ og stige til baggasjeluka.. Har også tegning på en dashbordvariant jeg vurderer å sette inn(laget i 15mm sponplate)..
Har tegnet og modellert litt, bilder her..
Hjulene er nå bestillt, og felgsenterene skal dreies opp til uka!
Edit: Hva tror dere forresten om holdet i Westfaliataket? Har sett folk som har skrudd fast takstativ i glassfibertaket, er dette solid nok til det tro? vil det kunne bli for tungt på hengsler å løfte det med et takstativ på?
Har tegnet og modellert litt, bilder her..
Hjulene er nå bestillt, og felgsenterene skal dreies opp til uka!
Edit: Hva tror dere forresten om holdet i Westfaliataket? Har sett folk som har skrudd fast takstativ i glassfibertaket, er dette solid nok til det tro? vil det kunne bli for tungt på hengsler å løfte det med et takstativ på?
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
caravellekjell
-
Syncroeier
- -

har nå fått dekkene, det er altså et REINT Helv*** å få disse på felgene! rett å slett å få luft i de.. har ett dekk igjen, og når jeg får spacere kommer de på bilen! tror det blir tøft!

Last edited by Syncroeier on 19 Jul 2025, 00:46, edited 1 time in total.
-
Syncroeier
- -

Da var endelig hjula på!
Hittil er det bare positive erfaringer, det biter veldig godt på snø og is faktisk, nesten for godt!(får jo nesten ikke rompa ut!)
litt mer støy er det, men ikke voldsomt mye..
EDIT: etter mer testing ser jeg at dette er jo dimensjonen denne bilen egentlig skal ha! opplevde rett og slett mindre støy i motorveifart enn før på grunn av lavere turtall, og speedoen er mye mer nøyaktig enn før.. Motoren har litt mer å stri med, men er fortsatt sterk nok..
går ikke tilbake til 14" hvis jeg ikke må nei!
Fremtidige planer med bilen nå er takrack, stige på bakluka, støtfangerhjørner og bøyle over lyktene foran.. alt ligger ferdig modellert med tegninger på PCn, og skal lages i løpet av våren.. Vurderer også å rullemale den mørk grønn isteden for blå.. time will show!
ser bedre ut gjør det også!

Hittil er det bare positive erfaringer, det biter veldig godt på snø og is faktisk, nesten for godt!(får jo nesten ikke rompa ut!)
litt mer støy er det, men ikke voldsomt mye..
EDIT: etter mer testing ser jeg at dette er jo dimensjonen denne bilen egentlig skal ha! opplevde rett og slett mindre støy i motorveifart enn før på grunn av lavere turtall, og speedoen er mye mer nøyaktig enn før.. Motoren har litt mer å stri med, men er fortsatt sterk nok..
går ikke tilbake til 14" hvis jeg ikke må nei!
Fremtidige planer med bilen nå er takrack, stige på bakluka, støtfangerhjørner og bøyle over lyktene foran.. alt ligger ferdig modellert med tegninger på PCn, og skal lages i løpet av våren.. Vurderer også å rullemale den mørk grønn isteden for blå.. time will show!
ser bedre ut gjør det også!

Last edited by Syncroeier on 17 Sep 2022, 23:55, edited 1 time in total.
-
Syncroeier
- -

praktisk med syncro, skulle parkere ved garasjen på min vannte plass, men der sto det en snøfonn.. ikkeno problem!

Last edited by Syncroeier on 17 Sep 2022, 23:56, edited 1 time in total.