Utvendig oppbevaringsrom

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Re: Utvendig oppbevaringsrom

Post by ducce999s »

OddN wrote:
Needforspace wrote:Trodde du hadde eliminert den muligheten tidlig i tråden jeg. Men ok, jeg har litt høytak nettopp for å kunne ha litt oppå der og det går helt fint. MBM rails funker knall.
Var vel helst jerrykanner og reservehjul jeg ikke ville ha på taket. Solcellepanel regner jeg med at det blir etter hvert.

Og egentlig sitter jeg vel å moter meg opp til å bore hull til Passat-railsen.
Bare husk å sveise forsterkningsplater på innsiden, slik at de tåler litt last.

Gjør en NIKE, Just do it :)
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

OddN wrote:
CARASYN87 wrote:Søk på TVAN.au så har du den ultimative campinghengeren til offroadkjøring.
Nå har dem den femte generasjonen til salgs.
Jeg var nære på å kjøpe meg en brukt en i Australia.
Men prisen var da avskrekkende.Da kan du heller pimpe din Syncro til det ugjenkjennelige...hehe.
Ja, det var absolutt en kjekk sak. Men dette teltopplegget får meg til å tenke på gamle combicamper:

Image

Her er alternativet :)

https://www.welt.de/motor/modelle/artic ... erden.html

Image
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Ref takstativ og takboks, så er det vel slik at disse britene som selger T3-turtjafs (Campervanculture.com) har mer enn sine kilo på vippetaket sitt.

T4-serien har typegodkjenning på facelift på 50kg last oppå taket. Det innebærer at om man tar en av Thule sine lette takbokser så er egenvekta på den 18kg og da kan man i det minste ha no dyner og (tørr) pressenning til å ha under fortelt samt soveposer, liggeunderlag etc oppi der. Alternativt gå for en skiboks og hiv opp kajakken på den siden skiboksen ikke står på.

(Det nevnt, så er f.eks TOPRAIL-skinna mi sertifisert til å bære 100 kg om det monteres ei til på motsatt side.. Litt mer enn T4 hardtop har i vognkortene her til lands)

Alt går an.

Hva solcellepanel og takboks angår så er det vel fremdeles slik at man da bare finner en takboks med så flatt/plant tak som mulig og monterer solcellepanelet oppå der ? Så slipper en skygge for cellene i panelet.
Og med slike skap som er avbilda i denna tråden henviser jeg til samme person som skal plukke ut takboks for å modde på solcellepanel - det samme gjøres vel da på skapdøra som skal være på bilsiden ? Er et areal man kan fint dekke med et lite panel.
OddN
-
-

Post by OddN »

Rudeboy wrote:Ref takstativ og takboks, så er det vel slik at disse britene som selger T3-turtjafs (Campervanculture.com) har mer enn sine kilo på vippetaket sitt.

T4-serien har typegodkjenning på facelift på 50kg last oppå taket. Det innebærer at om man tar en av Thule sine lette takbokser så er egenvekta på den 18kg og da kan man i det minste ha no dyner og (tørr) pressenning til å ha under fortelt samt soveposer, liggeunderlag etc oppi der. Alternativt gå for en skiboks og hiv opp kajakken på den siden skiboksen ikke står på.

(Det nevnt, så er f.eks TOPRAIL-skinna mi sertifisert til å bære 100 kg om det monteres ei til på motsatt side.. Litt mer enn T4 hardtop har i vognkortene her til lands)

Alt går an.

Hva solcellepanel og takboks angår så er det vel fremdeles slik at man da bare finner en takboks med så flatt/plant tak som mulig og monterer solcellepanelet oppå der ? Så slipper en skygge for cellene i panelet.
Og med slike skap som er avbilda i denna tråden henviser jeg til samme person som skal plukke ut takboks for å modde på solcellepanel - det samme gjøres vel da på skapdøra som skal være på bilsiden ? Er et areal man kan fint dekke med et lite panel.
God ide med å montere solcellepanelene oppå takboksen. Da kan man jo til og med åpne boksen for å vinkle panelene mot sola sånn at man maksimerer virkningsgraden. Alle monner drar. Og nå finnes det jo også fleksible paneler som kan limes rett på boksen.

Må ut og måle litt på den boksen jeg har... Men kabelen fra panelet blir lang. Først fremover fra panelet til forkant av takboksen, så bakover til bakkant en av hevetaket . Og så inn i bilen på en dertil egnet plass, kanskje gjennom luftegitteret i d-stolpen. Så til slutt frem til regulatoren et eller annet sted i nærheten av fritidsbatteriet under setet.
Post Reply