VW T3 Joker 1983
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Re: VW T3 Joker 1983 (martins prosjekt nr.1)
Når jeg hadde TDI i min doka, var det varmeste jeg klarte å oppnå i ekspansjonstanken, 70 Grader ved 6 grader ute, kjørte da med radiatoren dekket med papp.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
martins.macs
- -

- Car: VW T3 1.9TDI Westfalia 83
- Phone: 97071638
Takk. Det du ser i bildet er to-komponent epoxysparkel. Først brukte jeg 3M plastlim og sparkel over. Forhåpentligvis holder det en stund..VonZu wrote:Veldig kjekk tråd, og mye godt arbeid!
Hva slags grå masse brukte du for å reparere speilet?
Takk. Jeg er ganske fornøyd med varmefordelingen nå. Jeg får masse varme framme på begge sider - sjåfør og passasjerside og det blåser godt ut i bakdelen også. Spesielt hvis jeg lukker ventilene framme. Men som sagt så vil jeg montere en sånn Y-Stykke med wirestyring som skal gi mulighet til å dele luft og blåse rett til vinduene.Bugman wrote:Kjempebra arbeid du gjør her, Martins!
Og smart å lede varmen inn slik!
Jeg var litt redd at det skal bli mye støy og bråk fra Eberen men det er ikke så ille faktisk. Det er mye mer bråk ute enn inne.
Ja, det stemmer, det finnes ingen hull i dørpanelet på en så tidlig modell (83) Men jeg var også ganske sikker på at jeg ikke vil ha knappen montert inn i døra. Jeg har ikke noe god grunn til det, men jeg liker ikke knapper i dører. Dørene blir jo ofte åpent i allslags vær, kanskje får litt regn på seg. Litt upraktisk, synes jeg. Og nå er det en del knapper som jeg har fått i bilen så jeg har veldig lyst å samle de alle på ett sted.OddN wrote:Litt usikker på om hullet du snakker om er der på så tidlige dørtrekk... Elspeil kom vel ikke før ca 86.ducce999s wrote:El speil knappene har du hull i dørpanelet for, se på baksiden av panelet
Ja, det er veldig upraktisk, men det er bare en midlertidig løsning. Som sagt så det har blitt en del nye knapper og jeg vil samle de på ett sted. Det er ikke nok plass på selve dashbordet (den svarte med alle instrumentene) og jeg vil ikke lage noe hull i panelet heller. Ren T3 panel er det fineste som finnes...Rudeboy wrote:Høres upraktisk ut med styringa til Eberen bak girspaken, ville det ikke vært naturlig å hatt denne foran girspaken - f.eks på dashen ?
Så jeg tenker noe i den rettingen (se bilde under) men ikke så stort og voldsomt. En light versjon som gir plass til knappene.

Illustrasjonsbildet fra: http://volksweb.relitech.com/helmut/VR6 ... shboar.jpg
Nei, men det kunne være kanskje en ide. Men jeg fortsatt håper å finne en termostat som kunne kanskje fungere. Det er jo flere som har sagt at de for god arbeidstemperatur på disse motorene så det er sikker å finne den rette termostaten..subwoofer wrote:Har du tenkt på å isolere slangene fra motoren fram til varmeapparatene? Siden du ikke får opp tempen uansett termostat må det bety at du mister for mye varme gjennom slanger og rør. Hjelper det hvis du stenger ventilen på begge apparatene, får du arbeidstemperatur da?
Ja, det er noe lignende jeg har også. Jeg får opp temperaturen hvis det blir hardt kjøring i lange oppoverbakker. Da blir motoren varm men når det flater ut så faller temperaturen igjen.Tur-Bo wrote:Når jeg hadde TDI i min doka, var det varmeste jeg klarte å oppnå i ekspansjonstanken, 70 Grader ved 6 grader ute, kjørte da med radiatoren dekket med papp.
Martins
VW T3 Westfalia 1.9TDI ///on storage///
VW T3 Coach + EJ22 ///under construction///
-
martins.macs
- -

Hohoo.. en hyggelig regning fra Toll - årsavgift!

Jeg hadde glemt at bilen blir jo veteran nå fra 2013 og at årsavgiften derfor reduseres til 415kr.
Veteran? Garasjeopphold om vinteren og pene søndagsturer kun på soldager? Neh.. en nesten sprek 30 åring i sin beste alder må kjøres. Ihvertfall til veisalt og rust har spist den opp.

Var på EU-kontroll i går. Det gikk nesten bra men fikk to poeng for bremserør bak. I all hysteriet om å få fikset understellet framme, glemte jeg sjekke bakdelen.. Da blir det en liten etterkontroll.

Jeg hadde glemt at bilen blir jo veteran nå fra 2013 og at årsavgiften derfor reduseres til 415kr.
Veteran? Garasjeopphold om vinteren og pene søndagsturer kun på soldager? Neh.. en nesten sprek 30 åring i sin beste alder må kjøres. Ihvertfall til veisalt og rust har spist den opp.

Var på EU-kontroll i går. Det gikk nesten bra men fikk to poeng for bremserør bak. I all hysteriet om å få fikset understellet framme, glemte jeg sjekke bakdelen.. Da blir det en liten etterkontroll.
Martins
-
martins.macs
- -

martins.macs wrote: Var på EU-kontroll i går. Det gikk nesten bra men fikk to poeng for bremserør bak. I all hysteriet om å få fikset understellet framme, glemte jeg sjekke bakdelen.. Da blir det en liten etterkontroll.

Fikk tak i to nye bremserør og skulle bytte de i dag men fikk en liten overraskelse. Bremserør på høyresiden var rusten og måtte byttes men bremserør på venstreside var nesten helt ny! Til og med prislappen var på og ingen tegn til rust. Men i kontrollseddelen står det at begge må byttes..
Hmm.. litt useriøst EU-kontroll?
Martins
VW T3 Joker 1983
Har du sett på de indre rørene? Tror de er mer utsatt, det var et av de som sprakk på Kengu.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
-
martins.macs
- -

Re: VW T3 Joker 1983
Ja, de ser greie ut men det hadde ikke skadet med å byttet ut med nye. Jeg tror jeg skal skifte de i sommer uansett. Men han som tok kontrollen var veldig tydelig på at det var snakk kun om de to helt bakerst.subwoofer wrote:Har du sett på de indre rørene? Tror de er mer utsatt, det var et av de som sprakk på Kengu.
Skal ta en tur til verkstedet på mandag og se om jeg har misforstått eller har de ikke sjekket begge sider.
Martins
-
martins.macs
- -

Bingo - nytt innbruddsforsøk igjen! Denne gangen har de ikke klart å få opp døren, kun ødelegge lister rundt vinduet. Det her er sjette gang og ikke den siste, tror jeg. Det er noen der ute som virkelig har bestemt seg for å prøvekjøre bilen min.
Og alt dette til tross for at jeg har godt synlig blinkende alarmlampe + klistrelapper som sier at bilen har alarm, er video overvåket og eid av en lite hyggelig østeuroper med kriminell bakgrunn. Men næh... de blir ikke skremt.
Jeg tror jeg skal snart leie inn "The BIG BO" gjengen for å skape litt orden i bydelen min.

Fotoillustrasjon fra: www.behance.net
Og alt dette til tross for at jeg har godt synlig blinkende alarmlampe + klistrelapper som sier at bilen har alarm, er video overvåket og eid av en lite hyggelig østeuroper med kriminell bakgrunn. Men næh... de blir ikke skremt.
Jeg tror jeg skal snart leie inn "The BIG BO" gjengen for å skape litt orden i bydelen min.

Fotoillustrasjon fra: www.behance.net
Martins
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
Må snart få montert "vilt kamera" med bevegelse sensor og overføring til hjemme pc. Hadde 5 innbrudd i en bil når fruen jobbet i Drammen. Bare 1 gang, ble noe borte. Veldig irriterende å bytte vinduer/lister hele tiden
2010 mod Caddy Maxi 1.9 TDI
1989 mod T3 Caravelle 2,1 DJ syncro m/sperre foran og bak
+1
Blir aldri ferdig
1989 mod T3 Caravelle 2,1 DJ syncro m/sperre foran og bak
+1
Blir aldri ferdig
-
Bugman
- -

- Car: DJ, JX 2wd og Syncro
- Phone: 911 to-seks 8-ni-5
+1!!jostein wrote:Må snart få montert "vilt kamera" med bevegelse sensor og overføring til hjemme pc. Hadde 5 innbrudd i en bil når fruen jobbet i Drammen. Bare 1 gang, ble noe borte. Veldig irriterende å bytte vinduer/lister hele tiden
Og så ei fjernstyrt sirene som du fyrer av når du ser at de begynner å pille på bilen din!
Såpass mange dB, at de får så vondt i øra at de glemmer bilen din for all fremtid!!
Og Politiet kan fremdeles ikke hjelpe?
Si meg....Er disse "bandittene" vernet, altså har de meget mangelfullt utviklede sjelsevner, slik at de ikke er strafferetslig tilregnelige?
Min Bluestar hadde vel hjemmeadresse Nesttun, og der hadde noen slike puddinger "gnudd" i stykker ytre del av låsesylindrene på passasjersidens dør og skyvedør. Virket ikke som gjerningspersonen(e) var helt rett på tenningen for å si det slik!
Er jo som f.. at du skal plages med dette gjentatte ganger!
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
-
Buss Marius
- -

- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
Enhver ektefødt bergenser som gjør noe mot en ikke-bergenser er en hellt i bergenspolitiets øyne. De kommer derfor ikke til å løfte en finger for å ta kjelteringene. Klarer man selv å pågripe synderen så får de redusert straff forde det er mot utlendinger, i ordet "utlending" regnes spesielt østlendinger inn og det gies ekstra strafferabatt vis det var mot noen fra Oslo eller de aller nærmestliggende kommuner. Skulle det komme til et basketak under pågripelsen, så vil østlendingen få 10.000,- i bot da dette er minstesats for ordensforstyrrelse, mens bergenseren som så ærefult startet det hele får halvparten, og en beklagelse fra politiet, som i tilegg vil prøve å holde hans navn hemlig av frykt for regress.Bugman wrote: Og Politiet kan fremdeles ikke hjelpe?
Si meg....Er disse "bandittene" vernet, altså har de meget mangelfullt utviklede sjelsevner, slik at de ikke er strafferetslig tilregnelige?![]()
Min Bluestar hadde vel hjemmeadresse Nesttun, og der hadde noen slike puddinger "gnudd" i stykker ytre del av låsesylindrene på passasjersidens dør og skyvedør. Virket ikke som gjerningspersonen(e) var helt rett på tenningen for å si det slik!![]()
Bergenspolitiets motto: Det er ikke Norge, det er bergen.
P.S. skjedde innbruddet lørdag kveld? da var det den mest inteligente politimann i bergen som passet på sentrum, en aspirant, mens resten av det hjernedøde korps var å passet på meg ved stadion
-
martins.macs
- -

Jeg tror jeg skal sattse på denne her...pauliusT3 wrote:next upgradehttp://www.ebay.co.uk/itm/HD-bracket-va ... 3ccfc85dd2

Ja, det er veldig irriterende. Det er jo nesten ingenting å stjele men allikevel må de bryte inn. Og de som klarer å få start på bilen og stikker av, de har jo ikke tenkt å selge bilen eller bruke den som delebil. Det er kun for moro, bare kjøre litt og forlate bilen. Og det verste er jo at man får ikke noe igjen fra forsikkringen fordi skadene er ikke så store, kanskje 3-4000kr, og det blir jo dekket av egenandel.jostein wrote:Må snart få montert "vilt kamera" med bevegelse sensor og overføring til hjemme pc. Hadde 5 innbrudd i en bil når fruen jobbet i Drammen. Bare 1 gang, ble noe borte. Veldig irriterende å bytte vinduer/lister hele tiden
Bugman wrote: Og så ei fjernstyrt sirene som du fyrer av når du ser at de begynner å pille på bilen din!
Såpass mange dB, at de får så vondt i øra at de glemmer bilen din for all fremtid!!![]()
Og Politiet kan fremdeles ikke hjelpe?
Si meg....Er disse "bandittene" vernet, altså har de meget mangelfullt utviklede sjelsevner, slik at de ikke er strafferetslig tilregnelige?![]()
Min Bluestar hadde vel hjemmeadresse Nesttun, og der hadde noen slike puddinger "gnudd" i stykker ytre del av låsesylindrene på passasjersidens dør og skyvedør. Virket ikke som gjerningspersonen(e) var helt rett på tenningen for å si det slik!![]()
Jeg har tenkt tanken om kamera men jeg tviler på om det kommer å hjelpe så mye. Jeg vet jo ikke når de kommer og selv om jeg får de på film så hjelper det lite. Polisen kommer ikke å gjøre noenting og jeg kan jo ikke begynne å arastere folk i gater.
Når det gjelder sirener o.l. så er ikke det så enkelt heller, spesielt i byen. Det er greit hvis sirene går når jeg er hjemme, men hva skjer hvis jeg er langt vekke? Nettop i siste helgen hadde vi en MB stående i gaten. Jeg vet ikke hva som hadde skjedd men alarmen gikk rundt kl 12 om kvelden og sirenen hylte hele natta... Det var mange sinte naboer (innkludert meg).
Men jeg føler nå at jeg har klart å få til et sikkerhetssystem som er tygg nok. Jeg kan ikke stoppe de som har tenkt å prøve å bryte seg inn men de kommer ikke lenger enn vinduslister
Det er titalls mennesker som får lov å kjøpe/selge dop og dope seg midt i byen uten at politi gjør som mye med det så innbrudd i biler er jo bare en bagatell...Buss Marius wrote: Enhver ektefødt bergenser som gjør noe mot en ikke-bergenser er en hellt i bergenspolitiets øyne. De kommer derfor ikke til å løfte en finger for å ta kjelteringene. Klarer man selv å pågripe synderen så får de redusert straff forde det er mot utlendinger, i ordet "utlending" regnes spesielt østlendinger inn og det gies ekstra strafferabatt vis det var mot noen fra Oslo eller de aller nærmestliggende kommuner. Skulle det komme til et basketak under pågripelsen, så vil østlendingen få 10.000,- i bot da dette er minstesats for ordensforstyrrelse, mens bergenseren som så ærefult startet det hele får halvparten, og en beklagelse fra politiet, som i tilegg vil prøve å holde hans navn hemlig av frykt for regress.
Bergenspolitiets motto: Det er ikke Norge, det er bergen.
P.S. skjedde innbruddet lørdag kveld? da var det den mest inteligente politimann i bergen som passet på sentrum, en aspirant, mens resten av det hjernedøde korps var å passet på meg ved stadion
Martins
-
martins.macs
- -

Du hadde rettsubwoofer wrote:Har du sett på de indre rørene? Tror de er mer utsatt, det var et av de som sprakk på Kengu.
Martins
VW T3 Joker 1983
Fortvil ikke. Kobbernikkelrør og dobbeltkoningsverktøy fra Ikketema virker helt fint. På 2WD er tilogmed T-stykket over girkassa bortimot tilgjengelig. På Kengu la jeg nytt helt fram til reduksjonsventilen over framakselen, på Syncro må du ned med kassa hvis du skal skifte bare de indre rørene...
Joachim
-
martins.macs
- -

Jeg fikk skiftet rørene på verkstedet i dag..subwoofer wrote:Fortvil ikke. Kobbernikkelrør og dobbeltkoningsverktøy fra Ikketema virker helt fint. På 2WD er tilogmed T-stykket over girkassa bortimot tilgjengelig. På Kengu la jeg nytt helt fram til reduksjonsventilen over framakselen, på Syncro må du ned med kassa hvis du skal skifte bare de indre rørene...
Martins
VW T3 Joker 1983
Juksepave!

Joachim
-
martins.macs
- -

Pfff.. har ikke tid til sånt, jeg må forbrede meg mentalt til kommende sommer! :psubwoofer wrote:Juksepave!

Martins
-
martins.macs
- -

Det ser ut sånn at noe virkelig hater meg. Nå var det speilet som hadde provosert noen til å gå i frontalangrep.

Martins
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Flytt i fra den helvetes byen!
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
-
Caravelle nord
- -

- Car: T3 1.6 TD,90,T3 1.6 TD,86 og T3 1.6 D,83(hugges)
- Phone: 97100033
Du ska få et speil gratis av mæ,om du betale frakta sjøl? Men det e ikke el speil..om det har no å si?
Stig
http://pulversjaktblogg.blogspot.com/
1990 T3 1.6 TD Westfalia California Hig-Top.
1986 T3 1.6 TD.
1983 T3 1.6 D.
1960 Tempo Taifun 175.
1983 T3 1.6 D.
1960 Tempo Taifun 175.

Nei! Nå er det en prinsippsak. Jeg skal ble her og skal fortsette å irritere biltyver og vandaler til de blir lei av å stjele og ødelegge.narle wrote:Flytt i fra den helvetes byen!
Takk for det, men jeg må nok ha el-speilglass, men det er ikke vanskelig å få tak i de så det skal gå greit. Men jeg ser at jeg mangler den ene festeringen som holder speilet på plass.. og det kan bli et problemCaravelle nord wrote:Du ska få et speil gratis av mæ,om du betale frakta sjøl? Men det e ikke el speil..om det har no å si?
Martins
-
Bugman
- -

Dette er litt, stygt, Martins...
MEN du kunne ikke tømme bilen for verdier, samtidig som du gjorde den aldri så lite immobil, slik at de ikke stikker av med den?!
Så levner du ei kanne med metanol i bilen...
Så ber du litt til de rette makter! (I blinde får de vel ikke gjort så mye ugagn!
Fra spøk til revolver!
Ta bilder, og lever anmeldelse hver bidige gang! Så kan det jo hende at Politiet finner det enklere å bure noen istedenfor å hele tiden måtte behandle anmeldelsen?
En liten Fredags/Lørdags i BT?
Eller i TV2? Der du forteller hvordan du har bygget opp en gammel bil fra Mosjøen for fine turer på kontinentet, ispedd litt feriebilder.
Så skyter du inn at du ofte har måttet bygge opp bilen, gang på gang, fordi noen i Bergen ikke vet forskjell på mitt og ditt?!
Samt hvor mye (LES: lite) Politiet i Bergen har gjort for å hjelpe, men at du aldri kommer til å gi opp.
Bare en tanke!
Uansett, så har du min medfølelse!
MEN du kunne ikke tømme bilen for verdier, samtidig som du gjorde den aldri så lite immobil, slik at de ikke stikker av med den?!
Så levner du ei kanne med metanol i bilen...
Så ber du litt til de rette makter! (I blinde får de vel ikke gjort så mye ugagn!
Fra spøk til revolver!
Ta bilder, og lever anmeldelse hver bidige gang! Så kan det jo hende at Politiet finner det enklere å bure noen istedenfor å hele tiden måtte behandle anmeldelsen?
En liten Fredags/Lørdags i BT?
Eller i TV2? Der du forteller hvordan du har bygget opp en gammel bil fra Mosjøen for fine turer på kontinentet, ispedd litt feriebilder.
Så skyter du inn at du ofte har måttet bygge opp bilen, gang på gang, fordi noen i Bergen ikke vet forskjell på mitt og ditt?!
Samt hvor mye (LES: lite) Politiet i Bergen har gjort for å hjelpe, men at du aldri kommer til å gi opp.
Bare en tanke!
Roar Nyrud
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
-
martins.macs
- -

Hehe... guess what happened last night... (natt til fredag)
Et nytt forsøk på å komme i bilen. Denne gangen klarte de å få opp døren men så gikk alarmen og skremte dem vekk
Ok, litt mer bil relaterte ting. Etter fjorårets rabalder ble begge Carat-rammene ødelagt. Ikke akkurat den mest vitale delen i bilen så det var ikke første prioritet å få de fikset. Men så ble jeg inspirert av Alf Torp sin plastsveising og tenkte - hmm dette ser jo gøy ut. Så jeg prøvde å redde mine Carat-rammer.
Den ene var ganske ok, mens den andre manglet en stor bit.

Nesten ferdig, bare grunning og lakkering gjenstår. Ble ikke så verst.

Så fikk jeg en liten pakke fra Kina - en digitalklokke som har nesten samme dimensjoner som vw sin originale klokken. Kanskje blir det noe, skal prøve i morgen.

Et nytt forsøk på å komme i bilen. Denne gangen klarte de å få opp døren men så gikk alarmen og skremte dem vekk
Jeg skal bare samle opp flere anmeldelser sånn at jeg slipper å gå til polisen hver ukeBugman wrote: Fra spøk til revolver!
Tja.. jeg tror det kan skape bare enda mer negativ interesse. Jeg har mer tro på at en vakker dag (natt) møter jeg de ansikt i ansikt og så får jærnstangen gjøre sitt...Bugman wrote: En liten Fredags/Lørdags i BT?
Bare en tanke!
Ok, litt mer bil relaterte ting. Etter fjorårets rabalder ble begge Carat-rammene ødelagt. Ikke akkurat den mest vitale delen i bilen så det var ikke første prioritet å få de fikset. Men så ble jeg inspirert av Alf Torp sin plastsveising og tenkte - hmm dette ser jo gøy ut. Så jeg prøvde å redde mine Carat-rammer.
Den ene var ganske ok, mens den andre manglet en stor bit.

Nesten ferdig, bare grunning og lakkering gjenstår. Ble ikke så verst.

Så fikk jeg en liten pakke fra Kina - en digitalklokke som har nesten samme dimensjoner som vw sin originale klokken. Kanskje blir det noe, skal prøve i morgen.

Martins
-
Bugman
- -

Ble jo kjempefine de Carat-rammene, Martins!
Der ser man hva det og dele litt inspirasjon og kunnskap kan føre til..
Interessant med den klokka!
Selv så plukker jeg med meg det jeg kan av slike klokker som man finner i f.ex Golf-instrumenter.. hos lokal skrotplass (som dessverre ikke hugger noe).
(Og så fint at de "derre" ble skremt vekk nå...)
Der ser man hva det og dele litt inspirasjon og kunnskap kan føre til..
Interessant med den klokka!
Selv så plukker jeg med meg det jeg kan av slike klokker som man finner i f.ex Golf-instrumenter.. hos lokal skrotplass (som dessverre ikke hugger noe).
(Og så fint at de "derre" ble skremt vekk nå...)
Roar Nyrud
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
'59 Transporter