Automat-Coachen Manfred

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
erjo
-
-
Phone: 95134175

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by erjo »

Morsomt. Men ikke for MC og T3 på sommerdekk. Vel. Det ordner seg nok.
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
OddN
-
-

Post by OddN »

Det var ikke verre enn at i dag var motorsykkelføret tilbake. 8 grader og tørr asfalt, og det er meldt stigende temperaturer utover uka, så dette går bra :-)
OddN
-
-

Post by OddN »

Ble aldri helt fornøyd med den starter-oppgraderingen. På tross av rele baki motorrommet synes jeg ikke at starteren dro så godt som jeg forventet. Etter et par søk på The Samba åpenbarte løsningen seg. Westyventures har adapter for å bruke nyere VW starter på automatgiret t3.

Image

Med en sånn i hus og ny starter fra ebay var det bare å sette i gang. Skiftet på en times tid, det eneste som måtte modifiseres var at den lange hylsa på kabelen mellom starter og generator måtte erstattes med vanlig kabelsko, da bolten på den nye starteren var kortere enn originalt.

Nå er bilen endelig så "startsnabb" som jeg vil ha den :-)
OddN
-
-

Post by OddN »

Og samtidig med at vintersesongen er over, så er også mørketida histore for denne gangen. Altså kan jeg demontere Projekt Zwo lyktene og montere tilbake de vanlige firkantlyktene. Som nevnt tidligere så var dette mer en test av DE-linsenærlysene med tanke på at disse skal monteres på syncroen. Jeg synes ikke det ble pent på Coachen, og nå ryker de altså av igjen.
OddN
-
-

Post by OddN »

Fra sånn:

Image

via sånn:

Image

Til sånn:

Image
OddN
-
-

Post by OddN »

Og så har iherdig ebay og Samba Classified søking gitt resultater. Jeg har fått tilslaget på to grå Vanagon Carat dørpaneler til en overkommelig pris. De ser grå ut på bildene, og jeg bare håper at det er samme gråfargen som på vår GL.

Slike (lånt bilde fra Samba, men samme type trekk):

Image

Så da mangler jeg bare de midterste sidepanelene bak, så er den oppgraderingen gjort.

Selv om jeg i et svakt øyeblikk la ut bilen for salg, så fortsetter jeg sakte men sikkert oppgraderingene, det ser forresten ut til at jeg må kjøre automatbil enda ett års tid...
OddN
-
-

Post by OddN »

Inspirert av en annen tråd her på forumet, tenkte jeg at jeg skulle prøve med LED-pærer i tåkelysene. Kjøpte to H3 LED pærer på biltema, og monterte de inn. Og for å gjøre det enkelt koblet jeg tåkelyktene som kjørelys, siden de nå likevel ikke er egnet som ordentlige tåkelykter. De har ikke lengre noe godt lysbilde på garasjeveggen på to meters avstand, men kan sikkert brukes som kjørelys.

Image
Doka84
-
-
Car: -84 Doka 1,9TDK
Phone: 91864658

Post by Doka84 »

Hei. Jeg har gjort det samme på camper'n min (den som sprakk vannslange i sommer) Men der har jeg bare noe billigpærer fra Ebay som nok snart blir byttet ut med Biltema sine, om du anbefaler dem da.
Mine begynte å blinke på noen av diodene ganske fort, litt kjedelig for dem jeg møter vil jeg tro :-P
Men fungerer nok utmerket som dagskjørelys selv om lovligheten er diskutabel ;-)
-89 Halvpanel 1.9Tdk Turbosnegla 2
-84 Doka 1.9Tdk
-00 Bora 1,9 Highline
-84 Jetta Coupe 1,6

Medlem av VWBUS Mjøsa

Tommy B. Strøm
OddN
-
-

Post by OddN »

Doka84 wrote:Hei. Jeg har gjort det samme på camper'n min (den som sprakk vannslange i sommer) Men der har jeg bare noe billigpærer fra Ebay som nok snart blir byttet ut med Biltema sine, om du anbefaler dem da.
Mine begynte å blinke på noen av diodene ganske fort, litt kjedelig for dem jeg møter vil jeg tro :-P
Men fungerer nok utmerket som dagskjørelys selv om lovligheten er diskutabel ;-)
Tja, har vel hatt de på i ca 5 minutter, så noen anbefaling er vel litt tidlig å komme med. Men skal teste de grundig, så får vi se. Glassene ble i alle fall ikke nevneverdig varme, så det er jo et godt tegn. Og hvis ingen møtende bilister klager så blir det bra.
Needforspace
-
-
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391

Post by Needforspace »

Så bra ut. Jeg kjører med led i grøftelysene på T5en fra kinamannen. Har gjort det lenge, glimrende som kjørelys, ubrukelige som grøftelys.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
OddN
-
-

Post by OddN »

Nye navkopper til Ronalfelgene er ankommet. Og siden felgene nå er koksgrå med polerte kanter, så må vel disse koppene også få seg et strøk med koksgrå... Hadde vært kjekt å funnet "Projekt Zwo klistremerker også til de :-)

Image
OddN
-
-

Post by OddN »

I iveren etter å "GL-ifisere" bilen innvendig har det visst gått litt fort i svingene... De to dørtrekkene jeg fikk tak i fra Amerika er visst for biler med manuelle vinduer, og ikke for elvinduer. Dermed er det hull til sveiva, og dette er på en annen plass enn bryterne til el vinduene skal være. Og dåra er sånn utformet at det ikke uten videre er mulig å ha bryterne der sveivhullet er. Nåvel, trekkene var billige, og gjort er gjort. Men da må jeg gjøre noe lurt :-)

1: Enten bytte til meg rette dørtrekkene. Så hvis noen sitter og ruger på grå GL dørtrekk til biler med el vinduer, og heller vil ha Carat dørtrekk for manuelle sveiver, er det bare å si ifra. Jeg spanderer frakta begge veier. NB: Trekkene må være hele og pene. Skal legge ut bilder av de jeg får så snart de er ankommet.

2: Bygge om til manuelle vinduer. El vinduer er kjekt å ha, og nå når motorene nå er renoverte så virker de faktisk og. De har holdt vinteren igjennom, så jeg har lite lyst til å montere sveiver.

3: Skjære hull til el-brytere der de skal være og så finne på noe lurt med hullene til sveivene, enten bare en plastplugg (skriker ettermontert og uorginalt synes jeg), en liten diskanthøytaler (ikke akkurat ideell plassering med tanke på lyd), eller noe annet?
OddN
-
-

Post by OddN »

En mulighet er alternative vindusbrytere... Fant denne løsningen på Samba:

Image
OddN
-
-

Post by OddN »

Og denne varianten er og en mulighet (ligner faktisk på T4/Golf3 brytere):

Image

Krever en halv tomme dybde under trekket i motsetning til originalbryterne som krever 3cm eller noe sånnt. Må sjekkes ut.
OddN
-
-

Post by OddN »

Hvis VW-museet kan gjøre det slik, så kan vel jeg og:

Image

Men hvordan de har fått plass til elvinduer og samtidig en stor høyttaler nede i dørtrekket lurer jeg litt på. Det er jo akkurat der motoren til elvinduene sitter.
skaravelle
-
-

Post by skaravelle »

OddN wrote:Hadde vært kjekt å funnet "Projekt Zwo klistremerker også til de :-)
Lage?
Image

bugbuddies.no
OddN
-
-

Post by OddN »

skaravelle wrote:
Lage?
Ja, du driver jo med sånnt... Skal se om jeg finner et godt bilde av hvordan de skulle se ut :-)
OddN
-
-

Post by OddN »

Ikke veldig komplisert logo, og om det kanskje til og med er en standard font, så burde det vel være overkommelig:

Image
OddN
-
-

Post by OddN »

Og en kjapp test i Word, sier at den ligner veldig på Arial Black i kursiv?

Hvis hele koppen er 80mm så bør vel teksten være maks 60mm lang.

Kanskje det til og med er flere som vil ha slike på sine Ronalfelger?

Eller standard Ronal logo i blått og rødt:

Image

Evt på en syncro hadde det vært tøft med denne:

Image
RuneA
-
-

Post by RuneA »

Ronal logo er interessant.
Rune

Image
Hus på hjul

1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
Viljar
-
-
Car: Ymse T3

Post by Viljar »

Doka84 wrote:Hei. Jeg har gjort det samme på camper'n min (den som sprakk vannslange i sommer) Men der har jeg bare noe billigpærer fra Ebay som nok snart blir byttet ut med Biltema sine, om du anbefaler dem da.
Har gjort det på samme måten med biltema H3 pærer på syncroen min. Har vel kjørt med det ca 30-40000km nå. 1 av de begynte å blinke ganske tidlig. Og som tidligere nevnt, greit nok som dagskjørelys, men ubrukelig i mørket. :)
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
Doka84
-
-
Car: -84 Doka 1,9TDK
Phone: 91864658

Post by Doka84 »

Viljar wrote:
Har gjort det på samme måten med biltema H3 pærer på syncroen min. Har vel kjørt med det ca 30-40000km nå. 1 av de begynte å blinke ganske tidlig. Og som tidligere nevnt, greit nok som dagskjørelys, men ubrukelig i mørket. :)
Da blir det nok kjøpt inn et par slike her også, greit å kunne bruke sprederne uten at man skal være redd for overoppheting.

Takker for svar Viljar :-)

Mvh: Tommy
-89 Halvpanel 1.9Tdk Turbosnegla 2
-84 Doka 1.9Tdk
-00 Bora 1,9 Highline
-84 Jetta Coupe 1,6

Medlem av VWBUS Mjøsa

Tommy B. Strøm
OddN
-
-

Post by OddN »

skaravelle wrote:
Lage?
Kanskje vi skulle laget en egen tråd for å lodde stemningen for slike klistremerker?
OddN
-
-

Post by OddN »

Doka84 wrote:
Viljar wrote:
Da blir det nok kjøpt inn et par slike her også, greit å kunne bruke sprederne uten at man skal være redd for overoppheting.

Takker for svar Viljar :-)

Mvh: Tommy
Ja, risikoen for overoppheting er en av grunnene til at jeg valgte å teste dette. Jeg har allerede sprekker i det ene glasset.

Og at de er ubrukelige i mørket oppdaget jeg i første tunnelen :-)
OddN
-
-

Post by OddN »

Et GL panel til ankommet.

Trenger skyvedørspanel, ett armlene (høyre) og en sittepute som er litt penere enn på det innerste klappsetet:

Image
Post Reply