Håper å være noenlunde ferdig innen vi skal til Tyskland iallefall.
1988 "Deutsche Post"-Transporter T3
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Jeg er imponert over den oppfinsomhet, pågangsmot og iver som vises.
...og tiden da, hvor i all verden henter dere den fra
:
Har du tenkt å ha noen annen varmekilde i bilen enn varmeapparatet som går på kjølevannet?
Er opptatt av slikt vi som har gode sommerdager med hele 10 VARME grader
...og tiden da, hvor i all verden henter dere den fra
Har du tenkt å ha noen annen varmekilde i bilen enn varmeapparatet som går på kjølevannet?
Er opptatt av slikt vi som har gode sommerdager med hele 10 VARME grader
Svein-Harald Utgård
-82 VW Joker 1,6TD Camper
-82 VW Joker 1,6TD Camper
-
Der Postmeister
- -

På sikt har jeg lurt på en Petter Smart-løsning med separat varmekolbe(egentlig en bitteliten varmtvannsbereder) ifra Reimo, liten el pumpe(ant fra TD) og ett slikt varmeapparat til evt en løsning rundt eksisterende. Lage et lukket system utav dette. I tillegg leverer Reima el.matter til å legge under tepper i bilen. De fungerer som gulvvarme. Vi får se. Ideene er maaaaaaange, tia kort og kronene færre...
Kjøp dere Reimokatalogen ifra Trufa og få plenty ideer!
Eller gjør som jeg, kjøpte Westfaliainnredning, monterte, prøvde og fant ut hva som ikke er bra og hva som er bra og nå prøve å bygge det slik det bør være.
Kjøp dere Reimokatalogen ifra Trufa og få plenty ideer!
Eller gjør som jeg, kjøpte Westfaliainnredning, monterte, prøvde og fant ut hva som ikke er bra og hva som er bra og nå prøve å bygge det slik det bør være.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Der Postmeister
- -

Galskapen lenge leve....
Etter tre vintre med Postbilen vil jeg la den få stå stille neste vinter så dermed har jeg dratt på meg en nyere Doka Syncro. Jeg vet ikke om jeg skal lage en egen tråd på dette, så jeg bare legger den her innimellom Postbilen.
Trist syn? Bare måtte ha den når jeg fant den slik, alene og forlatt:

Etter tre vintre med Postbilen vil jeg la den få stå stille neste vinter så dermed har jeg dratt på meg en nyere Doka Syncro. Jeg vet ikke om jeg skal lage en egen tråd på dette, så jeg bare legger den her innimellom Postbilen.
Trist syn? Bare måtte ha den når jeg fant den slik, alene og forlatt:
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Der Postmeister
- -

Planer med denne er å få på orginalreklamen ifra Oslo Energi, slik den så ut den gangen bile gikk i deres tjeneste. Noen som husker hvem som laget reklamen den gangen? Evt har noen bilder av en slik med?
Ellers:
Nytt eller bedre interiør. Setene foran har hatt varetrekk hele tiden og er like fine nå som ny omtrent! Så oppdateringene kommer vel kun til å omfatte vask/rens og nye dørtrekk.
Varer galskapen, så får vi se om det blir:
Bøylespeil
Større hjul
Syncro 16" eller oppdatering av 14"
Nato-kapell/look-alike
Bøyler og vinsj
Og egentlig alt som er kult med Land Rover og Camel Trophy som inspirasjon.
Ellers:
Nytt eller bedre interiør. Setene foran har hatt varetrekk hele tiden og er like fine nå som ny omtrent! Så oppdateringene kommer vel kun til å omfatte vask/rens og nye dørtrekk.
Bøylespeil
Større hjul
Nato-kapell/look-alike
Bøyler og vinsj
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
ja grattis med ny doning..blir detta bilen til rjukan i septemberDer Postmeister wrote:Planer med denne er å få på orginalreklamen ifra Oslo Energi, slik den så ut den gangen bile gikk i deres tjeneste. Noen som husker hvem som laget reklamen den gangen? Evt har noen bilder av en slik med?
Ellers:
Nytt eller bedre interiør. Setene foran har hatt varetrekk hele tiden og er like fine nå som ny omtrent! Så oppdateringene kommer vel kun til å omfatte vask/rens og nye dørtrekk.![]()
Bøylespeil
Større hjul
Nato-kapell/look-alike
Bøyler og vinsj
kanskje..uansett moro med ny bil..står en til salgs her oppe også
men ikke syncro,,,men en vannvittig solskjerm
mvh brødbilen fra tinn.
-
Der Postmeister
- -

Solskjærm? Blæh! Aldri mer!
Blir nok Postbilen til Tinn. Det er lissom det som er Bilen. SÅ sant ikke den havarerer da...da blir det Coachen. Rekker ikke få istand Dokaen til da...
Dagens bilde: Alt jeg har orka gjøre idag er å få Dokaen på plass og demontere og gjøre Coachen klar til noen nye deler for å tette noe vannlekke stusser. Det er rett & slett for j.. varmt her oppe...

Blir nok Postbilen til Tinn. Det er lissom det som er Bilen. SÅ sant ikke den havarerer da...da blir det Coachen. Rekker ikke få istand Dokaen til da...
Dagens bilde: Alt jeg har orka gjøre idag er å få Dokaen på plass og demontere og gjøre Coachen klar til noen nye deler for å tette noe vannlekke stusser. Det er rett & slett for j.. varmt her oppe...
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Der Postmeister
- -

-
Der Postmeister
- -

-
Der Postmeister
- -

Nye ting skjer! Nå har jeg stort sett fått ihopes sengebenken som jeg nå mangler kun to fester på i bakkant og en vinkel til å holde ett hjørne sammen med.
Montert med nedre del av sofa for å se hvor langt bak nye skapet foran skal:

Så høye blir de nye skapene:

Sett forfra, dører og hyller mangler og midtdelen er ikke fullt tilpasset ennå:

Festevinkel jeg bruker i veggen for å holde skapet på plass. Skaffet tilveie hos ett lokalt ventilasjonsfirma. De bruker disse for å montere sitt utstyr og da bør de holde min innredning og!

For å feste denne vinkelen i veggen har jeg skaffet popmuttere ifra Golf 2 (N 902 388 01). Dette funker slik: Borr ett hull i stålet slik at denne popmutteren(dette er ei hylse med gjengeparti i ) passer inn akkurat. Bruk den spesielle popmuttertanga(funker på samme måte som ei popnaggeltang) og klem til. Voila! Da sitter det fast i stålet ett gjengeparti du kan feste ting i. Og hvis noen skulle være i tvil: Coachleppa er festet på samme måte og alle som har prøvd å demontere ei slik, vet hvor inni f... dette sitter.
Montert med nedre del av sofa for å se hvor langt bak nye skapet foran skal:
Så høye blir de nye skapene:
Sett forfra, dører og hyller mangler og midtdelen er ikke fullt tilpasset ennå:
Festevinkel jeg bruker i veggen for å holde skapet på plass. Skaffet tilveie hos ett lokalt ventilasjonsfirma. De bruker disse for å montere sitt utstyr og da bør de holde min innredning og!
For å feste denne vinkelen i veggen har jeg skaffet popmuttere ifra Golf 2 (N 902 388 01). Dette funker slik: Borr ett hull i stålet slik at denne popmutteren(dette er ei hylse med gjengeparti i ) passer inn akkurat. Bruk den spesielle popmuttertanga(funker på samme måte som ei popnaggeltang) og klem til. Voila! Da sitter det fast i stålet ett gjengeparti du kan feste ting i. Og hvis noen skulle være i tvil: Coachleppa er festet på samme måte og alle som har prøvd å demontere ei slik, vet hvor inni f... dette sitter.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
-
Der Postmeister
- -

Jada, Dokaen skal opp & gå iløpet av høsten regner jeg med. Viktigst nå er Postbilen og badet(det renoveres det og...), men iogmed at vi idag fikk beskjed om 1,5mnd ventetid på baderomsplater, blir det Postbil for alle penga fremover! Takk & lov! 
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Nydli bil!
Kan ikke få sagt det nok og det er sikkert mange så er enige. Du har en utrulig tøff og spesiel bil. Flott av deg å redde den fra dungen. Den ultimate campingbil. Har vore ofte å tittet på bilen din her på forumet, men har ikke giddet å registrere meg, men så idag tok jeg mot til meg og fyllte ut skjemaet og vips=)
Lykke til videre med prosjektet. Digge den bilen=)
Transporter 2006 mod. 2,5 TDI, 4 motion.
-
Der Postmeister
- -

Tusen takk! Må innrømme at jeg har fått mange positive tilbakemeldinger på bilen, og det er alltid arti å få sjøl om det i oss nordmenn er naturlig for oss å takle kritikk bedre enn skryt av en eller annen dum grunn!
Håper iallefall å kunne være til inspirasjon for flere, bla vise at det ikke må være strøkent for å ha det morro! For det er nettopp det som er viktig; at man trives med det man gjør! At andre liker det er ren bonus og en inspirasjon!
Håper iallefall å kunne være til inspirasjon for flere, bla vise at det ikke må være strøkent for å ha det morro! For det er nettopp det som er viktig; at man trives med det man gjør! At andre liker det er ren bonus og en inspirasjon!
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Re: Nydli bil!
Velkommen til ForumetJKen wrote:Kan ikke få sagt det nok og det er sikkert mange så er enige. Du har en utrulig tøff og spesiel bil. Flott av deg å redde den fra dungen. Den ultimate campingbil. Har vore ofte å tittet på bilen din her på forumet, men har ikke giddet å registrere meg, men så idag tok jeg mot til meg og fyllte ut skjemaet og vips=)
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
Må bare si meg 100% enig med de som sier at postvogna di er Helt RÅ!!!
Borbet kler den helt klart....
Ser du bor i Nesbyen....Skal en tur opp på ei firmahytte ved Nesbyen utpå våren, tar gjerne en tur innom deg og ser på "postvogna" da
Ps: Kjører antagelig ikke Tri Star'n oppover...
Mvwh Dag
Borbet kler den helt klart....
Ser du bor i Nesbyen....Skal en tur opp på ei firmahytte ved Nesbyen utpå våren, tar gjerne en tur innom deg og ser på "postvogna" da
Ps: Kjører antagelig ikke Tri Star'n oppover...
Mvwh Dag
Dag Lysø
74’ 1303S Marathon metallic
75’ 1303S Lofotengrün
85’ T3 Sika 2WD 1,9 WBX
86' T3 Westfalia Club Joker WBX
90' T3 Tri Star Syncro WBX
91' T3 Doka 2WD 110 TDI
65' T2 Doka
59' T2 Deluxe 23W
15’ VW e-Up Panorama
17’ Passat GTE 218 HK Hybrid
74’ 1303S Marathon metallic
75’ 1303S Lofotengrün
85’ T3 Sika 2WD 1,9 WBX
86' T3 Westfalia Club Joker WBX
90' T3 Tri Star Syncro WBX
91' T3 Doka 2WD 110 TDI
65' T2 Doka
59' T2 Deluxe 23W
15’ VW e-Up Panorama
17’ Passat GTE 218 HK Hybrid
-
Der Postmeister
- -

Takker!
Morro å få skryt, må si det, sjøl om jeg som alle nordmenn synes det er vanskelig å ta imot.
Jeg jobber nå i mitt hode med en revidert utgave av påbegynt innredning. Er ikke helt fornøyd med den heller, så det er mulig at bilen iår blir stående uten å flytte seg av flekken. Det har ikke skjedd noe siden treffet i høst, men så fort ballen ruller ivei så blir det oppdateringer.
Kan gi et lite hint på veien: Jeg trur jeg har funnet det som trengs for å få diesel med automat, uta å bruke adapterplater.
Velkommen til garasjemyldring skal du være! MEN gjerne med Tri-Staren!
Morro å få skryt, må si det, sjøl om jeg som alle nordmenn synes det er vanskelig å ta imot.
Jeg jobber nå i mitt hode med en revidert utgave av påbegynt innredning. Er ikke helt fornøyd med den heller, så det er mulig at bilen iår blir stående uten å flytte seg av flekken. Det har ikke skjedd noe siden treffet i høst, men så fort ballen ruller ivei så blir det oppdateringer.
Kan gi et lite hint på veien: Jeg trur jeg har funnet det som trengs for å få diesel med automat, uta å bruke adapterplater.
Velkommen til garasjemyldring skal du være! MEN gjerne med Tri-Staren!
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Fortell, fortell....... Har du snublet over en Berlinertaxi?Der Postmeister wrote:Kan gi et lite hint på veien: Jeg trur jeg har funnet det som trengs for å få diesel med automat, uta å bruke adapterplater.![]()
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-