en gang mellom 3 og 4 juliskaravelle wrote:Når kommer sommeren forresten, er det noen som vet? Tidenes lengste vinter dette, jeg begynner å bli utålmodig....
"Diesel-Djevelen" -82 Bus 1.6 D
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Re: -82 Bus 1.6 D
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
-
skaravelle
- -

Re: -82 Bus 1.6 D
Ser ut som hjulplanene tar en annen retning, har et sett 16" med vrengt bane på handa nå. Blir litt bredt, og skyvedøra protesterer. Må modde litt, noen som har erfaringer?

bugbuddies.no
-
skaravelle
- -

Re: "Diesel-Djevelen" -82 Bus 1.6 D
Vel, her strømmet det på gode tips
Tror jeg dropper 16"-felgene på denne, kom til å tenke på at jeg kan bruke de på dokaen, og dermed slippe modifisering. Tipper det blir AllyCat-hjulene som kommer på bilen denne sommeren, klassiske felger som kler en klassisk bil som hånd i hanske.
Klarer som vanlig ikke å la være å sticker-tune bilen bittelitt, har bestilt noen merker fra autoart.no som gjør at det nye kallenavnet til bilen selvforklarende. Bilder kommer når de er på plass...
Stakk også innom en teppebutikken her om dagen og handlet inn nytt gulv til tumleområdet bak. Valget falt på teppe til utebruk som tåler fukt og skitt godt, det har gummiert bakside og er tettvevd, og selvfølgelig - brunt.
Ellers skrider motorbyttinga sakte framover, litt for sakte etter min smak, men har dessverre ikke full kontroll over min egen tid... Heldigvis har jeg hatt god kompetent hjelp fra noen som har skrudd på mer enn et dieselhjerte før
Tror jeg dropper 16"-felgene på denne, kom til å tenke på at jeg kan bruke de på dokaen, og dermed slippe modifisering. Tipper det blir AllyCat-hjulene som kommer på bilen denne sommeren, klassiske felger som kler en klassisk bil som hånd i hanske.
Klarer som vanlig ikke å la være å sticker-tune bilen bittelitt, har bestilt noen merker fra autoart.no som gjør at det nye kallenavnet til bilen selvforklarende. Bilder kommer når de er på plass...
Stakk også innom en teppebutikken her om dagen og handlet inn nytt gulv til tumleområdet bak. Valget falt på teppe til utebruk som tåler fukt og skitt godt, det har gummiert bakside og er tettvevd, og selvfølgelig - brunt.
Ellers skrider motorbyttinga sakte framover, litt for sakte etter min smak, men har dessverre ikke full kontroll over min egen tid... Heldigvis har jeg hatt god kompetent hjelp fra noen som har skrudd på mer enn et dieselhjerte før

bugbuddies.no
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Kjører`n sika ?skaravelle wrote:Vel, her strømmet det på gode tips![]()
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
skaravelle
- -

På tvers over brøytekanteneTur-Bo wrote: Kjører`n sika ?

bugbuddies.no
-
skaravelle
- -

Goddammit, så lang tid ting skal ta...
Med mor avgårde hele uka og unger som skal hit og dit og overalt har ikke jeg fått så mye som ti minutter sammenhengende kvalitetstid med bilen. Nå ble dagligbil-Jettaen kjørt på skroten i dag, så kniven er presset hardt mot strupen. Må vel bli oppstart i helga...
Med mor avgårde hele uka og unger som skal hit og dit og overalt har ikke jeg fått så mye som ti minutter sammenhengende kvalitetstid med bilen. Nå ble dagligbil-Jettaen kjørt på skroten i dag, så kniven er presset hardt mot strupen. Må vel bli oppstart i helga...

bugbuddies.no
Oi. Jeg klarer vanligvis 30-45 minutter i garasjen før konemor avslutter moroa, men så blir det ikke så ofte. I snitt ligger vi kanskje likt?
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Gjør som meg gutter, jeg bytta ut kona mot 1..nei 2...3,4,5,6,7 T3
Og har ikke angret ett sekund 
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
-
skaravelle
- -

Brrrll, brrl, brll!
Du sa noe om at forrige eier sa noe om jagende tomgang og desslike, funnet ut noe mer om det? Hvis du ikke allerede har fyllt opp kjølesystemet kan du låne vakuumlufter av meg, så går alt så meget fortere.
Du sa noe om at forrige eier sa noe om jagende tomgang og desslike, funnet ut noe mer om det? Hvis du ikke allerede har fyllt opp kjølesystemet kan du låne vakuumlufter av meg, så går alt så meget fortere.
Joachim
-
skaravelle
- -

Har fylt opp for å komme i gang, men skal bytte til rød veske så snart været tillater det. Mulig jeg slår til på vakumluftingsubwoofer wrote:Brrrll, brrl, brll!

bugbuddies.no
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
godt arbe! Da får vi nyte brun brun brun kombinasjon minst en gang på treff i sommer? Ellers har jeg tid nok men mangler fullstendig arbeslyst så skal vi bytte litt må du si ifra...
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
skaravelle
- -

Der Postmeister wrote:godt arbe! Da får vi nyte brun brun brun kombinasjon minst en gang på treff i sommer? Ellers har jeg tid nok men mangler fullstendig arbeslyst så skal vi bytte litt må du si ifra...
Den Brun-Brun-Brune blir nok å se på treff ja, Tinn er jo alltid plotta inn, og SCC skal jeg på også. Banna bein. Og langs veien selvfølgelig, for ved siden av å være en fast og fin oldie, er den framfor alt fin å kjøre med til daglig.
I går fikk jeg hjelp til å få den nye u-mariniserte maskinisten i gang, kjekt å få hjelp av folk med kompetanse på slikt. Mens jeg ventet fikk jeg satt på senkesettet og AllyCat'ene, så nå kan sommeren komme. Så at jeg må ha et par nye dekk, men det har den fortjent. Deretter blir det å pusle litt med interiøret, husker ikke hva jeg har skrevet før, men har kjøpt inn litt forskjellig oppgradering som skal på plass uten å ødelegge gamlis-følelsen.
Men Rune... Bytting sa du? Hmmm... Ikke den brun-brun-brune ihvertfall

bugbuddies.no
-
Der Postmeister
- -

nei jeg tenkte mer på du får tid av meg og jeg får litt arbeslyst av deg. En vinn vinn situasjon! Har ein knakande fin stamme sjøl nå så det holder tenker jeg. Iallfall iht fruen...
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Der Postmeister
- -

Denne som jeg la som inspirasjon til deg er tilsalgs nå: Hadde vært noe i losjen det?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
skaravelle
- -

Tja, er ikke alle som roper hurra for hvite dekksider og slikt. Men det er jo det som er så genialt med sportsbillosjen; hvis du sjøl syns du har en sportsbil - så er det en sportsbil. Diesel-Djevelen er en sportsbil, alt tyder på det. Den er senket, den har uorginal motor, retro-felger og fete dekk. 
Kveldens korte økt:
Dro trekkerør til instrument-kablinga, og fjerna i den forbindelse dekselet til Eberen under bilen. Der dukket en del morkne slanger opp, så jeg håper at tomgangsproblemene kan løse seg ved å få bytta ut disse. Ekstravarmeren er kobla til hovedtilførselen til motoren med et t-stykke, så det er vel sannsynlig at den drar på seg litt luft her. Slangene var våte av diesel... Ut og handle slanger, og bytte i morra.
Kveldens korte økt:
Dro trekkerør til instrument-kablinga, og fjerna i den forbindelse dekselet til Eberen under bilen. Der dukket en del morkne slanger opp, så jeg håper at tomgangsproblemene kan løse seg ved å få bytta ut disse. Ekstravarmeren er kobla til hovedtilførselen til motoren med et t-stykke, så det er vel sannsynlig at den drar på seg litt luft her. Slangene var våte av diesel... Ut og handle slanger, og bytte i morra.

bugbuddies.no
-
skaravelle
- -

Skudd for baugen...
Viste seg at den gamle pumpa lakk mer enn det som godt er. Bilen har vært litt vond å få liv i, og i dag sto jeg og observerte hvordan dieselen rett og slett rant ut. Lekkasjen ser ut til å sitte ved akslingen til reimhjulet. Er en simring bak der et sted, men må plukke fra hverandre hele pumpa for å finne den tror jeg. Ikke aktuelt... Humøret sank dramatisk etter oppdagelsen, ny pumpe må altså til.
Har noen pumper liggende, men i og med at jeg er ganske grønn på diesel-motorer, har jeg vært usikker på hvilke biler/motorer de er fra. Er noe jeg har fått med på diverse dele/bil-kjøp, og diesel-pumpene har jeg blitt fortalt er rester fra en TDK-konvertering. Men en nærmere undersøkelse i dag viste at den ene faktisk er en sugediesel-pumpe. Så da har jeg en i reserve, men er litt små-skeptisk til å hive den inn i og med at jeg ikke kjenner tilstand på den....
Hva tror folket? Verd et forsøk?
Årets første treff, cruising med sportsbillosjen på onsdag, utgår nok ser det ut til
Viste seg at den gamle pumpa lakk mer enn det som godt er. Bilen har vært litt vond å få liv i, og i dag sto jeg og observerte hvordan dieselen rett og slett rant ut. Lekkasjen ser ut til å sitte ved akslingen til reimhjulet. Er en simring bak der et sted, men må plukke fra hverandre hele pumpa for å finne den tror jeg. Ikke aktuelt... Humøret sank dramatisk etter oppdagelsen, ny pumpe må altså til.
Har noen pumper liggende, men i og med at jeg er ganske grønn på diesel-motorer, har jeg vært usikker på hvilke biler/motorer de er fra. Er noe jeg har fått med på diverse dele/bil-kjøp, og diesel-pumpene har jeg blitt fortalt er rester fra en TDK-konvertering. Men en nærmere undersøkelse i dag viste at den ene faktisk er en sugediesel-pumpe. Så da har jeg en i reserve, men er litt små-skeptisk til å hive den inn i og med at jeg ikke kjenner tilstand på den....
Hva tror folket? Verd et forsøk?
Årets første treff, cruising med sportsbillosjen på onsdag, utgår nok ser det ut til

bugbuddies.no
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Det ser ut til at det er mulig å skifte den simmerringen uten å kløyve pumpa, hør med nærmeste Bosch-verksted om deler:skaravelle wrote:Skudd for baugen...

Full gjennomgang av sammestilling av pumpe:
http://www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php?t=6694
Joachim
-
skaravelle
- -

Hmmm... Ser jo ut det lar seg gjøre ja, bare man får pirket ut den gamle uten å ødelegge for mye 

bugbuddies.no
-
Der Postmeister
- -

Dette er den lille simmeringen som ligger i posen, Christian. Gamle eier visste dette og hadde kjøpt disse men ikke bytta.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
skaravelle
- -

JeppDer Postmeister wrote:Dette er den lille simmeringen som ligger i posen, Christian. Gamle eier visste dette og hadde kjøpt disse men ikke bytta.

bugbuddies.no
Ingen biggie, da. Du har jo delene, og hadde tenkt å skru i påska.
Skal vel gå greit selv med motoren i bilen. Har minst blått belte i simmeringer etterhvert. Samma hva jeg tar i, så lekker det!
Å fjerne brukne ribben, det er lett, min venn...
Å fjerne brukne ribben, det er lett, min venn...
Joachim
-
skaravelle
- -

Joda, det gikk... Litt pirk var det, men tilslutt datt den ut. Ny på plass, og ingen lekkasje å spore. Hadde en liten lekkasje ved vann-oljekjøleren, men en ny o-ring fra min nye favorittbutikk løste problemet.subwoofer wrote:Skal vel gå greit selv med motoren i bilen.
Alt ser tilsynelatende tett og fint ut, har kjørt en liten tur med den i dag, deilig... Må justere giroverføringa litt, var ikke nok å stille på selve spaken, så jeg må vri staget litt. Men alt tyder på at det blir siste tur under bilen på en stund, og den diesel-stinkende istykkerslitte vinterkjeldressen kan kasseres.
Interiørjobbing neste post, må vel få knipset noen bilder også...

bugbuddies.no
-
skaravelle
- -

Sammen med lillebror...

Girøverføringa er justert, smeller rett i gir nå.

Treratt for å matche brun-stuket

Litt instrumenter for å overvåke driften

Begynner å nærme seg treff-klar nå, må fram med noe rubbing og ta fram den gode gamle glansen. Interiørjobb gjenstår også, skal legge teppe og lage hurtigfester til midt-radene. Men det kommer seg

Girøverføringa er justert, smeller rett i gir nå.

Treratt for å matche brun-stuket

Litt instrumenter for å overvåke driften

Begynner å nærme seg treff-klar nå, må fram med noe rubbing og ta fram den gode gamle glansen. Interiørjobb gjenstår også, skal legge teppe og lage hurtigfester til midt-radene. Men det kommer seg

bugbuddies.no