Passer denne navigasjonen i min T5?
Re: Passer denne navigasjonen i min T5?
Da har jeg fått montert min stereo. fungerer fint, skal starte og kobble opp rygge kamera. bra lyd i annleget. litt irriterende at det stopper å spiller når man trykker inne på gps meny.
Har et eller annet galt med motakk av radio, må nesten sette bilen ved siden av en mast for å få inn noe. Hadde samme problemet med den andre stereoen. finnes det noen antenneforsterker å få kjøpt som fungere?
ser at det er windows 6 på denne. må jo gå å oppgradere denne. samme med kartene, noen som har testet. ser at det er nav n go. må kunne legge inn andre programm vil jeg tru.
Tusen takk for all hjelp fra dere.
Har et eller annet galt med motakk av radio, må nesten sette bilen ved siden av en mast for å få inn noe. Hadde samme problemet med den andre stereoen. finnes det noen antenneforsterker å få kjøpt som fungere?
ser at det er windows 6 på denne. må jo gå å oppgradere denne. samme med kartene, noen som har testet. ser at det er nav n go. må kunne legge inn andre programm vil jeg tru.
Tusen takk for all hjelp fra dere.
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Se mitt svar tidligere i denne tråden:oddmn wrote: Har et eller annet galt med motakk av radio, må nesten sette bilen ved siden av en mast for å få inn noe. Hadde samme problemet med den andre stereoen. finnes det noen antenneforsterker å få kjøpt som fungere?
Hvis du mangler strømforsyningsadapteret, så leverer Møller dette på delenummer 970 079 A. Dette adapteret bytter i tillegg om på hovedstrøm og styrestrøm på ISO-pluggen til radioen, slik at det blir riktig med VW's kobling i forhold til hvordan dette er koblet på de fleste ettermarkedsradioer.Rikskringkastingen wrote:Du har sannsynligvis en elektronisk antenneforsterker i bilen, men VW's antenneforsterkere får strøm gjennom antennekabelen. Dette navisystemet leverer helt sikkert ikke slik strømforsyning, så da må du ha et strømforsyningsadapter mellom radioen og antenneledningen. Dette skal ha strømforsyning fra "antenna control". Mulig det kan ha vært et slikt adapter på den gamle radioen din?
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Dette som i utgangspunktet var en "løp og kjøp" spiller, har jo nå blitt pass på det og det og det og ikke minst det osv.
For meg som kan minimalt om biler og ikke minst det elektiske anlegget på en bil kan jo bli skremt av mindre
Noen som kan lage en oppsummering av alt som man må passe på ved bestilling? Og hva man eventuelt må bestille i tillegg fra andre? og hvordan den skal installeres. Jeg hadde ihvertfall vært evig takknemmelig!
Ser også i annonsen http://www.ebay.com/itm/VW-T5-Multivan- ... eo&vxp=mtr
at spilleren slutter å virke etter 4 år. Hvorfor det? Og stemmer det? I såfall så er det jo smart å vente med å kjøpe spiller til at jeg har virkelig behov for den, dvs til våren
Har forøvrig en VW california 2004 modell (bygd på en transporter/multivan)
For meg som kan minimalt om biler og ikke minst det elektiske anlegget på en bil kan jo bli skremt av mindre
Noen som kan lage en oppsummering av alt som man må passe på ved bestilling? Og hva man eventuelt må bestille i tillegg fra andre? og hvordan den skal installeres. Jeg hadde ihvertfall vært evig takknemmelig!
at spilleren slutter å virke etter 4 år. Hvorfor det? Og stemmer det? I såfall så er det jo smart å vente med å kjøpe spiller til at jeg har virkelig behov for den, dvs til våren
Det du må passe på er å bestille med RDS. Det er ikke standard.tilterje wrote:Dette som i utgangspunktet var en "løp og kjøp" spiller, har jo nå blitt pass på det og det og det og ikke minst det osv.
Det er også viktig å fortelle hvilke kontakter du har i bilen, slik at du får riktig stikk med anlegget. Jeg fortalte ikke det, og fikk feil. Samme gjorde tydeligvis oddmn selv om jeg spesifiserte det
Spør spesifikt om å få med kartene du vil ha.
Ryggekamera ville jeg anbefale å kjøpe med.
I utgangspunktet skal dette være plug-and-play. Vil tro det er det hvis du får med det riktige stikket
At spilleren slutter å virke etter 4 år stemmer vel ikke, men er snakk om at de signalene vi bruker på vanlig radio nå skal vekk, og alt skal bli DAB.
"Notice
1. Some ebay sellers the same Products as ours, but the CPU and ECU of their products are the old version of 2008 year (leftoverstock), and it will be defectiive after using only 6 months, so the Price will be special cheaper; However, the CPU and ECU of our products are the new and guaranteed original Version of 2011 year, it can be used at least 4 Years."
Hvorfor står dette i annonsen da? Hva betyr det egentlig?
1. Some ebay sellers the same Products as ours, but the CPU and ECU of their products are the old version of 2008 year (leftoverstock), and it will be defectiive after using only 6 months, so the Price will be special cheaper; However, the CPU and ECU of our products are the new and guaranteed original Version of 2011 year, it can be used at least 4 Years."
Hehe.. Nei der er jeg blank..tilterje wrote:"Notice
Kjøpte meg overgangskabel og tenkte at nå var det tut og kjør. Satte rett kontakter i og satte på tenning. SRC-lyset i spilleren kom på i ca tre sek, og jeg hørte "click-click" inni og så skjedde ikke noe mer... Trakk av kontakten bak på spilleren og satte på igjen, med samme resultat... Må nok bare klippe og lime kontakter. Og da troligvis fjerne hele denne can bus saken... Noe herk hele greia
... Mye bedre før da det kun var pluss, minus og høytalerkabler som skulle på. I tilleg må jeg kjøpe en antenne-overgang, da den saken som fulgte med ikke passer hverken i antennesiden eller i spilleren...
MrFixit
MrFixit
Citroën DS... If I have to explain, You would'nt understand...
Samme greiene hadde jeg også første gang. Lyden kom, og hadde lys noen sekunder. Såvidt jeg forsto på kompisen min laget canbus greiene problemer ja.MrFixit wrote:Kjøpte meg overgangskabel og tenkte at nå var det tut og kjør. Satte rett kontakter i og satte på tenning. SRC-lyset i spilleren kom på i ca tre sek, og jeg hørte "click-click" inni og så skjedde ikke noe mer... Trakk av kontakten bak på spilleren og satte på igjen, med samme resultat... Må nok bare klippe og lime kontakter. Og da troligvis fjerne hele denne can bus saken... Noe herk hele greia... Mye bedre før da det kun var pluss, minus og høytalerkabler som skulle på. I tilleg må jeg kjøpe en antenne-overgang, da den saken som fulgte med ikke passer hverken i antennesiden eller i spilleren...
MrFixit
Angående antenne passet min rett i
Var innom Bilradiospesialisten idag og kjøpte meg en overgang til antennen, med forsterker, så i morgen prøver jeg igjen... Satser på at denne gang får jeg det til...
MrFixit
MrFixit
Citroën DS... If I have to explain, You would'nt understand...
Hadde akkurat samme problem. fikk den til å starte en gang med canbus tilkobblet. kobblet alt over en iso plugg, så nå passer den rett i iso kontakten til bilen. canbus er kobblet vekk. virker bra den navigasjonen som er med. lurer litt på om man kan legge inn win 7 på denne spilleren. er win 6,5 på den nå.
takk for hjelpen jeg har fått med denne.
Bra det funker, ellers hadde jeg vel fått problemer siden jeg har anbefalt dette.. hehe..oddmn wrote:Hadde akkurat samme problem. fikk den til å starte en gang med canbus tilkobblet. kobblet alt over en iso plugg, så nå passer den rett i iso kontakten til bilen. canbus er kobblet vekk. virker bra den navigasjonen som er med. lurer litt på om man kan legge inn win 7 på denne spilleren. er win 6,5 på den nå.
Fått ryggekamera også?
Hvar ute å kobblet litt. No fikk jeg radioe til å funke.Fikk også lagt gps motaker under hanskeromet.
Skal begynne med ryggekamera i morgen, Noen gode forslag til ledningstrek her.
Trakk min langs gulvet, opp ved b-stolpen (Bak beltet), opp i taket og rett bakover og ned igjen i lukenoddmn wrote:Hvar ute å kobblet litt. No fikk jeg radioe til å funke.Fikk også lagt gps motaker under hanskeromet.
Noen som har bilder av hvordan det blir séende ut med spilleren montert? Vurderer samme oppsettet i min bil, men hadde vært interessant å sett hvordan det ser ut også 
Kan ta et bilde i morgenTorjef wrote:Noen som har bilder av hvordan det blir séende ut med spilleren montert? Vurderer samme oppsettet i min bil, men hadde vært interessant å sett hvordan det ser ut også
no klarte jeg å rote bort kobblingskjema til ryggekamera.
på selveste kamera se er det 2 ledninger . 1 til jord og 1 som kobbles til rygge lys tror jeg?.
på den lange ledninga se er det rød ledning. hvor skal denne kobbles.
og hvordan kobbler man for at kameraet skal komme opp automatisk i skjermen. må jeg hente strøm fra girspaken eller noe ?
på selveste kamera se er det 2 ledninger . 1 til jord og 1 som kobbles til rygge lys tror jeg?.
og hvordan kobbler man for at kameraet skal komme opp automatisk i skjermen. må jeg hente strøm fra girspaken eller noe ?
Du må ta strøm fra ryggelys, så kommer den automatisk op på skjermen.. det gjør den på min.. 
ok skal prøve. bruker du den canbus boksen.
Herlig og flotte greier!Kall'n wrote:Kan ta et bilde i morgenTorjef wrote:Noen som har bilder av hvordan det blir séende ut med spilleren montert? Vurderer samme oppsettet i min bil, men hadde vært interessant å sett hvordan det ser ut også
(også jeg som egentlig ikke skulle gjøre noe med bilen... Kremt.. )
Koblingsskjema her:oddmn wrote:no klarte jeg å rote bort kobblingskjema til ryggekamera.
http://www.ebay.com/itm/Car-Reverse-Rea ... 3a65642e30
Den er vel best å koble ut. Lager litt trøbbel ofte den der..oddmn wrote:ok skal prøve. bruker du den canbus boksen.
Bilde av spiller:

Ser jo grei ut den spilleren, men er det bare lys i den ene knappen av gangen eller? ser slik ut på bildet ivertfall..
Er vel bare lys i "Src" knappen. Men det er hovedknappen til hele systemet, så er egentlig ikke behov for noe merTorjef wrote:Ser jo grei ut den spilleren, men er det bare lys i den ene knappen av gangen eller? ser slik ut på bildet ivertfall..
Er du helt sikker på at der ikke er lys i alle knappene, er nesten sikker på at jeg har sett denne spiller med lys i alle knapper.