VonOettinger '91 Multivan Syncro 3,2 WBX6 - Til salgs
Re: VonOettinger '91 Multivan Syncro 3,2 WBX6
Tøff bil. har studert denne utfor jobb noen ganger. (ikm) spesiell t3 . er de du som kjører den orange bay en og? ser de står t3 campere og utfor i ny og ne. du som har dem og?
-
VonZu
- -

- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
Ja, det var kanskje ikke så mye holdbarhet å skryte av, men 7 år kan forårsake så mangt. Jeg satser på at de nye slangene holder en stund.SYNCRO wrote:Det ble den gang benyttet kun HELT nye bensinslanger, så jeg synes vel varigheten var i vel snaueste laget.
Liten verdenjalokoey wrote:Tøff bil. har studert denne utfor jobb noen ganger. (ikm) spesiell t3 . er de du som kjører den orange bay en og? ser de står t3 campere og utfor i ny og ne. du som har dem og?
Joda, jeg har kjørt to forskjellige (men nesten identiske!) T3-campere, en bay, en T3, samt denne Oettingeren. Men bayen er grønn, og T3-en er orange. Ligger prosjekttråder på hele sulamitten her inne.
Okay . har vert en orange bay og.
holder meg for de meste til luft kjølt selv. 
-
VonZu
- -

Det er ikke tilfeldigvis du som kjører den røde bobla som ligger og hviler rett på asfalten?
Den hadde eg i fjor sommer ja. er solgt nå. har og kjørt en sort matt notch . med porsche felger. kommende sesong kjøre eg en thing.
-
VonZu
- -

Det har jeg også lyst på 
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Kommer de fra Danmark ? 
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
VonZu
- -

Jepp. Fra Pladesmeden 
-
VonZu
- -

Denne er nå for salg. Eller, den har forsåvidt vært det en stund. Vi har luftet den forsiktig rundt om for salg en stund nå.
Det er primært en grunn til dette:
Denne bilen bommer fullstendig på bruksmønsteret vårt.
På tross av antallet biler vi nå har, må vi betegne oss mer som brukere enn samlere. Og dette er først og fremst en samlerbil, hvilket blir helt feil for oss.
Den blir av den grunn bare stående. Siden vi tok den hjem og fikk den tilbake fra eu-kontrollen har den bare stått i ro. Den er slik sett i samme stand som da vi kjøpte den. Bortsett fra en bensinlekkasje mindre.
Ikke at det var noe alvorlig galt med den, men det er ingen ting som driver oss til å få den eu-godkjent igjen.
Dette blir helt feil for en bil som dette.
Bortsett fra enkelte små indikasjoner, ser det ut til at det neppe lar seg gjøre å få den solgt i Norge uten å tape nær en sekssiffret sum...
Så om det enn føles aldri så feil, kan den nå potensielt gå til utlandet. Vi ser det som bedre at den blir tatt vare på av hvemsomhelst enn at den vannsmekter hos oss.
Regner med dett kan terge på oss en og annen entusiast, men slik er det. Shit happens.
Da vi har nok å holde på med for tiden, er det mulig at noen andre tar seg av å selge denne for oss. Vi kommer ikke til å avse nevneverdige mengder tid for å følge opp et salg av denne.
De fleste her vet hva det er snakk om uansett, så det bør ikke være så mye å lure på. Bilen har en del moro installert, og lite som virker. Det er slett ingen skrothaug, men den trenger noe jobb for å komme skikkelig ovenpå.
På tross av antallet biler vi nå har, må vi betegne oss mer som brukere enn samlere. Og dette er først og fremst en samlerbil, hvilket blir helt feil for oss.
Den blir av den grunn bare stående. Siden vi tok den hjem og fikk den tilbake fra eu-kontrollen har den bare stått i ro. Den er slik sett i samme stand som da vi kjøpte den. Bortsett fra en bensinlekkasje mindre.
Ikke at det var noe alvorlig galt med den, men det er ingen ting som driver oss til å få den eu-godkjent igjen.
Dette blir helt feil for en bil som dette.
Bortsett fra enkelte små indikasjoner, ser det ut til at det neppe lar seg gjøre å få den solgt i Norge uten å tape nær en sekssiffret sum...
Så om det enn føles aldri så feil, kan den nå potensielt gå til utlandet. Vi ser det som bedre at den blir tatt vare på av hvemsomhelst enn at den vannsmekter hos oss.
Regner med dett kan terge på oss en og annen entusiast, men slik er det. Shit happens.
Da vi har nok å holde på med for tiden, er det mulig at noen andre tar seg av å selge denne for oss. Vi kommer ikke til å avse nevneverdige mengder tid for å følge opp et salg av denne.
De fleste her vet hva det er snakk om uansett, så det bør ikke være så mye å lure på. Bilen har en del moro installert, og lite som virker. Det er slett ingen skrothaug, men den trenger noe jobb for å komme skikkelig ovenpå.
-
Bugman
- -

- Car: DJ, JX 2wd og Syncro
- Phone: 911 to-seks 8-ni-5
VonZu wrote:Denne er nå for salg. Eller, den har forsåvidt vært det en stund. Vi har luftet den forsiktig rundt om for salg en stund nå.
De fleste her vet hva det er snakk om uansett, så det bør ikke være så mye å lure på.
Det er deres bil, og dermed er det opp til dere å bestemmme hva som nå skjer videre.
Som sagt folk vet hva dette er og de som ønsker kan nå kjenne sin besøkelsestid!
Lykke til!
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
-
tranphomer
- -

- Car: T3 1980 2.7l
- Phone: 91665891
Lykke til 
Som BugMan sier; Deres bil, deres valg.
Dokk har jo 1001 andre ting å henga fingrane i.
Som BugMan sier; Deres bil, deres valg.
Dokk har jo 1001 andre ting å henga fingrane i.
-
Martin Sandvik
- -

- Car: 2010 Multivan T5
- Phone: 40204030
Kjør den til Maikaefer treffet 1 mai og markedsfør den der.
Bruk mail martin@vwbus.no Jeg svarer ikke PM
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
-
VonZu
- -

Da får vi sånne der nye hvite ulldotter som løper rundt omkring, så det utgår. Men tanken om å få den på et tysk treff er nok ikke dum. Vi får se det an.Martin Sandvik wrote:Kjør den til Maikaefer treffet 1 mai og markedsfør den der.
-
Martin Sandvik
- -

- Car: 2010 Multivan T5
- Phone: 40204030
Det er jo et av de største luft og T3 treff,
Bruk mail martin@vwbus.no Jeg svarer ikke PM
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Sleng ut en melding til Nicole som var på Tinn, hun har mange kontakter i Syncro miljøet
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
VonOettinger '91 Multivan Syncro 3,2 WBX6
Tror han sier at lamminga er en smule viktigere enn treff i Tyskland, selv om det er en god markedsføringsmulighet.Martin Sandvik wrote:Det er jo et av de største luft og T3 treff,
Hadde jeg hatt plass og råd skulle jeg gjerne overtatt den, men akk, det er ting med høyere pri her også.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
-
VonZu
- -

Det er helt riktig. Lamma må gå først.subwoofer wrote:Tror han sier at lamminga er en smule viktigere enn treff i Tyskland, selv om det er en god markedsføringsmulighet.
Må jo være et perfekt objekt for deg som har forsket såpass på datasprut på wbx. Her kunne du virkelig fått utbytte av detsubwoofer wrote:Hadde jeg hatt plass og råd skulle jeg gjerne overtatt den, men akk, det er ting med høyere pri her også.
Ikke snakk om det, da! Men skulle jeg først hatt et så spesielt objekt måtte jeg hatt garasjeplass med nok gulvplass og takhøyde til at den kunne fått en topp-til-tå-overhaling, og det har jeg ikke i overskuelig framtid. Ikke fortjener den å gå i salttåkekammeret om vinteren heller.VonZu wrote:Må jo være et perfekt objekt for deg som har forsket såpass på datasprut på wbx. Her kunne du virkelig fått utbytte av det
Joachim
-
VonZu
- -

If there's a will, there's a way! Invader svigers, eller noe
Du kunne vært en av de svært få i hele verden som har en Oettinger-sekser som sviver klokkereint. Og der skulle du nok fått et veldig merkbart resultat på forbruket.
*lokke-lokke* Du har hørt lyden i en boxersekser? Den er i en klasse for seg selv. Brumlebrumlebrumle! Jeg ser det for meg: "Okrasa 3,2 by Joachim" The once ambitious Oettinger/VW project finally arrives at a level matching the initial ambition. 
Ikke frist meg! Dessverre er svigers 8 timers kjøring unna og garasjen der - tross massiv størrelse - er overfylt allerede. Svigers er nemlig samler av typen "pack rat". Men si fra hvis du trenger skruer og bolter av udda dimensjoner, da tror jeg han kan hjelpe til...
Naboen har en 911 som dagligbil (nyskilt pilot...) så lyden vet jeg alt om! Siklesiklesikle... Men jeg klarer ikke å rettferdiggjøre kjøpet for øyeblikket, samtidig som det kribler litt, for å si det forsiktig.
Ellers har jeg lest at en grunn til at flatseksere er tørste er at de gjerne kjøres veldig fett for å kompensere for et dårlig innsugsmanifolddesign. Visstnok et kjent problem med både Continental og Lycoming.
Naboen har en 911 som dagligbil (nyskilt pilot...) så lyden vet jeg alt om! Siklesiklesikle... Men jeg klarer ikke å rettferdiggjøre kjøpet for øyeblikket, samtidig som det kribler litt, for å si det forsiktig.
Ellers har jeg lest at en grunn til at flatseksere er tørste er at de gjerne kjøres veldig fett for å kompensere for et dårlig innsugsmanifolddesign. Visstnok et kjent problem med både Continental og Lycoming.
Joachim
-
VonZu
- -

Hm. Snedig. For flat fire er jo tross alt ikke sååå tørst. Og det er jo ikke allverdens endringer i innsugsmanifolden for å få to sylindre til. Men for alt i verden, jeg har ikke sjekket noe opp i det. Jeg vet bare at det å bare laske på to injektorer ekstra på gode gamle DigiJet ikke akkurat nominerte dem til nobelpris.
Det er vel nettopp akkurat "bare to til" som er problemet, hvis man ikke passer på ender man med veldig forskjellig fylling i de tre sylinderparene. Når man magrer ut da ender man i en situasjon hvor output per sylinder varierer mye, derfor går den "røft". Søk på "GAMI injectors" hvis du vil lese mer.
Joachim
-
ukjent
- -

- Car: vw coach 90, caravelle c. 91.
- Phone: 90815548
knall stilig bil!
-
VonZu
- -

Re: Re: VonOettinger '91 Multivan Syncro 3,2 WBX6
Hmmm... Kanskje noe av tomgangsjaginga kan tilskrives det? At den ligger og overkompenserer opp og ned på lavt turtall. På høyere turtall blir det kanskje enklere pga. større mengde å regulere mot.subwoofer wrote:Det er vel nettopp akkurat "bare to til" som er problemet, hvis man ikke passer på ender man med veldig forskjellig fylling i de tre sylinderparene. Når man magrer ut da ender man i en situasjon hvor output per sylinder varierer mye, derfor går den "røft". Søk på "GAMI injectors" hvis du vil lese mer.