Eg fant, eg fant :D
-
- -
- Posts: 2720
- Joined: 18 Dec 2003, 14:38
- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
- Location: Hemnes - Nordland
Eg fant, eg fant :D
Man har da følerne ute.. Er faktisk noen år siden eg hørte om ei gammel kone ikkje langt fra der eg bor som visstnok hadde en splittbuss til hønsehus. Hver gang eg har passert bygda har eg hatt øynene på stilk. Men ikkje sett noe. Viser seg både at eg har sett på feil plass OG at det ikkje har vært høns i bilen, den har vært drivhus. Så når kjæresten min fortalte at hun hadde sett bilen i jula var håpet tent påny. Dama var trivelig og kunne fortelle at den røde og hvite har gått som skoleskyss i bygda. Bilen betalte ho vrakpant for hos en nevø for 20-30(?) år siden. Han kjørte bilen bak huset hennes for egen maskin og siden har den stått der. Riktignok har en eller annen luring vært innom og fått med seg deler. Framlykter, emblem, seter og litt forskjellig er vekk. Desverre. Bilen er også rimelig rusten. Såklart. Men når man får en sånn en mot å fjerne den takker man ja, capice!?! Eneste aber er om den lar seg flytte på uten å slites i stykker. Fortsettelse følger
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
- -
- Posts: 2720
- Joined: 18 Dec 2003, 14:38
- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
- Location: Hemnes - Nordland
-
- -
- Posts: 2720
- Joined: 18 Dec 2003, 14:38
- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
- Location: Hemnes - Nordland
-
- -
- Posts: 1195
- Joined: 20 Aug 2004, 20:41
- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
- Location: Inderøy, Nord Trøndelag
Ta bilen, og kom deg på nettet og legg ut delene for salg billig. Det er sikkert noen som restaurerer biler som trenger deler.
Vær særiøs, og vurder de som ber om å få deler. Da kan denne bilen leve lenge som donor til andre!
Trist at det går slik med biler
Stein
Vær særiøs, og vurder de som ber om å få deler. Da kan denne bilen leve lenge som donor til andre!
Trist at det går slik med biler
Stein
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
-
- -
- Posts: 5167
- Joined: 06 Feb 2005, 23:30
- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
- Location: porsgrunn
denne er da ikke å avskrive... fullt redningsbar om du er interessert... ikke noe i veien for det... har sett mye verre blitt pusset opp av splitt... ta den med deg rydd den ren og gå SÅ over og se... det meste av plater er mulig og få kjøpt.. til og med veng har litt rustskade deler til denne...
men ha god tålmodighet og ta tiden til hjelp og ikke gå ut ifra at denne skal jeg ha på veien til 17mai el lignende... håper du redder den tage... om du ikke setter igang med engang så sett den bort og ta litt nå og da, å selge den i deler er en synd og en skam, dette er faktisk noe av vårt langstrakte lands historie...
og til opplysning så må du til vanlig betale gode 5 siffrete beløp for splitt i denne tilstanden..
evt selg den ut av landet om ikke noen vil ta vare på den... greit, jeg banner i kirken nå, men da blir den ihvertfall ikke spiker..
men ha god tålmodighet og ta tiden til hjelp og ikke gå ut ifra at denne skal jeg ha på veien til 17mai el lignende... håper du redder den tage... om du ikke setter igang med engang så sett den bort og ta litt nå og da, å selge den i deler er en synd og en skam, dette er faktisk noe av vårt langstrakte lands historie...
og til opplysning så må du til vanlig betale gode 5 siffrete beløp for splitt i denne tilstanden..
evt selg den ut av landet om ikke noen vil ta vare på den... greit, jeg banner i kirken nå, men da blir den ihvertfall ikke spiker..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-
- -
- Posts: 2720
- Joined: 18 Dec 2003, 14:38
- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
- Location: Hemnes - Nordland
Helt enig med rapidspeed her!
Det vil være synd og skam å kappe opp denne når du får alt som trengs av donordeler eller nytt til å få denne i stand igjen. Sveiser du selv, har god tid og handler gode brukte deler er dette et prosjekt som vil komme på under 50000, litt mer ferdig lakkert.
Men det er en sunn splittbuss verdt i dag. Selv om den ikke er en barndoor så er det viktig å få tatt vare på de sene splittene også! Selv tilsynelatende gode/pene busser kan skjule masse rust, men denne er i det minste dønn ærlig siden den har originallakken på plass. Og kostnadene behøver ikke bli spesielt mye høyere enn for en som ser flott ut FØR restaureringen påbegynnes.
Sveiste litt på en 65 buss for en kamerat av meg i høst, brukte vel 140 arbeidstimer totalt på følgende:
Venstre A-stolpe nedkant, venstre doglegg demontert og renset opp, sveiste inn donordel i dashbord, begge ytterdeler av fordørk, begge B-stolper fra ca. setehøyde, begge bunndelene, alle utriggerne, alle jekkfestene, innerkanaler og ytterkanaler. Noe ble laget av eier og meg selv, andre deler var repro og original.
Sprer du arbeid og deler over et år eller to så er dette fullt overkommelig. Det finnes masse karrosseriutkapp å få fra England eller USA som er originalt og rustfritt, og ikke minst: passer perfekt. Schofield i England har ellers alt du trenger. Blir den donorbil risikerer du å sitte med et verdiløst vrak som du ikke får fjernet og må dumpe bitene til slutt, så vær så snill å tenke deg godt om!
Det er alltid noen som vil finne på å selge utenlands, enten for å få igjen utleggene eller for å tjene penger. Vi entusiaster kan til nød havne i første kategori, om vi er uheldige. Ser da ikke noe galt i det, selv om jeg vet at mange reagerer negativt. Men penger er penger og bil er bil - et vrak er faktisk også et vrak. Men husk at England også etterhvert er bra fylt opp med splitt busser i alle kategorier, inkludert vrak - det er ikke alt som er gull lenger der heller. Utvalget er blitt ganske solid, siden USA snart er tømt. Barndoors går for store penger, senere er ikke like hotte.
Lykke til med avgjørelsen! Et flott funn, alltid like kjekt å se sånt!
Det vil være synd og skam å kappe opp denne når du får alt som trengs av donordeler eller nytt til å få denne i stand igjen. Sveiser du selv, har god tid og handler gode brukte deler er dette et prosjekt som vil komme på under 50000, litt mer ferdig lakkert.
Men det er en sunn splittbuss verdt i dag. Selv om den ikke er en barndoor så er det viktig å få tatt vare på de sene splittene også! Selv tilsynelatende gode/pene busser kan skjule masse rust, men denne er i det minste dønn ærlig siden den har originallakken på plass. Og kostnadene behøver ikke bli spesielt mye høyere enn for en som ser flott ut FØR restaureringen påbegynnes.
Sveiste litt på en 65 buss for en kamerat av meg i høst, brukte vel 140 arbeidstimer totalt på følgende:
Venstre A-stolpe nedkant, venstre doglegg demontert og renset opp, sveiste inn donordel i dashbord, begge ytterdeler av fordørk, begge B-stolper fra ca. setehøyde, begge bunndelene, alle utriggerne, alle jekkfestene, innerkanaler og ytterkanaler. Noe ble laget av eier og meg selv, andre deler var repro og original.
Sprer du arbeid og deler over et år eller to så er dette fullt overkommelig. Det finnes masse karrosseriutkapp å få fra England eller USA som er originalt og rustfritt, og ikke minst: passer perfekt. Schofield i England har ellers alt du trenger. Blir den donorbil risikerer du å sitte med et verdiløst vrak som du ikke får fjernet og må dumpe bitene til slutt, så vær så snill å tenke deg godt om!
Det er alltid noen som vil finne på å selge utenlands, enten for å få igjen utleggene eller for å tjene penger. Vi entusiaster kan til nød havne i første kategori, om vi er uheldige. Ser da ikke noe galt i det, selv om jeg vet at mange reagerer negativt. Men penger er penger og bil er bil - et vrak er faktisk også et vrak. Men husk at England også etterhvert er bra fylt opp med splitt busser i alle kategorier, inkludert vrak - det er ikke alt som er gull lenger der heller. Utvalget er blitt ganske solid, siden USA snart er tømt. Barndoors går for store penger, senere er ikke like hotte.
Lykke til med avgjørelsen! Et flott funn, alltid like kjekt å se sånt!
Denne kan helt sikkert reddes. Kikk på denne linken hvis du vil ha inspirasjon. www.52barndoor.co.uk/
he he
jeg ville heller ha spart 50000 å kjøpt et myebedre rullende nesten ferdig objekt ...har selv hatt ett par slike og denne ja den tror jeg heller du kan ta betalt for å vise frem som skogsvrak,,
denne må jo bytte alt av gulver og dører sikkert ++++++ pluss plusss
men lykke til blir in\mponert om denne kommer rullende en dag
til å begynne med kan du få kjøpt ett stort emblem av meg ,,siden de er av gull så blir det 500 ...da har du ca 49500 å pusse pp resten for ,,,he he jada jeg liker å erte litt
denne må jo bytte alt av gulver og dører sikkert ++++++ pluss plusss
men lykke til blir in\mponert om denne kommer rullende en dag
til å begynne med kan du få kjøpt ett stort emblem av meg ,,siden de er av gull så blir det 500 ...da har du ca 49500 å pusse pp resten for ,,,he he jada jeg liker å erte litt
x vw 87 syncro 1,9 tdk m sperre bak 8 seter og monsterhjul.. militær camo
x doka.1,9 tdk
vw 56 raggtopp
tlf 97729656
Bjørn Nilsen.... skedsmokorset
x doka.1,9 tdk
vw 56 raggtopp
tlf 97729656
Bjørn Nilsen.... skedsmokorset
Er det lov å spørre hvor denne sto ? Jeg har også hørt rykter om en skolebuss på Helgeland men det var ytre strøk RV17 osv..TaigAGreEn wrote:Vi får sjå, vi får sjå Historie er riktig, denne har visst plenty historie som ex-skolebuss og forskjellig.
Kan det være samme bil ?
Det gikk forresten flere slike luxusbusser som skolebusser rundt om på bygdene før i tida.
Mvh Pickupman
-
- -
- Posts: 2720
- Joined: 18 Dec 2003, 14:38
- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
- Location: Hemnes - Nordland
Det er nok den vil eg tro.Pickupman wrote:Er det lov å spørre hvor denne sto ? Jeg har også hørt rykter om en skolebuss på Helgeland men det var ytre strøk RV17 osv..TaigAGreEn wrote:Vi får sjå, vi får sjå Historie er riktig, denne har visst plenty historie som ex-skolebuss og forskjellig.
Kan det være samme bil ?
Det gikk forresten flere slike luxusbusser som skolebusser rundt om på bygdene før i tida.
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
- -
- Posts: 2720
- Joined: 18 Dec 2003, 14:38
- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
- Location: Hemnes - Nordland
Stemmer det Ut fra bildene kan man slå fast at dette er en 13W Deluxe.
Spesielle kjennetegn er skruehull /merker etter deluxe-lister i skjøten mellom
rød / hvit farge og den rektangulære åpningen til klokke på høyre side av dashbordet.
Klokke var det kun deluxe som hadde.
Om du tar et bilde av M-kode plata bak passasjersetet foran og legger det ut her,
kan jeg si deg årsm./ prod.dato/fabr.mont utstyr/lakk-koder/innv.trekk etc...
Spesielle kjennetegn er skruehull /merker etter deluxe-lister i skjøten mellom
rød / hvit farge og den rektangulære åpningen til klokke på høyre side av dashbordet.
Klokke var det kun deluxe som hadde.
Om du tar et bilde av M-kode plata bak passasjersetet foran og legger det ut her,
kan jeg si deg årsm./ prod.dato/fabr.mont utstyr/lakk-koder/innv.trekk etc...
Dag Lysø
74’ 1303S Marathon metallic
75’ 1303S Lofotengrün
85’ T3 Sika 2WD 1,9 WBX
86' T3 Westfalia Club Joker WBX
90' T3 Tri Star Syncro WBX
91' T3 Doka 2WD 110 TDI
65' T2 Doka
59' T2 Deluxe 23W
15’ VW e-Up Panorama
17’ Passat GTE 218 HK Hybrid
74’ 1303S Marathon metallic
75’ 1303S Lofotengrün
85’ T3 Sika 2WD 1,9 WBX
86' T3 Westfalia Club Joker WBX
90' T3 Tri Star Syncro WBX
91' T3 Doka 2WD 110 TDI
65' T2 Doka
59' T2 Deluxe 23W
15’ VW e-Up Panorama
17’ Passat GTE 218 HK Hybrid
Deluxe gjør den ikke mindre bevaringsverdig i alle fall. Er du ikke enig, Dag?
Her får du tak i alt du måtte trenge av brukte originale karrosserideler (av allerede skrotede biler):
http://www.fbivw.com/partssales/index.html
http://www.volksheaven.co.uk/panels_cuts.php
Her får du tak i alt du måtte trenge av brukte originale karrosserideler (av allerede skrotede biler):
http://www.fbivw.com/partssales/index.html
http://www.volksheaven.co.uk/panels_cuts.php
Har sett verre objekter enn dette stå opp igjen i fordums prakt, så denne anser jeg helt klart for å være reddbar.
Her på berget har vi eksportert og skrotet så mange splittbusser at nå må vi våkne og ta vare på det vi kan....
Prøver å ta vare på de 2 splittene jeg har, og har et par bra objekter til på gang, bl.a. en 57 pick-up m/piler .
Slenger kanskje i vei en liten tråd om splittene mine på sikt
Her på berget har vi eksportert og skrotet så mange splittbusser at nå må vi våkne og ta vare på det vi kan....
Prøver å ta vare på de 2 splittene jeg har, og har et par bra objekter til på gang, bl.a. en 57 pick-up m/piler .
Slenger kanskje i vei en liten tråd om splittene mine på sikt
Dag Lysø
74’ 1303S Marathon metallic
75’ 1303S Lofotengrün
85’ T3 Sika 2WD 1,9 WBX
86' T3 Westfalia Club Joker WBX
90' T3 Tri Star Syncro WBX
91' T3 Doka 2WD 110 TDI
65' T2 Doka
59' T2 Deluxe 23W
15’ VW e-Up Panorama
17’ Passat GTE 218 HK Hybrid
74’ 1303S Marathon metallic
75’ 1303S Lofotengrün
85’ T3 Sika 2WD 1,9 WBX
86' T3 Westfalia Club Joker WBX
90' T3 Tri Star Syncro WBX
91' T3 Doka 2WD 110 TDI
65' T2 Doka
59' T2 Deluxe 23W
15’ VW e-Up Panorama
17’ Passat GTE 218 HK Hybrid
Deluxe gjør den ikke mindre bevaringsverdig i alle fall. Er du ikke enig, Dag?
Her får du tak i alt du måtte trenge av brukte originale karrosserideler (av allerede skrotede biler):
http://www.fbivw.com/partssales/index.html
http://www.volksheaven.co.uk/panels_cuts.php
Her får du tak i alt du måtte trenge av brukte originale karrosserideler (av allerede skrotede biler):
http://www.fbivw.com/partssales/index.html
http://www.volksheaven.co.uk/panels_cuts.php
-
- -
- Posts: 835
- Joined: 16 Aug 2005, 23:15
- Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic
- Location: Oslo
var det på grunn av dette eller? http://www.transportergarden.com/garden_girls.shtml67pickup wrote:http://www.transportergarden.com
ikke værst å kombinere luftkjølt med mykporno!
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
Patrick W.
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
Patrick W.
Var ikke derfor jeg la ut linken - de har faktisk en god del originalstål fra Hannover. Men det "myker" vel opp litt med runde kurver...
Nok om det; her er enda en grunn til bevaring - komplette fremre gulv i ett helt stykke - lekkert:
http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic.php?t=38412
Nok om det; her er enda en grunn til bevaring - komplette fremre gulv i ett helt stykke - lekkert:
http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic.php?t=38412
Regenstadt Zombie Racewerks
1987 T3 Camper 1.9 TD
2002 T4 California Event 151
1987 T3 Camper 1.9 TD
2002 T4 California Event 151
-
- -
- Posts: 835
- Joined: 16 Aug 2005, 23:15
- Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic
- Location: Oslo
sånn et gulv trenger jeg! men må nok vente til bayen er eu-godkjent og coachen er fin igjen... nå har han bare 3 igjen...
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
Patrick W.
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
Patrick W.
Helt enig i det, ja, Deluxe er ikke akkurat dusinvare her i landet67pickup wrote:Deluxe gjør den ikke mindre bevaringsverdig i alle fall. Er du ikke enig, Dag?
Dag Lysø
74’ 1303S Marathon metallic
75’ 1303S Lofotengrün
85’ T3 Sika 2WD 1,9 WBX
86' T3 Westfalia Club Joker WBX
90' T3 Tri Star Syncro WBX
91' T3 Doka 2WD 110 TDI
65' T2 Doka
59' T2 Deluxe 23W
15’ VW e-Up Panorama
17’ Passat GTE 218 HK Hybrid
74’ 1303S Marathon metallic
75’ 1303S Lofotengrün
85’ T3 Sika 2WD 1,9 WBX
86' T3 Westfalia Club Joker WBX
90' T3 Tri Star Syncro WBX
91' T3 Doka 2WD 110 TDI
65' T2 Doka
59' T2 Deluxe 23W
15’ VW e-Up Panorama
17’ Passat GTE 218 HK Hybrid
Legg ut et bilde av M-kode plata på veggen bak passasjersetet foran, så kan jeg si deg prod.dato / lakk-koder / innv. trekk / fabr.montert tilleggsutstyr.....
Dag Lysø
74’ 1303S Marathon metallic
75’ 1303S Lofotengrün
85’ T3 Sika 2WD 1,9 WBX
86' T3 Westfalia Club Joker WBX
90' T3 Tri Star Syncro WBX
91' T3 Doka 2WD 110 TDI
65' T2 Doka
59' T2 Deluxe 23W
15’ VW e-Up Panorama
17’ Passat GTE 218 HK Hybrid
74’ 1303S Marathon metallic
75’ 1303S Lofotengrün
85’ T3 Sika 2WD 1,9 WBX
86' T3 Westfalia Club Joker WBX
90' T3 Tri Star Syncro WBX
91' T3 Doka 2WD 110 TDI
65' T2 Doka
59' T2 Deluxe 23W
15’ VW e-Up Panorama
17’ Passat GTE 218 HK Hybrid