Hanskeroms spm

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
amubus
-
-

Hanskeroms spm

Post by amubus »

Har bare hylle under airbagen på pasasjersiden på min t4 -01mod. Kan eg ta hanskerom fra hvilken som helst mod t4 eller er det noe skille underveis?
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
Image
Anglia

Post by Anglia »

Hmm, har lurt på dette selv. Tror "gamle" hanskerom rett og slett stikker for dypt, kommer sikkert i konflikt med airbagsystemet?
Livet er som en fis, du vet aldri når det stinker...
- 96 Caravelle 2,5 TDI
- 01 Octavia stv TDI 4x4
(Har hatt - og skal ha en gang igjen -67 Ford Anglia 105E :) )
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Jeg har et hanskerom til den gamle typen. Funker å feste det... Men det mangler en list mellom "airbaglokket" og det "nye" hanskerommet. Om denne kan skaffes vet jeg ikke.

Har ikke sjekka det ut. :p
Syncronaut
-
-

Re: Hanskeroms spm

Post by Syncronaut »

amubus wrote:Har bare hylle under airbagen på pasasjersiden på min t4 -01mod. Kan eg ta hanskerom fra hvilken som helst mod t4 eller er det noe skille underveis?
Dessverre, hanskerom er ikke så enkelt så lenge vi snakker om Caravelle 96->. Den har "mykt" dashbord, og hanskerom med luke ble bare levert på noen få biler. Såvidt jeg vet ble de kun levert på spesialbestilte biler, og i VW reservedelssystem (ETKA) finnes det ikke spor av disse. Har også hørt at Kamei leverte slike, men det har jeg aldri sett...

Noen tar en luke fra gammel Caravelle evt Transporter (med "hardt" dashbord) og monterer men det blir ikke helt 100 %. Men dersom det er funksjonen du er ute etter og ikke bryr deg så mye om utseendet er det sikkert greit.

Et annet alternativ er å montere (låsbar) luke på dørlommen på førerdøren (dersom du ikke allerede har dette, da?). Luke og nødvendige hengsler og skruer finnes å kjøpe nytt.
Gorm
amubus
-
-

Post by amubus »

Takk for svar. Har for hånden, ikke her men på hugger hanskerom fra bil uten airbag. Får få det skrudd av så prøver eg. Er samme farge som dasjen min, så med litt mikking så blir det sikkert ok...:-) Har ikke låsbar dørlomme, er det Møller som selger disse??
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
Image
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

amubus wrote:Har ikke låsbar dørlomme, er det Møller som selger disse??
De får du kjøpt hos Møller, ja. Var vel et slags tilleggsutstyr for T4 de siste årene. Praktisk å ha, så har en et sted å ha permen med instruksjonsbok og vognkort og slikt...
Gorm
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

amubus wrote:Takk for svar. Har for hånden, ikke her men på hugger hanskerom fra bil uten airbag. Får få det skrudd av så prøver eg. Er samme farge som dasjen min, så med litt mikking så blir det sikkert ok...:-) Har ikke låsbar dørlomme, er det Møller som selger disse??
Hvordan gikk dette? :roll:

Jeg har en Caravelle 95-mod. (med airbag) og har nå fått tak på et hanskerom fra en 94-mod. uten airbag. Det er en del forskjell på innfestingen øverst, og det ser ut til at selve den hengslede boksen må formes litt med varmluftspistol for å få den klar av luftslanger/-rør.

Slik er innfestingen på dashbordet mitt:
Image

Og slik er innfestingen på den originale hyllesaken:
Image

Mens det eldre hanskerommet ser slikt ut:
Image

Edit: Lagt til bilder. 8)
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
krissh
-
-
Car: T4 1999 TDI Syncro

Post by krissh »

VWegard wrote: Jeg har en Caravelle 95-mod. (med airbag) og har nå fått tak på et hanskerom fra en 94-mod. uten airbag. Det er en del forskjell på innfestingen øverst, og det ser ut til at selve den hengslede boksen må formes litt med varmluftspistol for å få den klar av luftslanger/-rør.
Fikk du tilpassa dette på en grei måte?
chr18
-
-
Car: lang T4 93mod.
Phone: 90142311

Post by chr18 »

stjeler til emg ett spørsmål her jeg også, er det forskel på dørlommene på 96- og -96?
christian
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

krissh wrote:
VWegard wrote: Jeg har en Caravelle 95-mod. (med airbag) og har nå fått tak på et hanskerom fra en 94-mod. uten airbag. Det er en del forskjell på innfestingen øverst, og det ser ut til at selve den hengslede boksen må formes litt med varmluftspistol for å få den klar av luftslanger/-rør.
Nei, jeg droppa hele greia. Det hanskerommet var så dårlig og småskadet flere plasser at det endte i søpla.
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
krissh
-
-
Car: T4 1999 TDI Syncro

Post by krissh »

VWegard wrote:
krissh wrote:
Nei, jeg droppa hele greia. Det hanskerommet var så dårlig og småskadet flere plasser at det endte i søpla.
Hehe ok. Men du prøvde ikke om det passet sånn formmessig? Ser litt på ebay og de fleste der ligner jo veldig på de som er montert i en del nyere med airbag, og også i business-utgaven.
Post Reply