Hanskeroms spm
Hanskeroms spm
Har bare hylle under airbagen på pasasjersiden på min t4 -01mod. Kan eg ta hanskerom fra hvilken som helst mod t4 eller er det noe skille underveis?
-
Syncronaut
- -

Re: Hanskeroms spm
Dessverre, hanskerom er ikke så enkelt så lenge vi snakker om Caravelle 96->. Den har "mykt" dashbord, og hanskerom med luke ble bare levert på noen få biler. Såvidt jeg vet ble de kun levert på spesialbestilte biler, og i VW reservedelssystem (ETKA) finnes det ikke spor av disse. Har også hørt at Kamei leverte slike, men det har jeg aldri sett...amubus wrote:Har bare hylle under airbagen på pasasjersiden på min t4 -01mod. Kan eg ta hanskerom fra hvilken som helst mod t4 eller er det noe skille underveis?
Noen tar en luke fra gammel Caravelle evt Transporter (med "hardt" dashbord) og monterer men det blir ikke helt 100 %. Men dersom det er funksjonen du er ute etter og ikke bryr deg så mye om utseendet er det sikkert greit.
Et annet alternativ er å montere (låsbar) luke på dørlommen på førerdøren (dersom du ikke allerede har dette, da?). Luke og nødvendige hengsler og skruer finnes å kjøpe nytt.
Gorm
-
Syncronaut
- -

Hvordan gikk dette?amubus wrote:Takk for svar. Har for hånden, ikke her men på hugger hanskerom fra bil uten airbag. Får få det skrudd av så prøver eg. Er samme farge som dasjen min, så med litt mikking så blir det sikkert ok...Har ikke låsbar dørlomme, er det Møller som selger disse??
Jeg har en Caravelle 95-mod. (med airbag) og har nå fått tak på et hanskerom fra en 94-mod. uten airbag. Det er en del forskjell på innfestingen øverst, og det ser ut til at selve den hengslede boksen må formes litt med varmluftspistol for å få den klar av luftslanger/-rør.
Slik er innfestingen på dashbordet mitt:

Og slik er innfestingen på den originale hyllesaken:

Mens det eldre hanskerommet ser slikt ut:

Edit: Lagt til bilder.
Fikk du tilpassa dette på en grei måte?VWegard wrote: Jeg har en Caravelle 95-mod. (med airbag) og har nå fått tak på et hanskerom fra en 94-mod. uten airbag. Det er en del forskjell på innfestingen øverst, og det ser ut til at selve den hengslede boksen må formes litt med varmluftspistol for å få den klar av luftslanger/-rør.
Kristian
1999 Caravelle 2.5 TDI Syncro
Nei, jeg droppa hele greia. Det hanskerommet var så dårlig og småskadet flere plasser at det endte i søpla.krissh wrote:Fikk du tilpassa dette på en grei måte?VWegard wrote: Jeg har en Caravelle 95-mod. (med airbag) og har nå fått tak på et hanskerom fra en 94-mod. uten airbag. Det er en del forskjell på innfestingen øverst, og det ser ut til at selve den hengslede boksen må formes litt med varmluftspistol for å få den klar av luftslanger/-rør.
Hehe ok. Men du prøvde ikke om det passet sånn formmessig? Ser litt på ebay og de fleste der ligner jo veldig på de som er montert i en del nyere med airbag, og også i business-utgaven.VWegard wrote:Nei, jeg droppa hele greia. Det hanskerommet var så dårlig og småskadet flere plasser at det endte i søpla.krissh wrote:Fikk du tilpassa dette på en grei måte?VWegard wrote: Jeg har en Caravelle 95-mod. (med airbag) og har nå fått tak på et hanskerom fra en 94-mod. uten airbag. Det er en del forskjell på innfestingen øverst, og det ser ut til at selve den hengslede boksen må formes litt med varmluftspistol for å få den klar av luftslanger/-rør.
Kristian