Hvorfor liker DU VW kassebiler?
-
- -
- Posts: 474
- Joined: 14 Oct 2008, 18:48
- Car: 2009 Transporter 174 4-motion
- Phone: 48869416
- Location: Kristiansand
Hvorfor liker DU VW kassebiler?
Her er de fleste grunnene til at JEG liker VW kassebiler:
Denne ble kjøpt ny til samme måned i 1993 som jeg fikk førerkort...
Tok desverre ikke noen bilder da, kun når den var blitt en gammel bil som skulle selges...
Her er den kjørt ca 300.000km, og døde pga dårlig tilsyn/pass når den var kjørt nesten 300.000km.
Ingen motorproblemer før dette, bortsett fra vakumpumpe, enda den gikk 50.000km på et oljeskift engang.
Så ble det ny jobb og ny bil (1998 2,4D-2000 88TDI og 2001 88TDI)
Fin utsikt på langtur:
Fikk ny og bedre jobb, ny bil... bilen var problemfri, men manglet godfølelsen:
Kjørte denne i 2,5 år og 90.000km.
Har snill sjef som forstår jeg er bilgal, og jeg fikk endelig lov å bestille meg skikkelig kjørejern:
Den ser helt lik ut enda, borsett fra den har fått grønne skilter i Biltemas forkrommede skiltholdere.
Mangler sommerdekk og felger, da jeg bestillte den med 16" stål med M+S vinterdekk.
Lurer på om ikke jeg må kjøpe 235/60(?) - 17" til våren. Har ikke lyst på for mye lavprofil, selv om det SER tøft ut.
Har blitt mye kjøring i Transportere. Vurderte å kjøpe meg en Mercedes Vito 115CDI 4X4 for å få automatgear, men hørte så mange historier om gjentatte verkstedbesøk at jeg handlet den bilen jeg egentlig hadde lyst på... T5 174TDI 4-motion.
Hvorfor liker du VW's kassebiler egentlig?
Hvordan begynte det?
Denne ble kjøpt ny til samme måned i 1993 som jeg fikk førerkort...
Tok desverre ikke noen bilder da, kun når den var blitt en gammel bil som skulle selges...
Her er den kjørt ca 300.000km, og døde pga dårlig tilsyn/pass når den var kjørt nesten 300.000km.
Ingen motorproblemer før dette, bortsett fra vakumpumpe, enda den gikk 50.000km på et oljeskift engang.
Så ble det ny jobb og ny bil (1998 2,4D-2000 88TDI og 2001 88TDI)
Fin utsikt på langtur:
Fikk ny og bedre jobb, ny bil... bilen var problemfri, men manglet godfølelsen:
Kjørte denne i 2,5 år og 90.000km.
Har snill sjef som forstår jeg er bilgal, og jeg fikk endelig lov å bestille meg skikkelig kjørejern:
Den ser helt lik ut enda, borsett fra den har fått grønne skilter i Biltemas forkrommede skiltholdere.
Mangler sommerdekk og felger, da jeg bestillte den med 16" stål med M+S vinterdekk.
Lurer på om ikke jeg må kjøpe 235/60(?) - 17" til våren. Har ikke lyst på for mye lavprofil, selv om det SER tøft ut.
Har blitt mye kjøring i Transportere. Vurderte å kjøpe meg en Mercedes Vito 115CDI 4X4 for å få automatgear, men hørte så mange historier om gjentatte verkstedbesøk at jeg handlet den bilen jeg egentlig hadde lyst på... T5 174TDI 4-motion.
Hvorfor liker du VW's kassebiler egentlig?
Hvordan begynte det?
09 Transporter 174TDI 4motion...ha det...
16 Transporter 150TDI 4Motion...hei...
08 Sprinter Rimor Superbrig 749 4,6t
98 E 290t Turbodiesel
x: 03 MV 151 TDI, 03 Mv Syncro, 03 Mv, 91 & 98 2,4D, 00 & 01 88TDI
16 Transporter 150TDI 4Motion...hei...
08 Sprinter Rimor Superbrig 749 4,6t
98 E 290t Turbodiesel
x: 03 MV 151 TDI, 03 Mv Syncro, 03 Mv, 91 & 98 2,4D, 00 & 01 88TDI
starta med ein T3 etter å ha vore Volvofan i mange år.
Ville ha noko enkelt og billig i drift. Innfridde på alt bortsatt frå køyrekomfort i form av støy på ujevn veg..var heilt utruleg bråk!
T4 kjøpte eg fordi eg var blitt avhengig av god plass og liker å sitte oppreis å kjøre bil. Den døde dessverre for meg
Handla vidare T3 syncro med subarumotor med camperinnredning. Kjempeartig bil..var lagt inn lydisolering i denne så den bråkar minimalt denne selger eg no dessverre grunna trenger ein skikkelig bruksbil utan sofaputer osv baki. Selgast med tungt hjerte. Skikkelig gobil! artig leiketøy...
Siste investering e ein heilt plain T4 95 model transporter med kun 190000 på tellaren.
Eg likar kassebilane pga kjørestillinga og plassen innvendig. Praktiske bilar, også er dei forsynemeg ganske lette å skrue på også!
Ville ha noko enkelt og billig i drift. Innfridde på alt bortsatt frå køyrekomfort i form av støy på ujevn veg..var heilt utruleg bråk!
T4 kjøpte eg fordi eg var blitt avhengig av god plass og liker å sitte oppreis å kjøre bil. Den døde dessverre for meg
Handla vidare T3 syncro med subarumotor med camperinnredning. Kjempeartig bil..var lagt inn lydisolering i denne så den bråkar minimalt denne selger eg no dessverre grunna trenger ein skikkelig bruksbil utan sofaputer osv baki. Selgast med tungt hjerte. Skikkelig gobil! artig leiketøy...
Siste investering e ein heilt plain T4 95 model transporter med kun 190000 på tellaren.
Eg likar kassebilane pga kjørestillinga og plassen innvendig. Praktiske bilar, også er dei forsynemeg ganske lette å skrue på også!
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Begynte med en T3 jeg og etter endel gamle volvoer var oppbrukt.Kjøpte den da 6. personen kom inn i familien.Ble også en festbil.Digert anlegg og alltid fullt av folk i helgene.Minimalt med problemer egentlig.Største problemet var at jeg knuste kardangen etter burning...min feil...
Hadde amcar ett år etter det,men det ble for tungt,dyrt og ubrukelig på glatta.Etter det har jeg hatt T4 som førstebil utenom ett år der vi hadde hikkasse...Det var fordi noen prøvde å kjøre gjennom T4'en vi hadde.Stod da plutselig uten bil,og en 5 seter ikke var aktuell.Tok det første jeg kom over...aldri mer hikkasse!!!
Siden har det vært 2.4d og 2.5tdi syncro.
Grunnen til at jeg velger T4 er
-fremkommelighet
-KOMFORT
-Kjekt med stor bil der du får plass til 7 personer og bagasje.
-joda,utseende er en faktor det og
Hadde amcar ett år etter det,men det ble for tungt,dyrt og ubrukelig på glatta.Etter det har jeg hatt T4 som førstebil utenom ett år der vi hadde hikkasse...Det var fordi noen prøvde å kjøre gjennom T4'en vi hadde.Stod da plutselig uten bil,og en 5 seter ikke var aktuell.Tok det første jeg kom over...aldri mer hikkasse!!!
Siden har det vært 2.4d og 2.5tdi syncro.
Grunnen til at jeg velger T4 er
-fremkommelighet
-KOMFORT
-Kjekt med stor bil der du får plass til 7 personer og bagasje.
-joda,utseende er en faktor det og
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
For tiden uten VW buss, men....
-
- -
- Posts: 3431
- Joined: 24 Dec 2006, 13:38
- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
- Location: Skjeberg
Fikk en ny T4 som taxi tidlig på 90-tallet og det ble forelskelse ved først blikk. Eieren var ikke så nøye med å stelle med bilen og mye av vedlikehold gjorde jeg.
Jeg kjørte bilen sist i 1999 og da nærmet den en million kilometer.....På 1,5 millioner kilometer, bestemte eieren at han ville overhale motoren og det gjorde han selv men bilen ble aldri den samme. Gikk veldig dårlig og den ble parkert på Moholt mens delene ble solgt......
Jeg kjørte bilen sist i 1999 og da nærmet den en million kilometer.....På 1,5 millioner kilometer, bestemte eieren at han ville overhale motoren og det gjorde han selv men bilen ble aldri den samme. Gikk veldig dårlig og den ble parkert på Moholt mens delene ble solgt......
-
- -
- Posts: 796
- Joined: 31 Jan 2008, 00:36
- Car: lang T4 93mod.
- Phone: 90142311
- Location: fredrikstad
kjøpte meg t4 etter å først ha kjørt i filelr en primera, så hadde jeg en kort stund en colt. Må si jeg ikke angrer på at jeg da kjøpte en stor bil, selv om jeg har hatt mye trøbbel med akkurat den jeg kjøpte.
om sommeren har jeg den som "kampingbil" om vinteren 7 seter, noen ganger 7 seter om sommeren også seff, løsningen min tar ca 45min å gjøre den om fra 7seter til kampingbil, eller motsatt vei.
de mulighetene disse bilene gir kan ikke erstates, og god kjøre komfor i disse også, i hvertfall om man bruker 3-4timer på å stappe inn litt mer lydisolasjon.
om sommeren har jeg den som "kampingbil" om vinteren 7 seter, noen ganger 7 seter om sommeren også seff, løsningen min tar ca 45min å gjøre den om fra 7seter til kampingbil, eller motsatt vei.
de mulighetene disse bilene gir kan ikke erstates, og god kjøre komfor i disse også, i hvertfall om man bruker 3-4timer på å stappe inn litt mer lydisolasjon.
christian
synes T4 har en fin form ,ikke mursteinlingnende . en bil jeg kan kjører langt og rask og tåler det også .den veldig praktisk ,lavt dieselforbruk,jeg sitter høgt og veldig sikkert.
Peter som koser seg med bilen
Peter som koser seg med bilen
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
Har vel fått det inn med genene. Min farfar har altid hatt transporter som eg kan huske. Først splittbuss, sist en 70mod panel(i mitt eie nå). Min far hadde ført en splittbuss som vi reiste mye på ferie med i mine unge år. Siden kjøpte han en av Ricos demobiler i 78(71mod), denne overtok eg i 85 og brukte den til eg kjøpte t3(86mod) i 87. Har denne enda, men kjøpte t4 i 2008..... Har for tiden 4 type2, en av hver generasjon fram til t5...... Liker å sitte høyt med god oversikt og god plass....
-
- -
- Posts: 7775
- Joined: 15 Mar 2005, 12:29
- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
- Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø
-Komfort, god utsikt
-økonomisk (selv om mye vinnes på egenferdigheter hva kjøring alene angår i tillegg til VWs teknikk)
-framkommelighet
-mange av dem kutter dele- og reparasjonskostnader (bortsett fra i Møllers rike)
-pene og se til, noen endóg tøffe
-Multi purpose vehicle i begrepets rette forstand
-passasjer- og lastekapasitet både på vekt & volum
-fikk et godt tilbud gjennom faren til gammelsjefen på jobb, og siden han tok vare på bilen var jo saken klar da jeg & konemor hadde vært og inspisert kjøretøyet.
mvh,
Yngve S
bieffekter i ettertid som bør nevnes er jo ;
-forumfrelst
-treffrelst
-langturfrelst selv om det koster tid, penger og krefter å sette seg i dagevis og ratte rundt
-økonomisk (selv om mye vinnes på egenferdigheter hva kjøring alene angår i tillegg til VWs teknikk)
-framkommelighet
-mange av dem kutter dele- og reparasjonskostnader (bortsett fra i Møllers rike)
-pene og se til, noen endóg tøffe
-Multi purpose vehicle i begrepets rette forstand
-passasjer- og lastekapasitet både på vekt & volum
-fikk et godt tilbud gjennom faren til gammelsjefen på jobb, og siden han tok vare på bilen var jo saken klar da jeg & konemor hadde vært og inspisert kjøretøyet.
mvh,
Yngve S
bieffekter i ettertid som bør nevnes er jo ;
-forumfrelst
-treffrelst
-langturfrelst selv om det koster tid, penger og krefter å sette seg i dagevis og ratte rundt
Last edited by Rudeboy on 05 Feb 2009, 16:38, edited 1 time in total.
- God "hjelpeapparat" på forumet her
- Meget god plass
- Har potensiale til å bli meget stilige
- Ikke en typisk ungdomsbil
- God å kjøre
- Kollisjonssikkerhet
- Slitesterk motor (etter min oppfatning (2.4d))
- Interiør er lett og demontere
- Mye stæsj som selges til de
Noen ting jeg kommer på i farta. Er fornøyd med bilen hittil etter de 40.000-50.000 jeg har kjørt med den selv. Klarer man å skru selv og holder seg unna gribbene på VW så kan man klare å holde utgiftene nede (etter min erfaring).
- Meget god plass
- Har potensiale til å bli meget stilige
- Ikke en typisk ungdomsbil
- God å kjøre
- Kollisjonssikkerhet
- Slitesterk motor (etter min oppfatning (2.4d))
- Interiør er lett og demontere
- Mye stæsj som selges til de
Noen ting jeg kommer på i farta. Er fornøyd med bilen hittil etter de 40.000-50.000 jeg har kjørt med den selv. Klarer man å skru selv og holder seg unna gribbene på VW så kan man klare å holde utgiftene nede (etter min erfaring).
-
- -
- Posts: 1050
- Joined: 18 Jan 2008, 19:36
- Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
- Phone: 932 fem tre 574
- Location: aust agder, arendal ,saltrød
trengte en bil med minimun 6 seter + god bagasje plass + dissel + greit utsende .
eneste bilen som kunde opp fyle disse kravene var en vw caravelle synst jeg.
og nå i etter tid mener jeg at det ikke fins tvil om at valge blei rett
eneste bilen som kunde opp fyle disse kravene var en vw caravelle synst jeg.
og nå i etter tid mener jeg at det ikke fins tvil om at valge blei rett
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
- Noe småfeil er det jo...
- Litt dyr i drift som pendlerbil ( VR6 )
er de eneste tingene jeg kan komme på som er imot bilen...
- God plass
- Høy komfort
- Ser bra ut
- Gode kjøreegenskaper ( igjen VR6 )
- Høy sikkerhet
er av de tingene som gjør at de første punktene er totalt uvesentlige. Totalt sett den bilen jeg har vært mest fornøyd med av de jeg har hatt
- Litt dyr i drift som pendlerbil ( VR6 )
er de eneste tingene jeg kan komme på som er imot bilen...
- God plass
- Høy komfort
- Ser bra ut
- Gode kjøreegenskaper ( igjen VR6 )
- Høy sikkerhet
er av de tingene som gjør at de første punktene er totalt uvesentlige. Totalt sett den bilen jeg har vært mest fornøyd med av de jeg har hatt
-97 Caravelle VR6 aut 8 seter kort
-93 Caravelle 2.4 diesel 8 seter kort (solgt som delebil )
-99 Passat 1.8 aut ( solgt )
-03 Audi A4 TDI avant mlt
+ masse annet som er solgt
-93 Caravelle 2.4 diesel 8 seter kort (solgt som delebil )
-99 Passat 1.8 aut ( solgt )
-03 Audi A4 TDI avant mlt
+ masse annet som er solgt