Hvorfor liker DU VW kassebiler?

Postinger som ikke faller under andre spesifikte modeler.
Post Reply
kodvaag
-
-
Posts: 474
Joined: 14 Oct 2008, 18:48
Car: 2009 Transporter 174 4-motion
Phone: 48869416
Location: Kristiansand

Hvorfor liker DU VW kassebiler?

Post by kodvaag »

Her er de fleste grunnene til at JEG liker VW kassebiler:

Denne ble kjøpt ny til samme måned i 1993 som jeg fikk førerkort...
Tok desverre ikke noen bilder da, kun når den var blitt en gammel bil som skulle selges...
Her er den kjørt ca 300.000km, og døde pga dårlig tilsyn/pass når den var kjørt nesten 300.000km.
Ingen motorproblemer før dette, bortsett fra vakumpumpe, enda den gikk 50.000km på et oljeskift engang.

Image

Image

Image

Image



Så ble det ny jobb og ny bil (1998 2,4D-2000 88TDI og 2001 88TDI)

Image


Fin utsikt på langtur:
Image


Fikk ny og bedre jobb, ny bil... bilen var problemfri, men manglet godfølelsen:

Image
Kjørte denne i 2,5 år og 90.000km.
Har snill sjef som forstår jeg er bilgal, og jeg fikk endelig lov å bestille meg skikkelig kjørejern:

Image
Den ser helt lik ut enda, borsett fra den har fått grønne skilter i Biltemas forkrommede skiltholdere.
Mangler sommerdekk og felger, da jeg bestillte den med 16" stål med M+S vinterdekk.
Lurer på om ikke jeg må kjøpe 235/60(?) - 17" til våren. Har ikke lyst på for mye lavprofil, selv om det SER tøft ut.


Har blitt mye kjøring i Transportere. Vurderte å kjøpe meg en Mercedes Vito 115CDI 4X4 for å få automatgear, men hørte så mange historier om gjentatte verkstedbesøk at jeg handlet den bilen jeg egentlig hadde lyst på... T5 174TDI 4-motion.

Hvorfor liker du VW's kassebiler egentlig?
Hvordan begynte det?
09 Transporter 174TDI 4motion...ha det...
16 Transporter 150TDI 4Motion...hei...
08 Sprinter Rimor Superbrig 749 4,6t
98 E 290t Turbodiesel

x: 03 MV 151 TDI, 03 Mv Syncro, 03 Mv, 91 & 98 2,4D, 00 & 01 88TDI
Tæff
-
-
Posts: 814
Joined: 13 Oct 2007, 22:55
Location: Sogndal og omegn

Post by Tæff »

starta med ein T3 etter å ha vore Volvofan i mange år.

Ville ha noko enkelt og billig i drift. Innfridde på alt bortsatt frå køyrekomfort i form av støy på ujevn veg..var heilt utruleg bråk!

T4 kjøpte eg fordi eg var blitt avhengig av god plass og liker å sitte oppreis å kjøre bil. Den døde dessverre for meg

Handla vidare T3 syncro med subarumotor med camperinnredning. Kjempeartig bil..var lagt inn lydisolering i denne så den bråkar minimalt denne selger eg no dessverre grunna trenger ein skikkelig bruksbil utan sofaputer osv baki. Selgast med tungt hjerte. Skikkelig gobil! artig leiketøy...

Siste investering e ein heilt plain T4 95 model transporter med kun 190000 på tellaren.

Eg likar kassebilane pga kjørestillinga og plassen innvendig. Praktiske bilar, også er dei forsynemeg ganske lette å skrue på også!
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
solrikioo
-
-
Posts: 2578
Joined: 19 Dec 2004, 21:48
Car: Skoda Octavia 2014
Location: Drammen
Contact:

Post by solrikioo »

- Kjørestilling.
- Praktisk.
- Skiller seg ut.
- Tøfft med kassebil som er gjort noe med.
-
Routan
Posts: 69
Joined: 16 Jan 2009, 23:59
Car: T4 93 modell
Location: Stavanger

Post by Routan »

God kjørekonfort:)
Diesel:)
Tøffe:)
Even
-
-
Posts: 1434
Joined: 26 Feb 2007, 17:35
Phone: 95011694
Location: Håbet, Sandnes

Post by Even »

Begynte med en T3 jeg og etter endel gamle volvoer var oppbrukt.Kjøpte den da 6. personen kom inn i familien.Ble også en festbil.Digert anlegg og alltid fullt av folk i helgene.Minimalt med problemer egentlig.Største problemet var at jeg knuste kardangen etter burning...min feil...

Hadde amcar ett år etter det,men det ble for tungt,dyrt og ubrukelig på glatta.Etter det har jeg hatt T4 som førstebil utenom ett år der vi hadde hikkasse...Det var fordi noen prøvde å kjøre gjennom T4'en vi hadde.Stod da plutselig uten bil,og en 5 seter ikke var aktuell.Tok det første jeg kom over...aldri mer hikkasse!!!

Siden har det vært 2.4d og 2.5tdi syncro.

Grunnen til at jeg velger T4 er
-fremkommelighet
-KOMFORT
-Kjekt med stor bil der du får plass til 7 personer og bagasje.
-joda,utseende er en faktor det og :)
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
Indian
-
-
Posts: 3431
Joined: 24 Dec 2006, 13:38
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546
Location: Skjeberg

Post by Indian »

Fikk en ny T4 som taxi tidlig på 90-tallet og det ble forelskelse ved først blikk. Eieren var ikke så nøye med å stelle med bilen og mye av vedlikehold gjorde jeg.
Jeg kjørte bilen sist i 1999 og da nærmet den en million kilometer.....På 1,5 millioner kilometer, bestemte eieren at han ville overhale motoren og det gjorde han selv men bilen ble aldri den samme. Gikk veldig dårlig og den ble parkert på Moholt mens delene ble solgt......
chr18
-
-
Posts: 796
Joined: 31 Jan 2008, 00:36
Car: lang T4 93mod.
Phone: 90142311
Location: fredrikstad

Post by chr18 »

kjøpte meg t4 etter å først ha kjørt i filelr en primera, så hadde jeg en kort stund en colt. Må si jeg ikke angrer på at jeg da kjøpte en stor bil, selv om jeg har hatt mye trøbbel med akkurat den jeg kjøpte.
om sommeren har jeg den som "kampingbil" om vinteren 7 seter, noen ganger 7 seter om sommeren også seff, løsningen min tar ca 45min å gjøre den om fra 7seter til kampingbil, eller motsatt vei.
de mulighetene disse bilene gir kan ikke erstates, og god kjøre komfor i disse også, i hvertfall om man bruker 3-4timer på å stappe inn litt mer lydisolasjon.
christian
Peter
-
-
Posts: 696
Joined: 22 Aug 2006, 23:12
Car: T4 TDI ACV CC
Phone: 90877396
Location: Oslo

Post by Peter »

synes T4 har en fin form ,ikke mursteinlingnende . en bil jeg kan kjører langt og rask og tåler det også .den veldig praktisk ,lavt dieselforbruk,jeg sitter høgt og veldig sikkert.
Peter 8) som koser seg med bilen
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
amubus
-
-
Posts: 1073
Joined: 02 Nov 2003, 20:57
Location: Fana, Bergen
Contact:

Post by amubus »

Har vel fått det inn med genene. Min farfar har altid hatt transporter som eg kan huske. Først splittbuss, sist en 70mod panel(i mitt eie nå). Min far hadde ført en splittbuss som vi reiste mye på ferie med i mine unge år. Siden kjøpte han en av Ricos demobiler i 78(71mod), denne overtok eg i 85 og brukte den til eg kjøpte t3(86mod) i 87. Har denne enda, men kjøpte t4 i 2008..... Har for tiden 4 type2, en av hver generasjon fram til t5...... Liker å sitte høyt med god oversikt og god plass....:-)
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
Image
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Post by Rudeboy »

-Komfort, god utsikt
-økonomisk (selv om mye vinnes på egenferdigheter hva kjøring alene angår i tillegg til VWs teknikk)
-framkommelighet
-mange av dem kutter dele- og reparasjonskostnader (bortsett fra i Møllers rike)
-pene og se til, noen endóg tøffe
-Multi purpose vehicle i begrepets rette forstand
-passasjer- og lastekapasitet både på vekt & volum
-fikk et godt tilbud gjennom faren til gammelsjefen på jobb, og siden han tok vare på bilen var jo saken klar da jeg & konemor hadde vært og inspisert kjøretøyet.

mvh,
Yngve S
bieffekter i ettertid som bør nevnes er jo ;

-forumfrelst
-treffrelst
-langturfrelst selv om det koster tid, penger og krefter å sette seg i dagevis og ratte rundt
Last edited by Rudeboy on 05 Feb 2009, 16:38, edited 1 time in total.
vw&saab
-
-
Posts: 491
Joined: 17 Oct 2004, 17:18
Location: Tønsberg

Post by vw&saab »

- God "hjelpeapparat" på forumet her :)
- Meget god plass
- Har potensiale til å bli meget stilige
- Ikke en typisk ungdomsbil
- God å kjøre
- Kollisjonssikkerhet
- Slitesterk motor (etter min oppfatning (2.4d))
- Interiør er lett og demontere :)
- Mye stæsj som selges til de

Noen ting jeg kommer på i farta. Er fornøyd med bilen hittil etter de 40.000-50.000 jeg har kjørt med den selv. Klarer man å skru selv og holder seg unna gribbene på VW så kan man klare å holde utgiftene nede (etter min erfaring).
Wibii
Posts: 75
Joined: 27 May 2008, 21:38
Car: 2010 Caravelle T5
Location: Løten
Contact:

Post by Wibii »

- Tøff å se på
- God å kjøre
- sitter godt å høgt
- plenti med plass

helt konge bil =) slår vito så det dundrer hvertfall:)
therkildsen
-
-
Posts: 1050
Joined: 18 Jan 2008, 19:36
Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
Phone: 932 fem tre 574
Location: aust agder, arendal ,saltrød

Post by therkildsen »

trengte en bil med minimun 6 seter + god bagasje plass + dissel + greit utsende .
eneste bilen som kunde opp fyle disse kravene var en vw caravelle synst jeg.
og nå i etter tid mener jeg at det ikke fins tvil om at valge blei rett :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det :D
gustrid
Posts: 46
Joined: 06 Sep 2007, 15:46
Location: Hokksund

Post by gustrid »

- Noe småfeil er det jo...
- Litt dyr i drift som pendlerbil ( VR6 )

er de eneste tingene jeg kan komme på som er imot bilen...

- God plass
- Høy komfort
- Ser bra ut
- Gode kjøreegenskaper ( igjen VR6 )
- Høy sikkerhet

er av de tingene som gjør at de første punktene er totalt uvesentlige. Totalt sett den bilen jeg har vært mest fornøyd med av de jeg har hatt
-97 Caravelle VR6 aut 8 seter kort
-93 Caravelle 2.4 diesel 8 seter kort (solgt som delebil )
-99 Passat 1.8 aut ( solgt )
-03 Audi A4 TDI avant mlt

+ masse annet som er solgt
Post Reply